Toon posts:

[help!]

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op mn stage adres, de programma's die ze ontwikkelen werken op Lotus Notes. Nu willen ze een applicatie waar ze vakantiedagen, salarissen enz mee bij kunnen houden.. in Notes... en je raadt het al: ik mag dat in elkaar gaan knutselen, liefst met XML ook nog! nu heb ik werkelijk 0,0 ervaring met Notes, laat staan de Designer! Heb de UML gekregen om aan de hand daar van de app te bouwen, is best te doen... met PHP o.i.d maar met Notes?!
Heb de nodige tutorials gevolgd op Notes.net maar daar werd ik niet veel wijzer uit. Ik wil best de tijd en moeite nemen om het te gaan leren, lijkt me zelfs er leuk, maar heb maar tot 2 april de tijd!
Iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan helpen (resources...)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

GoT != huiswerkforum :)

Gewoon zelf proberen, je hebt nog lang genoeg de tijd. Lees boeken van de bieb door, gebruik Google en vraag je vrienden of weet ik ut :)

Succes!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 09:23

JQR

Misschien moet je gewoon zeggen dat je niet weet hoe je met Notes moet werken? Kan een boel gezeik schelen als je eerst een paar maanden aanmoddert en dan nog niks hebt geproduceerd.

Verwijderd

Topicstarter
JQR schreef op 16 januari 2004 @ 12:01:
Misschien moet je gewoon zeggen dat je niet weet hoe je met Notes moet werken? Kan een boel gezeik schelen als je eerst een paar maanden aanmoddert en dan nog niks hebt geproduceerd.
nee dat was ik zeker niet van plan! ben nu iets meer dan een week bezig met een tutorial van 10 kantjes. ik zie de logica van de hele shit er niet in!
ik denk gewoon niet dat ik het ga trekken in zo'n korte tijd!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Er zijn hele goeie sites op internet te vinden over notes en designer.
Zoek ff met google zou ik zeggen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een ex-collega had altijd een aantal sites.
verder lijkt dit erg op een P&W topic

[ Voor 10% gewijzigd door darkrain op 16-01-2004 12:07 ]

Tweakers Discord

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:12

Sherlock

No Shit

En ga naar de bieb! Haal daar een paar boeken en begin simpel. Probeer eerst supersimpele dingetjes op te zetten (misschien aan de hand van het boek) en ga daarna aan de slag aan je eigenlijke project.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Topicstarter
Sherlock schreef op 16 januari 2004 @ 12:05:
En ga naar de bieb! Haal daar een paar boeken en begin simpel. Probeer eerst supersimpele dingetjes op te zetten (misschien aan de hand van het boek) en ga daarna aan de slag aan je eigenlijke project.
ik doe al een week niets anders! volg de basic tutorials vanaf heel internet, google is onderhand down van mijn searches.. maar het gaat gewoon niet!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

markiehool: je moet ook eventjes hier kijken!! staat nogal interresante informatie

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 16 januari 2004 @ 12:08:
markiehool: je moet ook eventjes hier kijken!! staat nogal interresante informatie
krijgen we dat weer.. ik stel een serieuze vraag.. jaja de faq ken ik wel hoor!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:12

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 12:11:
[...]

offtopic:
Hij bedoelt dat je titel niet duidelijk is, zet voortaan iets neer van [Lotus Notes] Hoe leren? ofzo

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

offtopic:
Dan weet je dus ook dat je geen [help!] topic moet aanmaken, maar netjes een topic-titel moet gebruiken >:)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Als je werkgever van jou eist dat je in notes een applicatie maakt, dan mag jij een designer-cursus van hem eisen!
Dit heb je niet zo 123 door dmv zelfstudie hoor. Best pittig als je dit nog nooit hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 16 januari 2004 @ 12:13:
[...]

offtopic:
Dan weet je dus ook dat je geen [help!] topic moet aanmaken, maar netjes een topic-titel moet gebruiken >:)
ah die regels kende ik dan net niet... voor de rest zit ie wel in mn kop hoor!
excuses!
ontopic: tips? :7

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

[...]

Het is nergens voor nodig om zo te reageren op iemand die behulpzaam probeert te zijn. En bovendien ken je blijkbaar de faq juist niet, anders had je inderdaad een betere titel gekozen voor dit topic :).

