Toon posts:

Pentium 4 2.8 HT doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
5 jaar gebruiker van een AMD PC, nooit problemen mee gehad eigenlijk. De PC dient tevens als server dus staat 24/7 aan soms 4 maanden achter elkaar.

Tot zover heb ik geen problemen ofzo, tot ik op het goede idee kwam een Pentium 4 processor aan te schaffen in mijn nieuwe PC. Een 2,8 Ghz met HT om precies te zijn. Ook allemaal nog oke, ik ondervind geen problemen. PC werkt lekker en ik kan moeiteloos met DVD bewerkings apparatuur aan de gang.

Laat ik deze PC nou 2 weken achter elkaar aan laten staan. KAPOT!, uit het niets. Ik naar de winkel met de proc, want jah, je zou toch graag willen weten wat er mee aan de hand is, van de buitenkant was niet veel te zien. Kreeg ik een melding 1 week later dat de processor te heet is en dat de cooling van mijn PC niet goed is.

Ik heb verdomme 2 coolers aan de achterkant, 1 aan de voorkant, een super cooler op mijn processor en een HDD cooler gemonteerd op mijn HDD.

Mijn AMD heeft 1 lullige cooler aan de achterkant en 1 op mijn proc!!!

Wordt de P4 processor nou zo heet??? hoe zit dat?? de temparatuur in mijn kast was 18 graden celsius, er zit een beveiliging op mijn moederbord wanneer deze te heet wordt dat hij uit valt. Dat ding ontploft gewoon!!!

Kortom.. is dit probleem bekend?? hebben jullie betere woorden over voor Intel??

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Search, lees, etc...

Maar de Pentium is over het algemeen een stuk koeler dan een AMD.
En ik persoonlijk ben wel te spreken over Intel.
Maar ik zou zeggen, lees wat reviews, ervaringen, faqjes, etc.. :)

Maar ik denk dat de koeler op die pentium niet goed vast zat, ofzo.
Ter illustratie: Mijn P4 2,4Ghz@3,2Ghz met standaard koeler is zo'n 48 graden, geloof ik..

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 16-01-2004 10:52 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe de cooler erop heeft gezeten speelt ook mee natuurlijk.

Wat waren de normale temperaturen?

Verwijderd

Wat ik hoor&lees&zie is dat juist AMD erg heet wordt. Heb zelf een pentium en die wordt helemaal niet zo warm, (maar ik heb m nog nooit 2 weken aan laten staan ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ja, snap ik wel, maar ik wou graag mijn situatie kwijt omdat ik er best boos om kan worden. Buiten dat wou ik wel eens weten of meer mensen er ontevreden over zijn, en/of het verstandig is de P4 proc 2 weken achter elkaar te gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Cubix schreef op 16 januari 2004 @ 10:52:
Hoe de cooler erop heeft gezeten speelt ook mee natuurlijk.

Wat waren de normale temperaturen?
De temp in de kast was rond de 18 graden, mijn proc was 52 graden meen ik..

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 10:52:
Ja, snap ik wel, maar ik wou graag mijn situatie kwijt omdat ik er best boos om kan worden. Buiten dat wou ik wel eens weten of meer mensen er ontevreden over zijn, en/of het verstandig is de P4 proc 2 weken achter elkaar te gebruiken
Mijn pc heeft nu een uptime van een half jaartje ofzo, met de eerder genoemde overklok :)
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 10:53:
[...]

De temp in de kast was rond de 18 graden, mijn proc was 52 graden meen ik..
Dat is toch prima? AMD's zijn meestal een graadje of 10 warmer :)

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 16-01-2004 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op 16 januari 2004 @ 10:54:
[...]

Mijn pc heeft nu een uptime van een half jaartje ofzo, met de eerder genoemde overklok :)

[...]

Ja, maar kan een Pentium dat wel aan op lang termijn zo'n temp?

