Toon posts:

met ZM80C-HP with ZM-OP1 is mijn RADEON 9800 pro stuk!

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kocht ZM80C-HP with ZM-OP1 een om betere koeling te hebben, maar daardoor is mijn GPU overhit geraakt.
Alles was perfect geinstalleerd, volledig volgens het boekje, toen ik het probeerde kreeg ik rare dingen op mijn scherm.
toen heb ik de originele koeler er terug opgedaan, en toen werkte hij nog even, maar nu slaat mijn scherm iedere keer uit en geeft mijn kaart dus geen signaal meer naar het scherm.

naar mijn gevoel is mijn kaart oververhit geraakt en is ze kapot.

is ze nog te redden ???

Speedman

p.s. koop nooit zo'n zalman koeler, slechte service en slechte resultaten! :'(

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Ik draai al een paar maanden met een zm80hc + fan en k heb geen enkel probleem ermee hoor (samen met nog vele anderen). Volgens mij moet je dus echt niet het produkt van zalman de schuld geven!

Powered by: blond bier

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
Ik heb nog de oude zm80 en echt heet wordt hij niet. Als je niet kan monteren moet je het ook niet, want dan gaat het je geld kosten.

Verwijderd

wie ben jij om te zeggen dat dit zalman product niks is :( ik heb ook de gpu koeler op mijn 9700pro en hij is perfect

Verwijderd

Ik draai hier ook al enige weken met de ZM80 op m'n 9800 pro (zelf installed) en het ding loopt als een tiet. Regelmatig even de temperatuur gecontroleerd (van zowel de twee koelblokken als de heatpipe) en het wordt allemaal enigzins warm (boven minder dan onder maar das logisch). Heb je wel een redelijke hoeveelheid koelprut op de core gedaan, aangezien de GPU (heb ik me laten vertellen) niet helemaal vlak is en ook niet helemaal hoog genoeg is met de spacer.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:26
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 11:53:
zeg Gamer, ik zou je eens iets willen vragen: ik heb ook een hercules 9800 pro 128 en die koelt onvoldoende, ik haalde 60 graden op dat vierkantig koelblokje aan de bovenkant als ie in de kast zit.

toen kocht ik een Zalman koeler maar die koelde nog slechter,

daarvoor moest ik wel enkele koeldingen losmaken, zeiden ze ook op zalman fora enzo. nu heb ik die er weer wat losser aan vastgemaakt met koelpasta.

kan ik die koelblokjes terug vastmaken met secondelijm??? of heb ik daar andere plaktoestanden voor nodig, want die koelpasta daarmee blijven ze wel hangen, maar zijn ze gemakkelijk verschuifbaar :-s

en nog iets: vermits je zelf al gemod hebt zou ik zo een koelblok kunnen kopen voor amd en die op mijn gpu zetten ofzo? :-s
ik heb nog een originele intel PIV koeler, is die ook goed? of te groot misschien? i don't know

please help me man :)
Heb je hem misschien te ver overgeclockt of gewoon de Zalman niet goed gemonteerd? Ik heb zelf ook zo'n zalman en mijn overgeclockte 9700Pro werkt daar perfect mee.

Zoal ik het interpreteer lijkt het erop dat jij de koelpasta gebruikt als een extra laag tussen het koelblokje en de core terwijl de koelpasta alleen maar bedoeld is om kleine oneffenheden in het oppervlak van het koelblokje en GPU op te vangen. Je moet dus de koelpasta zo dun mogelijk aanbrengen op de GPU. Breng je een te dikke laag aan dan verslechterd te warmtegeleiding en dan drijft het koelblok als het ware op de koelpasta zodat deze verschuifbaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door kwiebus op 16-01-2004 12:18 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 11:20:
Ik kocht ZM80C-HP with ZM-OP1 een om betere koeling te hebben, maar daardoor is mijn GPU overhit geraakt.
Alles was perfect geinstalleerd, volledig volgens het boekje, toen ik het probeerde kreeg ik rare dingen op mijn scherm.
toen heb ik de originele koeler er terug opgedaan, en toen werkte hij nog even, maar nu slaat mijn scherm iedere keer uit en geeft mijn kaart dus geen signaal meer naar het scherm.

naar mijn gevoel is mijn kaart oververhit geraakt en is ze kapot.

is ze nog te redden ???
Haal de videokaart eruit en haal de koeler eraf. Maak dan een foto of beschrijf hoe de GPU eruit ziet :)
p.s. koop nooit zo'n zalman koeler, slechte service en slechte resultaten! :'(
Moet je vooral zeggen tegen iemand die 4 zalman producten in zijn pc heeft zitten ;). Zalman levert prima producten/service en vind het jammer dat je met een negatieve ervaring meteen zo over zalman spreekt. Als je GPU kapot is gegaan, is dat de schuld van de user (jij dus) en niet zalman. Je zal toch iets verkeerds hebben gedaan. Garantie op je kaart kan je helaas ook vergeten :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit topic is een ongefundeerde rant op een prima Zalman-produkt. De installatie zal vast niet 100% goed zijn gegaan, anders zou je kaart het nog prima doen. Dat jij dus de installatie niet correct hebt gedaan, is niet zomaar even op de ZM80C-HP af te schuiven.

Aangezien hier verder erg weinig over valt te discussiëren gaat deze dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.