Toon posts:

[XP] Hoe zet ik Windows XP op oude laptop?*

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren bezig met mijn oude laptop te backuppen en kreeg toen het idee om er Windows XP op te zetten. Ik dus aan de slag...maar iedere keer geeft hij de foutmelding: Maar 32 Mb geheugen in plaats van de benodigde 64.
Dit klopt ook...maar ik neem hier geen genoegen mee. Dus ik zoeken op Google en op Tweakers. Hier op het forum las ik dat het mensen gelukt was...je kon die systemcheck omzeilen of zo. Er stond helaas nergens bij hoe dat dan moest.

Kan iemand uitleggen hoe ik Windows XP toch geinstalleerd krijg. Het liefst ook zo klein mogelijk (hoorde dat +/- 700 mb mogelijk was).

Alvast bedankt!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Ik heb XP werkend gekregen op 32Mb, maar eerst geinstalleerd met 64Mb, daarna 32Mb eruit gehaald. Was wel grappig, maar niet echt mee te werken.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Topicstarter
its_Muppet schreef op 16 januari 2004 @ 10:42:
Ik heb XP werkend gekregen op 32Mb, maar eerst geinstalleerd met 64Mb, daarna 32Mb eruit gehaald. Was wel grappig, maar niet echt mee te werken.
Het is dus niet softwarematig te omzeilen? Uiteraard doe ik het voor de fun. Want mij lijkt er ook niet mee te werken :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is wel te omzeilen in Windows 2000 geloof ik - maar hoe het precies moet weet ik ook niet ;)

In ieder geval - als je installatie diskettes maakt, staat er op disk 1 een winnt.sif of iets dergelijks, hierin staat ook de minimum eis aan het geheugen.

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
In ieder geval - als je installatie diskettes maakt, staat er op disk 1 een winnt.sif of iets dergelijks, hierin staat ook de minimum eis aan het geheugen.
Is dit een soort van INI file oid?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• elevator
  • Niet online

elevator

Ja ik geloof het wel (heb geen Windows 2000 / XP diskettes bij de hand op het moment)

Ahjah - kijk eens in je txtsetup.sif - hierin staat een:
code:
1
RequiredMemory = 67108864

als ik het me goed herinner, was dit bij Win2000 voldoende om dit te verlagen zodat Windows toch installeerde :)

[ Voor 57% gewijzigd door elevator op 16-01-2004 11:01 ]

Verwijderd

Het is misschien leuk als het lukt, maar er is absoluut niet mee te werken, heb het zelf een keer geinstalleerd op een laptop met 128 + 32 Mb en een P233, dat gaat dus echt voor geen meter, opstarten duurt eindloos, en verder werkt alles gewoon super traag. Ook het uit zetten van het XP-jasje heeft dan amper invloed op de snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 16 januari 2004 @ 10:58:
Ja ik geloof het wel (heb geen Windows 2000 / XP diskettes bij de hand op het moment)

Ahjah - kijk eens in je txtsetup.sif - hierin staat een:
code:
1
RequiredMemory = 67108864

als ik het me goed herinner, was dit bij Win2000 voldoende om dit te verlagen zodat Windows toch installeerde :)
Misschien een domme vraag, maar ik krijg alleen van die rare tekens als ik het open in wordpad. Waar moet je dat bestandje in openen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Notepad was voldoende bij mij? :)
(overigens wel een notepad bij WindowsXP - dus eentje die unicode verstaat)

[ Voor 54% gewijzigd door elevator op 16-01-2004 11:20 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Eigenlijk zou je van die RequiredMemory = 67108864 eerder RequiredMemory = 268435456 moeten maken. :P
XP draait IMHO echt slecht met < 256MB...

