IRQL_NOT ENOUGH_OR_LESS

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Topicstarter
HOI,

Ik heb een probleem. ELke keer als ik SOF2 of Generals speel, dan krijg ik deze foutmelding na +/- een half uur... :'( :'( :'(

Mijn sys. specs:
P4p800 deluxe bios V1014 final
2.6ghz 800fsb @ 3,12
1024mb ram (2x512mb twinmos dual channel kit)
Pixelview geforce fx 5900 128mb ddr
550watt dual fan PSU
windows XP pro SP1

Kan iemand mij helpen?

Bvd... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

• vigilante888

vigilante888

Topicstarter
ps: HDD is een seagate 120GB 7200rpm 8mb cache S-ata

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Verwijderd

misschien is het wel handig als je meer vcore zet op je cpu ;) . want zo te zien is ie niet stabiel genoeg

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Hoogst waarschijnlijk is het je overclocked cpu

[ Voor 13% gewijzigd door ScooBY_DoO op 16-01-2004 11:14 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 11:17

DizzyWeb

Ondertiteld

Meestal staat er helemaal onderaan ook wel een bestandsnaam, de file waar het in mis ging, vaak een .sys file. Hieraan kan je vaak ook wel wat info vinden... Mijn laptop geeft regelmatig een BSOD en aan die file zag ik dat het de driver van mijn netwerkkaart is, bijvoorbeeld.

Staat er bij jou toevallig ook een filename?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Om dat laatste aan je eerst post toe te voegen hebben we een edit knopje en je moet eens wat FAQ's lezen, hier, want dan kun je zien dat dit probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt door teveel warmte of een onstabiele configuratie door andere problemen, braq geheugen bijvoorbeeld...
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 11:13:
misschien is het wel handig als je meer vcore zet op je cpu ;) . want zo te zien is ie niet stabiel genoeg
Ik weet niet hoor, maar ik kan me voorstellen dat de TS die knipoog niet begrijpt, als ie al een warmteprobleem heeft, moet ie vooral de Vcore verhogen :P

Kzie overigens nu pas datie geOCed heeft, hier kan een slot op, kan de TS zelf niet bedenken wat er mis is... :?

[ Voor 49% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-01-2004 11:16 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• vigilante888

vigilante888

Topicstarter
DE CPU heat is +/- 35-38C idle en 45-50C stressed. IK heb reeds alle nieuwe Drivers die beschikbaar zijn al ged/l. Ik heb de virtuele mem. door windows laten beheren. Maar wat opvalt is dat heel veel Asus P4P800/P4C800/deluxe deit probleem hebben.

Verwijderd

Ik zie nergens in de TS staan dat ie warmte probleem heeft. Het kan aan verschillende dingen liggen geheugen die brak is, Drivers die niet mee willen werken, Hardware die niet meer willen werken en ga maar door. Maar mijn eerste gedachte is die cpu omdat hij die geoverclockt is en misschien weet ie niet dat als je OC dat er bijna altijd hogere vcore erop moet om een stabiele pc te kunnen krijgen.

Verwijderd

Probeer maar eens een geheugentest te draaien. Dat wil nog niet altijd zeggen dat het geheugen defect is. De combinatie P4P800 met 400 mhz geheugen heeft bij mij in ieder geval veel problemen veroorzaakt.

Tijdens het draaien van memtest86 kwamen er soms een aantal en soms veel errors voorbij. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om 333 mhz geheugen in mijn systeem te zetten. Nu draai ik al maanden probleemloos.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[search=IRQL NOT ENOUGH OR LESS]

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Welke geluidskaart heb je? Ik heb dit namelijk ook gehad met mijn Soundblaster Live 5.1

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• vigilante888

vigilante888

Topicstarter
Mijn geheugen draait nu op 320mhz. De Vcore heb ik op 1.925 staan. Ik gebruik de onboard sound.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 09:36
vigilante888 schreef op 16 januari 2004 @ 11:34:
Mijn geheugen draait nu op 320mhz. De Vcore heb ik op 1.925 staan. Ik gebruik de onboard sound.
uhmm wacht evenb 320?
met een p4 800mhz?

[ Voor 23% gewijzigd door SonyEricsson op 16-01-2004 11:38 ]

Verwijderd

>hoe snel is je geheugen?
>pc2700? of 3200? of 2100 misschien?

Als je in het bezit bent van 3200 (dus 400 mhz) zou mij dit niet verbazen (zie reactie van 11:22)

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

WFvN schreef op 16 januari 2004 @ 11:23:
[search=IRQL NOT ENOUGH OR LESS]
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif Error in query: parse error.