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

de amd gaat eerder kapot als die te warm word.
maybe dat je toevallig een rot appeltje had? who knows. tis en blijft een pc

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

-ET-

Phone Home

Normaal gesproken zou een P4 helemaal niet kapot mogen gaan door de warmte. Er zit namelijke een warmte beveiliging in die de proc uitgschakeld als hij te heet wordt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

Exirion

Gadgetfetisjist

anandus schreef op 16 januari 2004 @ 10:51:
Maar de Pentium is over het algemeen een stuk koeler dan een AMD.
Achterhaald... Ga maar eens vergelijkbare Athlons en P4's qua warmte-dissipatie met elkaar vergelijken en je zult zien dat de P4 echt geen voordeel meer heeft. Als je echt een zuinige/koele CPU wilt dan moet je een Pentium-M kiezen O+

En topicstarter: als jij toevallig een probleem met een Intel systeem hebt, waar het overgrote deel van de mensen probleemloos mee draait, is Intel dan meteen kut? Denk even na aub.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op 16 januari 2004 @ 10:56:
Normaal gesproken zou een P4 helemaal niet kapot mogen gaan door de warmte. Er zit namelijke een warmte beveiliging in die de proc uitgschakeld als hij te heet wordt.
Die bevat mijn moederbord ook, toen hij naar Intel ging om te onderzoeken kreeg ik een lullige melding dat de cooling van mijn PC niet goed is.. ik kreeg geen nieuwe vergoed..

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 16 januari 2004 @ 10:57:
[...]

Achterhaald... Ga maar eens vergelijkbare Athlons en P4's qua warmte-dissipatie met elkaar vergelijken en je zult zien dat de P4 echt geen voordeel meer heeft. Als je echt een zuinige/koele CPU wilt dan moet je een Pentium-M kiezen O+

En topicstarter: als jij toevallig een probleem met een Intel systeem hebt, waar het overgrote deel van de mensen probleemloos mee draait, is Intel dan meteen kut? Denk even na aub.
Intel is helemaal niet kut, dat ding kan tenminste DVD bewerkingen aan. Ik ben alleen boos dat ik geen nieuwe krijg, ik heb nog een Intel PC waar ik gigantisch tevreden over ben

• Shunt
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

dat lulverhaal dat intel cooler is als amd is al lang niet meer.
de gemiddelde P4 verbruikt stukken meer als de gemiddelde amd xp ;)
ik snap niet dat mensen dit nog steeds als een con van amd en pro van intel durven te gebruiken.

waarschijnlijk had je gewoon een slechte core en proberen ze het op overhitting af te schuiven wat totale bull is aangezien een P4 zich zelf uit schakeld / lanzamer maakt als hij te warm word. dus door branden door overhitting is een productie fout en moet dan nog steeds vergoed worden.

laatst was er een test met de laatste P4's en de amd 64 procjes
bijde gingen gewoon netjes uit bij overhitting dit werd dus getest door de cooler totaal van de proc af te halen. en deze procjes werkte nog. dus lijkt het mij sterk dat jouw P4 door overhitting is overleden ;) ik zou maar eens trug gaan naar die winkel

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• anandus
  • Niet online
Exirion schreef op 16 januari 2004 @ 10:57:
[...]

Okee, waar, het hangt er vanaf waar je de definite van 'over het algemeen' legt ;)
Zeker met de laatste core-build is het idd verschoven.
Het is gewoon mijn persoonlijke ervaring, mar het valt tegenwoordig idd wel mee :)

En als-ie echt een koele CPU wilt neemt-ie een Cyrix :P

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 16-01-2004 11:00 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
Tpn schreef op 16 januari 2004 @ 10:55:
de amd gaat eerder kapot als die te warm word.
maybe dat je toevallig een rot appeltje had? who knows. tis en blijft een pc
wat een onzin. Als een Intel warmer wordt gaat ie ook sneller dood alleen heeft de intel een feature dat de snelheid naar beneden wordt geklokt als ie te warm wordt... maar als de temp dan nog te warm wordt dan vrees ik het ergste voor die pentium. Het is echt niet meer zo dat een intel kouder blijft dan een amd.. echt niet. Ze hebben puur meer beveiligingen..

Bij amd valt de pc meteen uit als hij te warm wordt (als het mobo het ondersteunt ofcourse)

ik voel een slotje aan komen btw.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Volgens mij lopen veel mensen nog wat achter. Tegenwoordig hangt de warmte-dissipatie van de processoren om het even, en liggen Intel en AMD op eenzelfde niveau. Inderdaad, vroeger waren de AMD processoren (met name de Thunderbird 1400!) enorme heethoofden, maar nu kan je niet meer zeggen dat een intel danwel AMD cpu veel warmer wordt dan de ander.