You can't have everything. Where would you put it?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb windows 2000 op een laptop met 32MB RAM gekregen. das echt rock bottom. met minder RAM kreeg ik BSOD's tijdens setup omdat er te weinig RAM in zat ;) ik zou gewoon 2k pakken, kan je net zo veel mee, zonder die (imho) but-ugly en veel te zware GUI die standaard aanstaat in XP ;)

Verwijderd

ik kreeg xp installed op me duron 900 onboard mobo met 32mb en 8mb ging naar graphics dus ik zat te booten met 24mb ! en dat boote voor geen meter lol want het nam 5min om volledig te loaden en het nam een minuut telkens als ik ergens clickte

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Als je dan toch lekker bezig bent, even de swap lekker hoog stellen. ;)

K'had bij mij pecies dat kleine probleempje waardoor ik net geen unreal tournament op een pentuim 133 kon spelen. :*)

Maar ff serieus, na install/laden direct swap instellen en verder geen problemen hierzo.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

tweakerbee schreef op 17 januari 2004 @ 01:32:
Eigenlijk zou je van die RequiredMemory = 67108864 eerder RequiredMemory = 268435456 moeten maken. :P
64 mb kan prima.. hiero zelfs draaien daarop..
btw gebruikt fysieke geheugen niet meer dan 51 mb...
Zegt je XPlite iets? Service optimalisatie? Werkt allemaal.. ik wed dat je eigenlijk niet meer dan 40 mb nodig hebt.. om xp werkend te krijgen.. hiero op een laptop werkt et prima. 2 minuten aan het booten.. explorer werkt ook snel.. dussum het kan met 64 mb goed.. ( en hij is ook niet gigantisch veel aan het swappen)

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Kheb een win2k server editie op een P133 non-MMX met 64MB draaien en doet een aantal services, zoals IIS, NAT routing en DHCP.
Het kan makkelijk, maar verwacht absoluut geen snelheid.
En als je winxp heb geinstalleerd, dan zou ik direct die GUI shit uitzetten, dan is het net zo snel als win2k.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• tweakduke
  • Laatst online: 18:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
win nt 4 is ook nog wel een optie

Dat draait wel aardig vlot en heb ik ook geinstalleerd op een wat oudere pc met 32mb ram.

Internetten kun je er mee en wat chatten etc, dus werkt wel aardig nog

Tweakers Discord

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

tweakduke schreef op 17 januari 2004 @ 02:23:
win nt 4 is ook nog wel een optie

Dat draait wel aardig vlot en heb ik ook geinstalleerd op een wat oudere pc met 32mb ram.

Internetten kun je er mee en wat chatten etc, dus werkt wel aardig nog
WinNT4 installeerd ook met 16MB
Met een hele zwik SPs wil het ook nog wel wat leuke dingen doen, maar ja ...tis maar net wat je nodig hebt voor die laptop.

Ik zou sowisso de leuke features van WinXP niet gebruiken op zo'n systeem. Dus ik zou die WinXP niet eens installeren. Gelijk Win2k ofzo iets, das makkelijker

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb win2k op een p1 200MHz MMX met 160MB RAM gehad. na alle services die niet nodig waren te disablen. Daarop had ik draaien:
- een FTPserver die via "Windows File/Folder Sharing" alle data up/downloade,
- een mIRC bot,
- een firewall,
- routersoftware,
- een network monitor,
- statbar
en nog iets wat ik zo snel niet meer weet. Dit nam in totaal 80MB van de 160MB aan RAM in beslag

Verwijderd

tweakerbee schreef op 17 januari 2004 @ 01:32:
mja, dat ligt natuurlijk aan de rest van je systeem.
ik heb hier een celeron 1,7 + WD 8mb + tnt2, en dat gaat prima met 128 mb SDRAM.
eigenlijk kan er alles gewoon mee, behalve gamen

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 23:39
zou iemand mij ff het aangepaste bestand kunnen sturen? niemand wil het voor mij doen, en mijn unicode editor krijt alleen cijfertjes.

P.S. ik weet dat dit een oud topic is.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 23:39
o ja graag voor iets minder dan 16 mb want ik ga voor de lol wat testen opeen hele oude pc

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03

DaWaN

'r you wicked ??

Verander in txtsetup.XXX en in dosnet.ini de requires memory, heb ik gedaan, werkt goed, alleen TRAAG

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• elevator
  • Niet online

elevator

Nu gaan er 2 topics over hetzelfde probleem - niet echt de bedoeling, daarom sluit ik dit topic maar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.