Let erop dat er geen haakjes ( '(', of ')' ) in de query zitten, zonder dat ze gebruikt worden voor groepering.Voor meer informatie, zie de searchmanual.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

vigilante888 schreef op 16 januari 2004 @ 11:34:
mijn god
zet die vcore naar beneed man
een northwood heeft het probleem dat als hij over de 1.75 v gaat dat hij in eens dood kan gaan (dus niets meer doen) is btw ook glijk weg gerantie ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:58

Dark

who tweaked the light?

Ik vermoed een bij-effect van het overclocken wat je doet, fsb en mem op de normale stand instellen, 200/400 mhz en je moet gewoon kunnen gamen.

edit:
reset je hele bios maar eens inclusief dat voltage...

[ Voor 19% gewijzigd door Dark op 16-01-2004 11:49 ]

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad toen heb ik alles geswapt( mobo, Geheugen ,voeding ,hardeschijf.

En uiteindelijk was het mijn processor die was al stuk vanuit de winkel. 8)7

Voor dit soort problemen moet je veel geduld hebben en het zelf eerst uitvoerig testen dan de test resultaten posten als je er niet uitkomt.

Zeker weet je dat het een hadrware probleem is je moet alleen ff zoeken waar.

• vigilante888

vigilante888

Topicstarter
Ik heb een vermoeden dat het mijn onboard 3Com gbit lan is. Die hebben hele brakke drivers. en die stammen ook uit 2001. alleen ze hebben nooit nieuwe drivers uitgebracht. Ik ga eerst een andere netwerk kaart ingooien. _/-\o_ _/-\o_

• vigilante888

vigilante888

Topicstarter
Alleen, ik heb met Sandra en Cpu benchmark alles getest. EN tijdens die benchmarks krijg ik trouwens niet die foutmelding. ik ga mn geheugen vanavond maar eens ff testen.

• Shunt

Shunt

Boe

heb je die vcore nu al naar beneden gezet ?
want dit kan een dag goed gaan of een week maar het kan ook maar een halfuurtje goed gaan en dan zit je mooi zonder proc ;)

Game PC

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

vigilante888 schreef op 16 januari 2004 @ 11:53:
Ik heb een vermoeden dat het mijn onboard 3Com gbit lan is. Die hebben hele brakke drivers. en die stammen ook uit 2001. alleen ze hebben nooit nieuwe drivers uitgebracht. Ik ga eerst een andere netwerk kaart ingooien. _/-\o_ _/-\o_
Maar je snapt neem ik aan nu toch onderhand wel dat als je "raadselachtige fouten" krijgt en je aan het oc'en bent dat daar een link tussen is of niet?
Dus mijn vraag is: waarom heb je in hemelsnaam niet eerst eens teruggeklokt om te kijken of dat je probleem oploste?
just my 2 cents

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• vigilante888

vigilante888

Topicstarter
lol, ik had vorige week hem zelfs op 1.975 staan. maar toen draaide mijn cpu op 3.30. Ik heb ook al geprobeert mijn ddr op 266mhz te laten draaien. helpt ook voor geen meter. Ik doe mijn vcore vanavond wel omlaag. hij staat nu op idle dus.

• vigilante888

vigilante888

Topicstarter
Omdat hij in het begin, toen hij nog niet overgeclockt was, ook deze foutmelding aangaf. Dus denk niet dat het aan de oc ligt.

• Shunt

Shunt

Boe

vigilante888 schreef op 16 januari 2004 @ 12:05:
lol, ik had vorige week hem zelfs op 1.975 staan. maar toen draaide mijn cpu op 3.30. Ik heb ook al geprobeert mijn ddr op 266mhz te laten draaien. helpt ook voor geen meter. Ik doe mijn vcore vanavond wel omlaag. hij staat nu op idle dus.
geloof me dit is niet verstandig je moet dit zo snel mogelijk doen.
anders heb je de kans dat hij later gewoon kapot gaat.
laatste een stuk gelezen van een gast die hem een halve dag op 1.8 had staan een week er na was de proc dood.

Game PC

Verwijderd

Vaak ligt deze melding aan brak geheugen, gooi er eens een Memtest over heen zou ik zeggen.

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

ff de timings van je geheugen wat losser zetten, kijken of dat helpt.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals duidelijk op het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] staat uitgelegd, wordt hier op GoT van je verwacht dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent. Daaronder valt het raadplegen van het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum. Hier is dat dus PMG Beleid. In de eerste posting van het beleid staat precies hoe je een "Help, mijn PC doet het niet" topic moet voorbereiden ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.