Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CCFL sterk genoeg om kast te dragen?

Pagina: 1
Acties:

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 19:38
Ik heb nog 2 UV CCFL's van revoltec liggen en in mijn kast is er echt geen plaats meer voor ze.

Ik had gedacht deze onder mijn kast te hangen. Aangezien ze dikker zijn dan de voetjes van mijn kast gaat het gehele gewicht van de kast op de ccfl's rusten en dit maar op 4 punten die vierkante blokjes aan het uiteinde van de CCFL.

Zijn die ccfl's sterk genoeg of gaan ze het begeven?

Verwijderd

Die gaan geheid kapot.

Het is heir al 4 keer gebeurt dat er een CCFL kapot ging door de kast aan te pakken waar dan net de CCFL achter het randje zat.

Niet doen dus.

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-11 10:57

T1eA

Browser

Ik weet vrijwel 100% zeker dat ze het gaan begeven :9 Het zijn glazen buisjes...

Enne wil je er een 2F2F wagen van gaan maken ofzow met backfire :+

Maak gewoon wat blokjes onder de pootjes van je case als je ze er per se onder wil.

ICT G33K

Verwijderd

Kijkt in zijn glazenbol, en ziet niks heb er namelijk geen diploma voor.

Ik denk dat je het toch echt zelf moet gaan proberen, ccfl`s onder je kast beetje een raar idee?
Het glas van een ccfl is super dun en knalt zomaar.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik zou het niet doen, of je moet je pootjes verlengen van je kast zodat die hoger komt. Dan heb je eronder meer ruimte waar die CCFL-etjes kunnen hangen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Gaat geheid kapot. Maar waarom zet je er dan niet wat grotere voetjes eronder. Kunnen ze er toch onder en gaan ze in ieder geval niet kapot.

• Gizmoke
Ik ga dan meer op zoek gana naar een blokje om deze erop te krijgen.

Waar zou ik ze nog kunnen hangen? Want anders liggen ze hier toch maar.

• T1eA

T1eA

Browser

Nou je weet iig wat je moet doen NIET je case op je CCFL laten rusten enne als je je case gaat verhogen doe iig een plastic bescherming om je CCFL. (zit er meestal bij).

edit:
Heb je geen fotow van je case (dat we ff alles kunnen zien).

[ Voor 20% gewijzigd door T1eA op 16-01-2004 12:02 ]

ICT G33K

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:00

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Over wat voor CCFL's hebben we het hier? Als ik de TS een beetje goed begrijp gaat het over die dikkere UV dingen, met een diameter van ongeveer 3CM. Alleen denk ik dat die plastic omhulsels daarvan ook niet sterk genoeg zijn...

• Gizmoke
Teh Perv schreef op 16 januari 2004 @ 12:01:
Nou je weet iig wat je moet doen NIET je case op je CCFL laten rusten enne als je je case gaat verhogen doe iig een plastic bescherming om je CCFL. (zit er meestal bij).

edit:
Heb je geen fotow van je case (dat we ff alles kunnen zien).
Hier enkele foto's zijn nu wel al een paar maand oud, ondertss zijn de kabels al weggewerkt en zit er een nieuwe enemrax voeding in.

Gizmoke in "Het 'Post hier je kleine mods' Topic - D..."

• Gizmoke
Beekforel schreef op 16 januari 2004 @ 12:04:
Over wat voor CCFL's hebben we het hier? Als ik de TS een beetje goed begrijp gaat het over die dikkere UV dingen, met een diameter van ongeveer 3CM. Alleen denk ik dat die plastic omhulsels daarvan ook niet sterk genoeg zijn...
Het zijn ronde ccfl's van 30cm met op het uiteinde een plexiglazen kubus

Afbeeldingslocatie: http://www.revoltec.de/images/products/rm019/rm019_rb.jpg

• T1eA

T1eA

Browser

Beekforel schreef op 16 januari 2004 @ 12:04:
Nee ik bedoel niet als hij plastic omhulsels heeft dat hij zijn kast op zijn CCFL kan zetten. Ookal verhoogt hij em er moet toch iets van bescherming omheen.

Owja het maakt nie uit wat voor CCFL heb ze zijn allemaal erg fragiel.

ICT G33K

• T1eA

T1eA

Browser

(maak er maar even een nieuwe reply van voor over zichtelijkheid)

OooOooO zijn het van die dingen daar zit std al een bescherming omheen alleen ff kast verhogen en dan die dingen eronder.

[weg]Maar ik vroeg net ook een fotow van JOU kast en daar bedoel ik mee echt jouw kast die niet de kaast die je heb. Zodat wij kunnen zien waar je em nog meer kan doen.[/weg]

Sorry zie dat je die al gepost heb.

