Het zit zo; ik woon in het zuiden en kan dus makkelijk bij Aken een pc'tje kopen. Gewoon in de winkel, dit is allemaal met de duitse BTW. En wil dus een nederlandse BTW verrekening, heeft iemand hier ervaring mee?
ben bang dat je een probleem hebt. Nederlandse BTW geldt voor produkten binnen nederland. Als ik naar belgie factureer, hoeft mijn klant geen btw te betalen, die vervalt gewoon. Ik denk dan ook dat je eerder geen duitse btw zou hoeven te betalen, dan dat je nederlandse btw verrekend krijgt.
Ik heb echter geen idee hoe zoiets in een winkel gaat.
Ik heb echter geen idee hoe zoiets in een winkel gaat.
Duitse btw is lager neem ik aan?
Doe het dan gewoon illegaal joh!
je kunt zelfs hele volkeren illegaal naar NL verslepen...>:)
Doe het dan gewoon illegaal joh!
je kunt zelfs hele volkeren illegaal naar NL verslepen...>:)
Verwijderd
als je zegt dat je voor een bedrijf in Nederland koopt en je laat je KvK nr. zien dan hoef je geen btw (in duitsland) te betalen..
Verwijderd
Kan niet, in Dld betaal je duitse BTW of te wel Mehrwehrtsteuer..die is een procentje lager dan hier geloof ik. Koop je namens een bedrijf dan hoef de BTW niet te betalen (nou ja je kan hem aftrekken, dus per saldo betaal je dan niks)
Vraag gewoon om een handmatige bon extra, reken je de koers om naar Fl. en dan 17,5 procent BTW er over en zie daar een bonnetje met BTW.
Vraag gewoon om een handmatige bon extra, reken je de koers om naar Fl. en dan 17,5 procent BTW er over en zie daar een bonnetje met BTW.
Verwijderd
Of je nu iets koopt in Aken, Maastricht, Rotterdam, Parijs, Aarhus..... Het maakt voor een particulier niets uit. Je kan binnen de EU rustig inkopen. Delen van de EU die voor de BTW niet tot de EU gerekend worden zijn de Kanaal Eilanden en de Canarische Eilanden. Goederen waarvoor een uitzondering voor geldt zijn automobielen jachten en vliegtuigen. Zie www.douane.nl ...
Ik moet die bon voor de PC PRIVE inleveren, dus ik moet helaas netjes alles 'aangeven'.
Mischien weten jullie dan wel wat ik bedoel!
Tis ingewikkeld, i know
Mischien weten jullie dan wel wat ik bedoel!
Tis ingewikkeld, i know
Pagina: 1