Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Harddisk] Anti-Vibe HD Review

Pagina: 1
Acties:

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 19:15
Anti-Vibe HD-bevestiging Review

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/415-445G.JPG

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=445

Eén van de meest geluidsproducerende onderdelen in een moderne PC zijn de hoogtoerige harde schijven. Een trillingsvrije ophanging van de harde schijf zorgt ervoor dat de overgang van trillingen op de behuizing geminimaliseerd wordt.

Voor het gebruik van de Anti-Vibe HD-bevestiging is een vrije 5,25" bay benodigd.

Het product ziet er op het eerste gezicht goed uit, na het uit de verpakking te halen merk ik dat de lange zwarte strip van plastic is 8)7
Er zitten dan wel 4 schroeven van rubber bij.
Na het uitzoeken hoe het bevestigd moest worden heb ik hem binnen 5 min in mijn pc gekregen.
Na het opstarten is zeker 50% van het trillingsgeluid weg op een WD1200JB.
Maar voor die prijs vind ik het eigenlijk een duur stripje plastic :+ € 18,99
Voor de echte tweaker is dit geen best product, ik denk dat het meer helpt om het in elastieken te hangen.

HyperDevil

• Spiller
  • Laatst online: 10-11 16:37
Mooi, weten we dat ook weer. Bedankt

Ioniq 5 P45

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

mwah.. is idd wel prijzig.. ik wordt hier ook gek van mijn maxtor 80 gig schijf.. herriegeval.. daarintegen is mijn wd1200jb ook niet stil.. maar wel stiller.. eerst maar even elastieken proberen..

thnx iig :)

www.google.nl

Verwijderd

ik vat niet dat jullie zown last hebben van een zoemend geluidje van een harddisk, ik heb altijd muziekje opstaan dus geen last van.

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:21
Ik heb ook altijd muziek opstaan maar die takkeherrie die o.a. mn harde schijven maken is wel erg irritant :(

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 11:47:
ik vat niet dat jullie zown last hebben van een zoemend geluidje van een harddisk, ik heb altijd muziekje opstaan dus geen last van.
je hebt dan zeker ook een slaapliedje opstaan als je gaat slapen?

(tenzij jeje bak uitdoet :P, zoals gezonde mensen >:) )

www.google.nl

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Gezonde mensen... *Hatchoe* ben ik allergisch voor... dat zijn toch die mafketels die WEL zonder computer menen te kunnen?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

SetsunaKaede schreef op 16 januari 2004 @ 12:47:
Gezonde mensen... *Hatchoe* ben ik allergisch voor... dat zijn toch die mafketels die WEL zonder computer menen te kunnen?
offtopic:
dat schijnt van wel ja.. weet het ook niet zeker :P

www.google.nl

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

De meeste van zulke HDD silencers werken prima, een nadeel is alleen dat de HD's wat warmer worden en prestaties, naar het verluid, ietsie pietsie dalen.
Heb daarom 2 Zalman HDD koelers in me plexi kast gezet.

Verwijderd

Als je deze ding instaleert in je 5,25" bay ben je wel de voordelen kwijt van het hd koelen. IK zal het heel erg missen want me 2 intake fans blazen direct tegen me 3x hd's die allemaal gemiddeld 30c zijn

Verwijderd

bah... wéér een HDD silencer waarbij je een 5,25" bay gebruikt! waar the f*ck heeft een mens dan een HDD cage voor?!
kga binnenkort eens proberen of het zin heeft een laag elastiek tussen mn drive en de cage te frommelen, lijkt me dat dat wel enige vibraties opvangt, maar erg veel ruimte heb je er niet tussen... =(

Verwijderd

Ik had een keertje in een PC magazine iets gelezen over het geluid van je hdd te verminderen. Ik zag zo net dat iemand een tip gaf om elastieken te gebruiken dat werkt echt goed! ook een alternatief is om vetters of iets dergelijks te gebruiken het is een makkelijk goedkoop en stillen manier om je hdd stiller te maken. uiteraad kan je die anti-vibe dingen kopen maar dat is de keus aan de TS :)

• sMoKeFiSh
In mn servertje heb ik ze aan elastiekjes hangen en daar hoor je bijna niets meer van. Je moet alleen wel uitkijken bij het verplaatsen van de kast

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• HyperDevil
Ik krijg binnenkort de ICY Dock Bodyguard 525 kost € 37.98. :)
Als ik die binnenheb maak ik gelijk een review met foto'tjes voor jullie. ;)
Hier zijn de specs:

Deze bodyguard beschermd uw hdd tegen stoten en hitte. Verder fungeert hij als acoustische ontkoppelaar. Uw harddisk wordt er dus stiller van.