[ Voor 8% gewijzigd door T1eA op 16-01-2004 12:15 ]

ICT G33K

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46

World Citizen

FreeReef.nl

Hoezo ccfl's onder je kast een raar idee. da is wel zo apart. als ik naar men pc kijk komt er onder en wazige blauwe gloed uit. echt heel apart. Zorg wel dat je je ccfls een beetje afdekt aan de randjes anders is het te scherp. k zal wel een keer een foto posten.

verder, ja je ccfl's gaan geheid kapot. de blokjees kunnen nog geen kilo houden. want ze zijn hol van binnen en daardoor is de hele kracht weg.

FreeReef.nl

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Dremel 2 x30cm sleuven in je bodemplaat en laat je ccfls' er half inzakken. Heb je en in en onder je kast verlichting.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
weet niet wat voor kast je hebt maar die chieftec/antec dingen hebben van die pootjes die je eronder kan schroeven. daar plak je dan 1/2 ccfl's onder (edit: niet onder de pootjes dus maar onder de kast TUSSEN de poortjes ;)) en dan kan ut net (hoop ik :P)

heb ut nooit getest maar als ik een ccfl over heb ga ik ut cker proberen, ziet er mooi uit denk ik :) :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door DutchTSE op 16-01-2004 14:53 ]

• Gizmoke
Het effect zoals ze nu onder auto's doen, lijkt me leuk, vandaar dat ik het postte.

Verwijderd

Hmm ik denk dat het wel kan (no disrespect voor de rest die zeggen dat het niet kan), maar ik ging net ff proberen met een ccfl die ik niet kan gebruiken en als je van die blokjes heb aan het uiteinde van je ccfl's lukt het wel. tenminste bij mij

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:52

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Volgens mij kun je nog op zo'n kubusje staan

Er komt helemaal geen druk op die ccfl noch op de plexi buis erom heen: alleen maar op die kubusjes: dat houdt makkelijk!!! en anders makkelijk testen: moet je de ccfl niet onder de pc, maar alleen een uiteinde: dus dat de ccfl onder de kast uitsteekt: als het dan verkeerd gaat kraakt allen het kubusje en niet de gehele ccfl: die steekt immers onder de pc vandaan.

T60P Widescreen

Verwijderd

Stomme klote invertors ook. Hing net ff een ccfl onder mn kast om het effect te bekijken (koop een coolermaster blauwe ccfl, zwenkpootjes er af breken en past makkelijk onder je kast)
Ik hang hem VOORZICHTIG aan een invertor (comp stond nog aan) ccfl springt aan, invertor begint meteen te sissen: snel stekkertje weer teruggetrokken, muis reageert niet meer, computer loopt vast...
wtf went wrong? :|

Edit: humor? Probeer het nog een keer, ram hem er nu in 1 keer in, stekkertje ANDERS OM, doet het, niets aan de hand. (Noob: hoe kan je zo stom zijn om hem er verkeerd om in te doen?!: coolermaster ccfl op revoltec invertor, neit te zien hoe die er in moet. Heb net even gekeken naar het revoltec stekkertje, pijltje van coolermaster moet op plek 1 van revoltec...) weird shit: wrom brandde de ccfl alsie verkeerd om aangesloten was?

Edit2: Hangt er onder, het effect is zeer zeker de moeite waard: kdenk dattik er 2 blauwe ccfl's onder ga hangen :)

Edit3: Welke site waren ze ook al weer het goedkoopst? :P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 16:58 ]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:52

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 16:36:
Stomme klote invertors ook. Hing net ff een ccfl onder mn kast om het effect te bekijken (koop een coolermaster blauwe ccfl, zwenkpootjes er af breken en past makkelijk onder je kast)
Ik hang hem VOORZICHTIG aan een invertor (comp stond nog aan) ccfl springt aan, invertor begint meteen te sissen: snel stekkertje weer teruggetrokken, muis reageert niet meer, computer loopt vast...
wtf went wrong? :|

Edit: humor? Probeer het nog een keer, ram hem er nu in 1 keer in, stekkertje ANDERS OM, doet het, niets aan de hand. (Noob: hoe kan je zo stom zijn om hem er verkeerd om in te doen?!: coolermaster ccfl op revoltec invertor, neit te zien hoe die er in moet. Heb net even gekeken naar het revoltec stekkertje, pijltje van coolermaster moet op plek 1 van revoltec...) weird shit: wrom brandde de ccfl alsie verkeerd om aangesloten was?