Verder kan je altijd pech hebben met een pc, en kan je uiteraard een AMD van een paar jaar terug niet vergelijken met een hedendaagse highsegment-cpu. Dus wat de topicstarter betreft: Je hebt gewoon pech, leer er mee leven.

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

Iedereen die zegt dat AMD minder lang meegaat omdat het warmer word, moeten maar eens nadenken... AMD is wel 2x zo goedkoper dan INTEL.

En als het wat minder langer meegaat...? (wat is minder langer..??) Na 3 jaar ga je toch weer iets upgrade of je doet het weg..

Ik ben ooit eens van Intel afgegaan ivm kosten.. Ik heb tot nu toe geen haar spijt gehad..

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wrom begint iedereen nou altijd over AMD vs Pentium, tis Intel!!!

En dan nog, iedereen heeft hier wel z'n eigen mening over, AMD heeft gewoon goed presterende processoren voor een lagere prijs dan Intel, maar een duurdere Intel processor kan met sommige applicaties weer een stuk sneller zijn (bijv. door HTT) dan een AMD, en dat moet je zelf even uitzoeken. :)
[...]

[...]

10 graden warmer nog? Zeker zelf nooit een AMD gedraaid :?
Mijnes hier wordt welgeteld 35 graden stressed! Een continue temperatuur van tegen de 60 graden is voor 2 weken niet goed voor een processor me dunkt! Maakt niet uit of het een AMD of Intel proc is.

[ Voor 46% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-01-2004 11:10 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• snooze
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

er werd net geopperd dat ie misschien de koeler verkeerd heeft geinstalleerd,
persoonlijk zie ik niet in hoe dat uberhaupt mogelijk is, die retention bracket is (ook al ben ik amd fan) echt gewoon super zelfs een peuter zou dat nog goed doen.

de koeler kan er namelijk simpelweg maar op twee manieren op en ze zijn allebij goed dus hoe iemand en vooral iemand van GoT (ik weet het dat geeft de laatste tijd ook geen garantie meer) dat voorelkaar zou krijgen is mij een raadsel.

btw. topicstarter wat voor voeding gebruik je?
en gebruik je zoiets als een surgemaster? (verdeelblok met overspanningsbeveiliging)

edit: post zoiezo ff wat meer specs ik heb namelijk niet het id dat het alleen aan de proc ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door snooze op 16-01-2004 11:17 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
snooze schreef op 16 januari 2004 @ 11:14:
er werd net geopperd dat ie misschien de koeler verkeerd heeft geinstalleerd,
persoonlijk zie ik niet in hoe dat uberhaupt mogelijk is, die retention bracket is (ook al ben ik amd fan) echt gewoon super zelfs een peuter zou dat nog goed doen.

de koeler kan er namelijk simpelweg maar op twee manieren op en ze zijn allebij goed dus hoe iemand en vooral iemand van GoT (ik weet het dat geeft de laatste tijd ook geen garantie meer) dat voorelkaar zou krijgen is mij een raadsel.

btw. topicstarter wat voor voeding gebruik je?
en gebruik je zoiets als een surgemaster? (verdeelblok met overspanningsbeveiliging)
Ik heb een simpele 400 Watt voeding. Asus P4P800 Deluxe moederbord. Zover ik weet is dit een perfecte combinatie met een Pentium 4, 2.8 Ghz met HT

• Shunt

Shunt

Boe

--MeAngry-- schreef op 16 januari 2004 @ 11:05:

En dan nog, iedereen heeft hier wel z'n eigen mening over, AMD heeft gewoon goed presterende processoren voor een lagere prijs dan Intel, maar een duurdere Intel processor kan met sommige applicaties weer een stuk sneller zijn (bijv. door HTT) dan een AMD, en dat moet je zelf even uitzoeken. :)

[...]