features:
Past in 1 standaard 5.25” drive bay
Geschikt voor 1 3,5 inch hdd
Voorzien van 2 40 X 40 mm ball bearing fans.
Redundant interne fan functie (valt er 1 uit neemt de ander het direct over)
Externe fan speed regeling
Backlight LCD display design
Slide front plane design (verschuifbaar voorpaneel
Hdd kussens om hdd acoustisch te ontkoppelen.
Voorzien van 3 temperature detectors
Interne fan & Over-heat audio alarm en display
HUTR (HDD Usage Time Record) display
Master of Slave setting en display
Schroefloze installatie HDD (snel)

Bron: www.eynstein.nl

HyperDevil

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

sMoKeFiSh schreef op 16 januari 2004 @ 13:17:
In mn servertje heb ik ze aan elastiekjes hangen en daar hoor je bijna niets meer van. Je moet alleen wel uitkijken bij het verplaatsen van de kast
ok.. stel dat ik dat nu ook ga doen.. aan elastiekjes hangen.. dan blijf je toch gewoon dat gezoem houden.. mijn maxtor 80gb 7200 rpm is best een herrieschopper..(en dan heb ik het niet over seeks, maar over een roterende schijf) en trillingen met mijn kast is ook al minder dan normaal, aangezien ik een TT XaserIII heb.. zitten mijn hdd's vast met van die plastic beugels.. zou het dan nog zoveel schelen als ik mijn hdd's vastmaak met elastieken?

maxtor 80gb 7200 rpm
WD1200jb 120gb 7200 rpm..

de maxtor is verreweg de luidruchtigste van de 2.

[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-01-2004 13:21 ]

www.google.nl

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Beter is nog wel om je HD te watercoolen. Je kunt hem daarna volledig inpakken in geluidsdempend spul, zodat het geluid als het ware niet meer uit je hd kan. Je hoort dan echt niks meer, en m'n oude WD 80gig 7200 8MB maakte best herrie. Overigens heb ik nu 2x 120GB samsung, die hoor je alleen af en toe wat ratelen, voor de rest echt stil, je hoort ze dus niet draaien. Met eerdere samsungs hoorde je dat wel. DIt zijn overigens sata modellen.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• HyperDevil
Je kan het proberen het ligt namelijk echt aan de case.
Sommige cases klinken als ze dichtzijn een beetje hol, de andere hebben dat weer niet.
Ik heb mijn case (Aopen H600A) geisoleerd met van die Gamma geluidsisolerende platen, zeker 30% van al het geluid is dan weg.
En ik heb een voeding van 350 watt met een 12 cm fan op lowspeed en dat helpt ook erg veel.
Die maxtors zijn nou eenmaal luidruchtiger (vind ik) :P

• sMoKeFiSh
CRaZy_MaRK schreef op 16 januari 2004 @ 13:19:
[...]

ok.. stel dat ik dat nu ook ga doen.. aan elastiekjes hangen.. dan blijf je toch gewoon dat gezoem houden.. mijn maxtor 80gb 7200 rpm is best een herrieschopper..(en dan heb ik het niet over seeks, maar over een roterende schijf) en trillingen met mijn kast is ook al minder dan normaal, aangezien ik een TT XaserIII heb.. zitten mijn hdd's vast met van die plastic beugels.. zou het dan nog zoveel schelen als ik mijn hdd's vastmaak met elastieken?

maxtor 80gb 7200 rpm
WD1200jb 120gb 7200 rpm..

de maxtor is verreweg de luidruchtigste van de 2.
Ja natuurlijk hoor je nog wel wat maar echt veel minder dan als ie in je hdd cage zit. Want als je elastiekjes gebruikt geeft ie de trillingen die hij maakt niet meer door aan de kast.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Even een klein responsje van mij, want ik heb hem ook.
Ja, het kost aardig wat geld, maar ik heb dat er voor over ;)
Bij mij was de geluidsdaling echt drastisch (en dan bedoel ik meer dan 50%). Het feit dat mijn HD nu geen contact meer maakt met metaal wat kan meeresoneren, maakt mij een gelukkig man.

Dat je een 5,25" bay kwijt bent vind ik persoonlijk geen ramp. Ik gebruik mijn HD rekjes niet eens (die gaan er binnenkort zelfs uit ...). En de reden ? Ik ga in het voorjaar aan waterkoeling beginnen en ik wil de radiator aan de voorkant hebben.

En daar heb ik ruimte voor nodig. Ik ben geen harde kern tweaker/leecher, en ik heb aan 1 HD en 1 CD/DVD ROM genoeg (ZIP drive voor backups :) ), dus ik heb ook geen ruimte gebrek bovenin.

Het hangt helemaal van de situatie af welk product je voor welke situatie neemt.
En deze anti-vibe rubbers zijn voor mij gewoon perfect. :)
Pagina: 1