Maar zoals de anderen hier melden: Ga er eens zelf mee aan de gang. Voor dit soort zaken vallen 1001 tips te geven, maar het komt erop neer dat je het jezelf aan moet leren dmv oefenen, tutorials, boeken, voorbeelden etcetera. Ervaring en ergens zelf induiken is nog altijd de beste leermeester, hoe goed een bepaald advies ook is :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 16 januari 2004 @ 12:15:
[...]

Het is nergens voor nodig om zo te reageren op iemand die behulpzaam probeert te zijn. En bovendien ken je blijkbaar de faq juist niet, anders had je inderdaad een betere titel gekozen voor dit topic :).

Maar zoals de anderen hier melden: Ga er eens zelf mee aan de gang. Voor dit soort zaken vallen 1001 tips te geven, maar het komt erop neer dat je het jezelf aan moet leren dmv oefenen, tutorials, boeken, voorbeelden etcetera. Ervaring en ergens zelf induiken is nog altijd de beste leermeester, hoe goed een bepaald advies ook is :)
ja ok, snap ik! ik wil er ook best in duiken! maar denk niet dat ik het redt in deze tijd, of zal dat wel gaan?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 21:13

TeeDee

CQB 241

Verder:
Nu willen ze een applicatie waar ze vakantiedagen, salarissen enz mee bij kunnen houden..
Jouw baas wil dat aan jou uitbesteden?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op 16 januari 2004 @ 12:19:
Verder:

[...]

ja het is de bedoeling dat ik hier wat leer (meestal met stage.. ) en dat zij iets aan mij hebben, oftewel, ik moet voor hun een werkende applicatie gaan maken!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
loop naar je baas en zeg dat je geen notus kent, en dat je daarom denkt dat het je niet gaat lukken in de tijd die er voor staat.. leg het probleem gewoon aan hem uit, in de plaats van zo'n topic te openen....

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mijn tip: Ga naar je werkgever en zeg dat je het niet kan in die periode. Je geeft zelf al aan dat je niks van Notes afweet en dat je denkt dat je het nooit gaat halen. Waarom dan doormodderen tot 2 april en dan misschien iets af hebben wat lang niet aan de eisen voldoet of dan pas melden dat je het niet kan :) ?

Verwijderd

TeeDee schreef op 16 januari 2004 @ 12:19:
Verder:

[...]

Da's zo'n manager die totaaaaal geen verstand van zaken heeft, het mag alleen niets kosten..... :/

• piems
  • Laatst online: 10-06 23:43

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

aardig lomp van je baas om zoiets aan een stagaire te vragen en nog een werkende applicatie ook.
Die zal wel denken, lekker makkelijk en goedkoop.
Zou hier geen tijd aan vuil maken en zeggen dat je dat pakket niet kent.
Hij een applicatie, jij een cursus.

Baas niet akkoord, hallo stagebegeleider van je school.
leg het uit
maar aangezien je dit topic geopend hebt, weet ik niet of het met logisch nadenken wel lukt.
klinkt misschien hard, maar dit is gewoon glashelder.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 16 januari 2004 @ 12:27:
Mijn tip: Ga naar je werkgever en zeg dat je het niet kan in die periode. Je geeft zelf al aan dat je niks van Notes afweet en dat je denkt dat je het nooit gaat halen. Waarom dan doormodderen tot 2 april en dan misschien iets af hebben wat lang niet aan de eisen voldoet of dan pas melden dat je het niet kan :) ?
hmmz zit wat in! ga zo maar eens even een babbeltje maken denk ik.. hopen dat ik het op mn eigen manier mag maken
overgens: als ik het systeem op mijn manier maak, weet ik 100% zeker dat ik het binnen de tijd afkrijg en dat het boven verwachting is..
jullie horen het nog wel! bedankt iig!

Verwijderd

Programmeren leer je niet in 10 dagen. Zoek een Notes template, aan de hand daarvan maak je een db en ga daarin bouwen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

markiehool,

Wat wil je nu precies van ons? Wij kunnen je toch echt geen Lotus Notes gaan leren hoor ;) Resources over lotus notes zijn zeker ook wel met google te vinden :)

Verder zou ik zeggen:
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 12:20:
ja het is de bedoeling dat ik hier wat leer (meestal met stage.. ) en dat zij iets aan mij hebben, oftewel, ik moet voor hun een werkende applicatie gaan maken!
Het is inderdaad de bedoeling dat je iets leert - goed communiceren met je baas over je mogelijheden en onmogelijkheden hoort daar ook bij.

Dit topic heeft verder echt geen bestaansrecht op GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.