Toon posts:

(XP/Win2000) XP Pc uit domein na reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc op mn werk die in een klein netwerk zit met 4 clients en 1 domein controller.
Nu gaat het aanmelden in het domein door 1 van de pcs niet helemaal lekker, het aanmelden opzich gaat wel maar na het rebooten voor de 2e keer (1e keer is verplicht om settings goed te zetten) na de 2e keer vraagt hij als je naar de server gaat (start,uitvoeren \\servernaam) om een wachtwoord, hij start de login.bat niet meer. wie kan me helpen.

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
beetje kale openingspost hoor, meld je je lokaal aan of op een roaming profile?
je moet je iig bekend maken als user aan de server.als je lokaal aanmeld zul je dus aan de server moeten vertellen wie je bent...(dmv gebruikersnaam+password)

Verwijderd

Topicstarter
jah ik gebruik ook een gebruikersnaam en wachtwoord, van de user zelf, en als laatst al gemachtigde het administrator account/pwd

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu al 4 keer aangemeld maar echt werken doet het niet

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
- Wat voor settings worden de eerste keer goedgezet.
- Wat voor omgeving is het.
- Wat zijn je instellingen.
- Roaming/man/lokaal profiel ?
- eventvwr meldingen ??

kortom meer info anders zullen er weinig/geen mensen zijn die je helpen.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Ik vindt het allemaal een beetje heel erg wazig moet ik zeggen omschrijf alles eerst eens een beetje goed.

Verwijderd

kom je niet makkelijk bij je bestanden op je server of kom je na een reboot niet meer op het domein ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even uitleggen,

Het is voor ons filliaal in Groningen, daar moet ik 4 clients en een win2000 server neerzetten.
het domein is gewoon standaard ingesteld, 4 users met ieder een loginbat.
Shares die benodigd zijn voor homedirectory, en cd-roms shares die over het netwerk worden afgespeeld.
Het domein werkt op 3 clients goed dus ze kunnen op de server inloggen zonder benodigd wachtwoord/username (start, uitvoeren, \\servernaam\), en loginbat wordt gewoon geladen, en de shares natuurlijk ook.
op 1 client kan dit allemaal niet, dus geen shares, geen homedirectory en kan niet op de server komen, terweil hij onder windows (deze computer, eigenschappen) wel aangeeft dat hij in het domein zit. Het zijn allemaal winxp machines (client)

Computer gaat in domein via eigenschappen deze computer, computernaam, netwerk-id. en moet om de settings goed te krijgen rebooten, daarna is het domein gewoon beschikbaar, na de volgende reboot, domein niet meer beschikbaar (klachten die hierboven zijn aangegeven).

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Pagina: 1