10 graden warmer nog? Zeker zelf nooit een AMD gedraaid :?
Mijnes hier wordt welgeteld 35 graden stressed! Een continue temperatuur van tegen de 60 graden is voor 2 weken niet goed voor een processor me dunkt! Maakt niet uit of het een AMD of Intel proc is.
60 graden maakt geen reet uit.
een proc mag max 80 tot 90 graden hebben (continu)
60 graden is totaal geen probleem voor nog intel nog amd.

Game PC

• --MeAngry--
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, k, dan hebben we het over de temperatuur direct in de core, maar bij de temperatuuruitlezing van een moederbord moet je er nog zo'n 30 graden bij optellen dan kom je in de buurt van de coretemperatuur, anders ga ik nog maares ff OC'en hier :P

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-01-2004 11:18 . Reden: typo ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Shunt

Shunt

Boe

--MeAngry-- schreef op 16 januari 2004 @ 11:18:
Ja, k, dan hebben we het over de temperatuur direct in de core, maar bij de temperatuuruitlezing van een moederbord moet je er nog zo'n 30 graden bij optellen dan kom je in de buurt van de coretemperatuur, anders ga ik nog maares ff OC'en hier :P
erm de temps die meestal door de bios worden uit gelezen zijn de core temps (de bios rekent hier zelf een bepaalde temp bij (als er al uberhoubt een temp meter in je socket zit) bij de P4 en de nieuwere amd xp's zit een temp sensor in de core zelf ;). dus jah die temps kloppen wel hoor :D

Game PC

• snooze
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

ik heb een tijd lang (ongeveer 6 uur waarschijnlijk)mijn processor op 120 graden gedraaid mijn koeler was uitgevallen en ik maar denken dat ie lekker stil was hij deed het daarna nog gewoon ik denk dat ik gewoon ongeloofelijke mazzel heb gehad was een palomino 2000+ @ 1733 Mhz 1,7 volt.

weet iemand nog een leuke signature?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je bent heel knap als je je p4 stuk krijgt als je het mij vraagt. een p4 is gewoon mega idiot proof. als ie dan toch stuk gaat, moet het haast wel een slecht exemplaar / productiefout zijn. laat je niet afschepen door die winkel. die winkel kan hem toch ook gewoon weer opsturen naar hun leverancier?

• SonyEricsson
  • Laatst online: 14-08 09:36
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 10:48:
5 jaar gebruiker van een AMD PC, nooit problemen mee gehad eigenlijk. De PC dient tevens als server dus staat 24/7 aan soms 4 maanden achter elkaar.

Tot zover heb ik geen problemen ofzo, tot ik op het goede idee kwam een Pentium 4 processor aan te schaffen in mijn nieuwe PC. Een 2,8 Ghz met HT om precies te zijn. Ook allemaal nog oke, ik ondervind geen problemen. PC werkt lekker en ik kan moeiteloos met DVD bewerkings apparatuur aan de gang.

Laat ik deze PC nou 2 weken achter elkaar aan laten staan. KAPOT!, uit het niets. Ik naar de winkel met de proc, want jah, je zou toch graag willen weten wat er mee aan de hand is, van de buitenkant was niet veel te zien. Kreeg ik een melding 1 week later dat de processor te heet is en dat de cooling van mijn PC niet goed is.

Ik heb verdomme 2 coolers aan de achterkant, 1 aan de voorkant, een super cooler op mijn processor en een HDD cooler gemonteerd op mijn HDD.

Mijn AMD heeft 1 lullige cooler aan de achterkant en 1 op mijn proc!!!

Wordt de P4 processor nou zo heet??? hoe zit dat?? de temparatuur in mijn kast was 18 graden celsius, er zit een beveiliging op mijn moederbord wanneer deze te heet wordt dat hij uit valt. Dat ding ontploft gewoon!!!

Kortom.. is dit probleem bekend?? hebben jullie betere woorden over voor Intel??
gewoon gebruikerservaring :)
bij mij werken ze beide stabiel

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 16 januari 2004 @ 11:59:
je bent heel knap als je je p4 stuk krijgt als je het mij vraagt. een p4 is gewoon mega idiot proof. als ie dan toch stuk gaat, moet het haast wel een slecht exemplaar / productiefout zijn. laat je niet afschepen door die winkel. die winkel kan hem toch ook gewoon weer opsturen naar hun leverancier?
ik kreeg dus geen nieuwe..

