yep

ik sloop ook wel eens die bescherming eraf om ze beter weg te kunnen werken.
edit: let op! die blokjes op de uiteinden zitten vastgelijmd, en willen er soms niet af!
ik gebruik 2 steeksleutels en zet die op de uiteinden, de blokjes, dan is het alleen nog een kwestie van even draaien, en dan komt 1 van beide blokjes los (met of zonder een stuk buis eraan

) daarna moet je met een hobbymesje oid de pinnetjes uit het stekkertje halen zodat je het blokje met het gat weg kan halen. let hierbij op dat je de stekkertjes niet verprutst!
dit streetglo idee is niet nieuw meer, ik heb het al vaker voorbij zien komen. ik heb het zelf ook in mn huidige project verwerkt:
gat voor inverter, en het dekplaatje beschermt de ronde CCFL tegen beschadigen. deze wordt op de mobo standoffs vastgeschroeft.
zo ziet het er ongeveer uit.... het effect valt iets tegen door verlichting die in de case zit (2x30cm en 2x10cm)
maar ik denk dat de buisjes waar de huidige CCFL's mee zijn uitgerust stevig genoeg zijn. dus een omslachtige construktie is niet nodig. ik zou ze zo met bijvoorbeeld klitteband onder je case monteren, en mocht je het nog niet helemaal vertrouwen, dan kan je em er zo onderweg halen.
een ander idee is als je case dat toelaat, een uitsparing onderin je case te maken en een nieuwe bodemplaat voor in je case te maken. dan zit de buis ook veilig, en je hebt een dubbele bodem waar je de CCFL, inverter en kabels onder kan wegmoffelen.
[
Voor 17% gewijzigd door
FiXeL op 17-01-2004 15:09
]