Toon posts:

[XP][Harddisk] Installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een 2e HD aan m'n XP systeem gehangen, en wel een Maxtor 91731U4, een DiamondMax 20 VL Ultra ATA 66. Windows XP herkent automatisch de nieuwe hardware, en gaat die installeren, maar komt al snel met de volgende mededeling:
Er is een fout opgetreden bij het installeren van het apparaat.

Een van de voor dit programma geïnstaleerde filterstuurprogramma's is ongeldig.
Ik kan verder wel van en naar deze HD schrijven, maar elke keer als ik Windows opnieuw opstart, krijg ik deze melding weer. Bij Maxtor kan ik er niets over vinden, Google bied ook geen soelaas en de search hier vindt slechts 3 resultaten (gezocht op filterstuurprogramma) die ook geen oplossing geven.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je toevallig EasyCD Creator of iets dergelijks geinstalleerd (gehad) ?

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 14:41
Werkt de oplossing die hier wordt genoemd ook voor jou?

Ik weet niet of je ze op een prommise raid hebt aangesloten maar het is het proberen waard natuurlijk.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 16 januari 2004 @ 11:21:
Heb je toevallig EasyCD Creator of iets dergelijks geinstalleerd (gehad) ?
Nee, Easy CD Creator blijf ik het liefst verre van, door de brakke versies die er een paar jaar geleden waren. Wel veel andere brandprogramma's, meer dan je je voor kunt stellen :|
ReallyStupidGuy schreef op 16 januari 2004 @ 11:25:
Werkt de oplossing die hier wordt genoemd ook voor jou?

Ik weet niet of je ze op een prommise raid hebt aangesloten maar het is het proberen waard natuurlijk.
Nee, ik heb geen RAID controllers.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 11:30 ]

Verwijderd

Heb je mischien een via bordje ? Daar kunnen problemen optreden in je ide configuraties.
Met name als je een zip schijf in je systeem hebt. Is een programma voor die dat oplost.
Kun je ook meteen je ata/pio settings goed zetten.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 14:41
Heb toch nog even wat verder gezocht. Bij MS kwam ik nog wat tegen over verkeerde filterdrivers bij een paar norton producten (internet security 2.5 en 3 oid).
Wat mij lijkt is dat xp gewoon een probleem heeft met de drivers die het zelf probeert te installeren oid. Wat je kunt proberen is of je andere drivers voor de hd kunt vinden en die handmatig installeren. Wie weet werkt het?

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
ReallyStupidGuy schreef op 16 januari 2004 @ 11:57:
Heb toch nog even wat verder gezocht. Bij MS kwam ik nog wat tegen over verkeerde filterdrivers bij een paar norton producten (internet security 2.5 en 3 oid).
Wat mij lijkt is dat xp gewoon een probleem heeft met de drivers die het zelf probeert te installeren oid. Wat je kunt proberen is of je andere drivers voor de hd kunt vinden en die handmatig installeren. Wie weet werkt het?
Hm, misschien dat het inderdaad aan Norton lag, kheb na wat gezoek drivers gevonden waar het wel mee werkt. Raar, khad dit probleem nog nooit gehad, en het komt ook niet echt veel voor... Naja, opgelost dus :)
Pagina: 1