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
[...]

nou, dat kan ik niet geloven. Is het een windows PC? Dan is het echt zo'n beetje onmogelijk. Er zijn zat programma's met geheugenlekker waardoor je bak sloom wordt. Verder betekend dit dat je nooit beveiligingsupdates toepast, want daarvoor meot je herstarten. En grote software pakketten of nieuwe drivers blijkbaar ook niet.

Dit lijkt me wel erg overdreven hoor, half jaar.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 12:22:
[...]

ik kreeg dus geen nieuwe..
nee dat snap ik en ik zou dat persoonlijk dus niet accepteren.

• Exirion
  • Laatst online: 21:59

Exirion

Gadgetfetisjist

--MeAngry-- schreef op 16 januari 2004 @ 11:05:
Intel, wasda? Pentium is veel beter! :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
Dit topic is gewoon helemaal vergeven van de meningen. :/
Tuurlijk waren cpu's als Palomino wat warm, maar dat betekent niet meteen dat de hele range van CPU's warm is. Verder allemaal opmerkingen die beinvloed zijn door de merkkeuze van de poster.
AMD en Intel maken allebei prima CPU's.

Verder vind ik dat als iemand de pc een keer reboot na een software-update, dat die pc nog steeds continu aan staat. (continu warmte produceert, laten we het zo zeggen, tuurlijk zo het als server downtime zijn), dus het punt van pierre-oord is niet relevant. Met beide platforms moet je gewoon niet druk hoeven maken over hoe lang hij niet al aan staat.

Ontopic: Je kan niet een pc van nu met 1 van 5 jaar geleden vergelijken. Bovendien noem je geen specs van het oude beestje, maar die pc is sowieso niet relevant. Het gaat erom dat je nieuwe PC defect is.

Heb je voor de test alleen de CPU ingeleverd? Je had gewoon het hele systeem moeten inleveren, zodat de TD zelf kon zien dat er niets raars aan de hand was.

Doe dit anders alsnog... en vooral rustig blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 16-01-2004 14:09 ]

{signature}

• pagani
  • Niet online
Een P4 door hitte laten doorbranden is best knap, aangezien de oververhittings-beveiliging echt top is. Ooit nog filmpjes gezien van een athlon en een P4 waar ze de koelers vanaf trokken tijdens een spelletje UT2k3, dat was best interessant om te zien B)

Verwijderd

link?!

Verwijderd

Ik ben dan natuurlijk een beetje voor Intel omdat ik dat tot nu toe altijd heb gebruikt en nog nooit problemen heb meegemaakt,
Wat ik doe met mijn P4 is stressen op 100%
5 dagen in de week 24 uur per dag...
met RC5-72 (zie ondertitel)
dit is het kraken vaneen code wat 100% van je proccessor vraagt,
ik doe dit nu al een half jaar ofzo als het niet langer is..
de P4tjes werken dus altijd op vol vermogen en nog NOOIT enig probleem gezien, de temp komt niet boven de 50 graden uit (op warme zomer dagen)
AMD trekt mij gewoon niet zo omdat ik in reviews heb gezien waarin staat dat AMD ook simpelweg langzamer is..en heter wordt..
mijn mening hoor.. }:O grazen maar

• Lief Adje
  • Laatst online: 15-08 11:29

Lief Adje

Love is in the air

Dit ziet er uit als een typische GoT knopploeg situatie, ff de desbetreffende winkel bezoeken met 50 man >:)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Abbadon
  • Laatst online: 23:06
http://www6.tomshardware.com/cpu/20010917/index.html

Anyway, dit is helemaal geen AMD vs. Intel issue maar een specifiek geval. Check vooral de koeling nog eens extra goed. Ga anders een mail richting Intel sturen of vraag jouw leverancier hoe ze er bij komen dat het ding te heet is geworden.