Edit2: Hangt er onder, het effect is zeer zeker de moeite waard: kdenk dattik er 2 blauwe ccfl's onder ga hangen :)
weet niet of je de stekker van je ccfl naar invertor verhkeerd om had, of juist van voeding naar inverter: van inverter naar ccfl maakt niets uit als andersom: wisselsspanning :+)

T60P Widescreen

• Meneer aard
  • Laatst online: 18:43

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb hiero een chieftec kast (midi) maar wil graag een leuk effect onder m`n kast creeëren met een ccfl. Kan ik deze zomaar aan de onder kant van de kast in het midden bevestigen? Of gaat ie dan breken door de werking van het metaal (ik neem aan dat als je de kast op z`n poten zet en er kracht op komt dat het metaal ietsjes mee veerd :? )

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
ja wel ja, kan makkelijk zolang je dus maar zon antec/chieftec soort kast hebt, heb em er net onder gezet met die klittebandjes. denk wel dat je em eronder vandaan moet halen als je em vervoert naar een lan party oid.

thnx for the idea! and sry i stole it. 8)

chance favors the prepared mind

Verwijderd

Seesar schreef op 16 januari 2004 @ 16:59:
[...]

weet niet of je de stekker van je ccfl naar invertor verhkeerd om had, of juist van voeding naar inverter: van inverter naar ccfl maakt niets uit als andersom: wisselsspanning :+)
euhmz, zoals er al staat: van invertor naar ccfl :)
Maar er is al een keer eerder een ccfl van me op die manier in rook en heftige stank opgegaan: ccfl uit de invertor, er weer in terug, computer aan, psssssssjjjj...

Verwijderd

je moet natuurlijk wel oppassen,.. maar ik heb het ook >:)
je moet je uit dat buisje halen,.. dan gewoon onder je kast leggen,.. ik neem aan dat je nog wat ruimte over hebt onder je kast? ;)

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
je kunt ook een klein plexiglas frame maken onder je pc. staat leuk en is ook stevig,. hoef je je pc niet te strippen als je naar een lan party gaat
-harddisk eruit
-ccfl's eruit
-????

I said I'd be back...

• Gizmoke
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 22:10:
je moet natuurlijk wel oppassen,.. maar ik heb het ook >:)
je moet je uit dat buisje halen,.. dan gewoon onder je kast leggen,.. ik neem aan dat je nog wat ruimte over hebt onder je kast? ;)
Kan je dat gewoon uit dat buisje halen?? Ik dacht dat dit dan niet meer werkte...

Verwijderd

Gizmoke schreef op 17 januari 2004 @ 13:42:
[...]

Kan je dat gewoon uit dat buisje halen?? Ik dacht dat dit dan niet meer werkte...
De voetjes en de GROTE buis zijn ter bescherming/bevestiging. Binnenin zit het dunne glazen buisje, dat is de werkelijke ccfl.
Ze zijn ook zonder bescherming/bevestiging te koop...

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
yep :) ik sloop ook wel eens die bescherming eraf om ze beter weg te kunnen werken.
edit: let op! die blokjes op de uiteinden zitten vastgelijmd, en willen er soms niet af!
ik gebruik 2 steeksleutels en zet die op de uiteinden, de blokjes, dan is het alleen nog een kwestie van even draaien, en dan komt 1 van beide blokjes los (met of zonder een stuk buis eraan :+ ) daarna moet je met een hobbymesje oid de pinnetjes uit het stekkertje halen zodat je het blokje met het gat weg kan halen. let hierbij op dat je de stekkertjes niet verprutst!

dit streetglo idee is niet nieuw meer, ik heb het al vaker voorbij zien komen. ik heb het zelf ook in mn huidige project verwerkt:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Project-ServerCube/SC088-s.jpg

gat voor inverter, en het dekplaatje beschermt de ronde CCFL tegen beschadigen. deze wordt op de mobo standoffs vastgeschroeft.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Project-ServerCube/SC120-s.jpg

zo ziet het er ongeveer uit.... het effect valt iets tegen door verlichting die in de case zit (2x30cm en 2x10cm)

maar ik denk dat de buisjes waar de huidige CCFL's mee zijn uitgerust stevig genoeg zijn. dus een omslachtige construktie is niet nodig. ik zou ze zo met bijvoorbeeld klitteband onder je case monteren, en mocht je het nog niet helemaal vertrouwen, dan kan je em er zo onderweg halen. :)

een ander idee is als je case dat toelaat, een uitsparing onderin je case te maken en een nieuwe bodemplaat voor in je case te maken. dan zit de buis ook veilig, en je hebt een dubbele bodem waar je de CCFL, inverter en kabels onder kan wegmoffelen.

[ Voor 17% gewijzigd door FiXeL op 17-01-2004 15:09 ]

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

een 1 cm dikke plexiplaat nemen (bij een kunststof bedrijf bijv.)
ccfl erin freesen ( alleen buisje zonder blokjes)en onder de kast plakken en je hebt een mooie lichtgevende voet
en is niet zo kwetsbaar

:)
Pagina: 1