En ik heb de topictitle veranderd van AMD vs Pentium in de huidige (minder flamegevoelig)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
[Knip] Abbadon besloot anders, dus maar weer open ;)[/knip]

Voor de topicstarter: Ik zou proberen om buiten de winkel om verhaal te halen. De proc kan niet zomaar kapot gaan, en voor zover ik weet moet intel hier gewoon garantie op geven. Zeker als het om een boxed versie gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Twynn op 16-01-2004 15:54 ]

Verwijderd

negeer deze:D

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 16:46 ]

• Gipsy King
  • Laatst online: 05-08 13:19
das best klote :'(

Verwijderd

FF op inhaken.

AMD heter dan Intel, tegenwoordig inderdaad niet.

Mijn AMD :

26 C Idle 29 C Stressed.

(AMD Athlon 64 3200+)

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 16 januari 2004 @ 15:13:
Een P4 door hitte laten doorbranden is best knap, aangezien de oververhittings-beveiliging echt top is. Ooit nog filmpjes gezien van een athlon en een P4 waar ze de koelers vanaf trokken tijdens een spelletje UT2k3, dat was best interessant om te zien B)
Ja ik ook, dat was @ Toms Hardware Guide, maar een oced P4 fikt nog gewoon door. (Huidige core niet de williamette)
De nieuwere gaan wel uit als je de koeler eraf haalt mits hij niet geoced is.

De nieuwere Athlons gaan ook gewoon uit, zelfs al overclock je hem.(en blijft hij onbeschadigd.)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Het is inderdaad erg vreemd dat hij doorgebrand zou zijn. Bij P4's uit die serie zou het niet moeten kunnen door de hittebeveiliging die in zit gebakken.

Gewoon inderdaad je systeem daar dumpen en laten testen. Of als je zelf kunt testen of je moederbord het nog wel doet....

Oh en voor diegene die vinden dat Intels koeler zijn....dream on. Inmiddels zitten alle redelijk high end CPU's rond de 70-80W en persoonlijk vind ik dan 5W verschil niet zo heeeel spannend.

Denk dat AMD die reputatie heeft gekregen door de TB1400...inmiddels redelijk gelijkgetrokken dus. Beide snelle en goede CPU merken.

reserveringshouder Tesla Model 3

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 21:23:
[...]

Ja ik ook, dat was @ Toms Hardware Guide, maar een oced P4 fikt nog gewoon door. (Huidige core niet de williamette)
De nieuwere gaan wel uit als je de koeler eraf haalt mits hij niet geoced is.

De nieuwere Athlons gaan ook gewoon uit, zelfs al overclock je hem.(en blijft hij onbeschadigd.)
ik weet niet waar je deze onzin van daan hebt hoor.
natuurlijk blijft dit gewoon werken bij een oc
dat zou nogal dom zijn van intel denk je niet. dan zou de core niet meer veilig zijn bij de minste fluxuatie in de fsb snelhijd wat bijna ltijd gebeurd |:(

Game PC

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

intel 2.8GHz HT op 3.165GHz met zalman 7000-ALCU zonder fan aan hier idle 28 C
en 23.5 met fan of 1500rpm, zitten 2 8cm en 1 12 cm in mijn kast. Stress geen flauw idee graadje of 36/37

Henning

[ Voor 7% gewijzigd door Henning op 16-01-2004 21:35 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Verwijderd

Neem even kontakt op met Intel Nederland : 020 487 4562

Leg de situatie eerlijk uit en vraag waarom je geen nieuwe cpu krijgt. Je gebruikt degelijke hardware, voor zover ik kan zien ook goed aangesloten. Geef tevens aan waarom de beveiliging tegen oververhitting niet was ingeschakeld door de cpu zelf of waarom je geen foutmeldingen kreeg.

Het lijkt me sterk dat ze je geen nieuwe cpu vergoeden.

Succes :)

http://support.intel.com/support/9089.htm#europe

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Dit riekt echt zwaar naar winkelgelul. Ik heb al honderden P4's voorbij zien komen waarvan er enkele echt heet zijn geworden en nog nooit ook maar 1 defekte gehad. Ik heb wel ooit een defekte P3 1GHz gehad en een Celeron 850. Daar werd bij intel absoluut niet moeilijk over gedaan. Daarnaast kan zowiezo de winkel helemaal niet zien of het ding te heet geworden is. Ze proberen je gewoon iets op de mouw te spelden. niet intrappen dus !.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1