Toon posts:

PHP onder IIS6/Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg PHP niet onder IIS6 aan de praat. Heeft een van jullie een idee?

Ik probeer PHP onder IIS6 aan de praat te krijgen. Hiervoor heb ik de handleiding van PHP.net gedownload. Maar helaas.
Indien ik de pagina opvraag wordt gewoon de PHP code zichtbaar. Het lijkt er dus op dat de PHP code niet wordt herkend en wordt uitgevoerd.
Op de windows XP machine waarop het gemaakt is, draait het gewoon.

Ik heb dus de PHP extensie toegevoegd in IIS, heb de DLL's en Ini bestand op de juiste plaatsen gezet, verder de juiste rechten toebedeelt aan IUSR... en heb ook Windows gereboot.

Iemand?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik zit al dagen te kloten met hetzelfde probleem, wou ook net een topic openen! :(

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Al gekeken in de search over dit onderwerp? 2e hit geeft al wat aanwijzingen.

Daarnaast kan je, als je gaat filteren bij zoeken, beter kijken in de categorie SA dan PW over dit onderwerp. :)

[ Voor 30% gewijzigd door gorgi_19 op 16-01-2004 09:33 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Heb je ook ervoor gezorgd dat ISAPI based applicaties (zoals de PHP module voor IIS) kunnen runnen binnen IIS? Die feature staat wegens security redenen namelijk standaard uitgeschakeld.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Configuratie http://moved.to/SA :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de webextensie PHP toegevoegd en laten verwijzen naar PHP4isapi.dll en op allowed gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Het linkje doet het bij mij niet

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 09:49:
[...]

Het linkje doet het bij mij niet
Is een *grapje* van de mod. Hiermee geeft hij aan dat hij het topic heeft gemoved naar subforum [SA], wat staat voor Software Algemeen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 16-01-2004 09:51 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Suepahfly
  • Laatst online: 13-08 14:09
Heb je al geprobeerd .php te koppelen aan php.exe ipv de isapi module?

Zo heb ik het een keer gedaan onder IIS om uit te proberen. Gewoonlijk draai ik Apache waarvan de configuratie voor mij een stuk helderer is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Ik heb in het pad ook al een keer laten verwijzen naar de PHP.exe
Maar tevens zonder succes

Verwijderd

Ik heb het ook een keer geprobeerd, maar ik heb toen gewoon van php.net ofzo zo'n installer gehaald die IIS aanpast voor PHP maar dat werkte niet, dus ik blijf dit topic maar even volgen denk ik

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
The following PHP installation works correctly under Windows 2003 Enterprise Server's IIS 6.0 with ISAPI:

(Note: %SYSTEMROOT% is your Windows-directory, usually c:\Windows)

* Download the latest PHP .zip, don't bother with the auto-installer

* Extract it somewhere, I personally use "c:\Program Files\PHP"

Copy "php.ini-recommended" to %SYSTEMROOT%\php.ini

Copy php4ts.dll to %SYSTEMROOT%\System32

Enter the IIS Managment Console.

Select the "All Unknown ISAPI Extensions" list-item and select "Allow" on your left. Ignore any warnings.

Under "Tasks", click "Add a new Web service extension..." enter "PHP" as the extension name and add "<PHP installation path>\sapi\php4isapi.dll" to the list of Required Files. Check "Set extension status to Allowed"

Open the properties for the web site on which you are enabling PHP. (Typically "Default Web Site")

Under "Application Settings" in the "Home Directory" tab:

Select "Scripts and Executables" for "Execute permissions"

Click the "Configuration..."-button and then click "Add..."

Input, or browse to, the isapi-dll, "<PHP installation path>\sapi\php4isapi.dll". Enter ".php" as the extension. Click OK.

Close the web site properties by clicking OK.

PHP should now be working, try making a simple page. Consider thyself spoonfed.

Dit werkt hierzo na deze handleiding.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Heb ik eergisteren ook al een draadje over gestart:

[rml][ PHP-IIS6-EXEC] Shell opdrachten in W2k3 werkt niet.[/rml]/

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Fire69
  • Nu online
Flex schreef op 16 januari 2004 @ 12:45:
The following PHP installation works correctly under Windows 2003 Enterprise Server's IIS 6.0 with ISAPI:

[...]

Dit werkt hierzo na deze handleiding.
Hierzo niet, heb al xx aantal van deze install-guides geprobeerd, steeds zelfde resultaat...

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Plaats ff een screenshot van hoe je je site in IIS hebt staan ?

Graag van het tabblad : Homedirectory / Congiguration (PHP highlighted)
Documents

• Flex
Cobra_Lup schreef op 16 januari 2004 @ 13:51:
Plaats ff een screenshot van hoe je je site in IIS hebt staan ?

Graag van het tabblad : Homedirectory / Congiguration (PHP highlighted)
Documents
Ik moet zeggen dat ik deze config een maand geleden geprobeerd heb omdat een collega van mij het ook niet voor elkaar kreeg.
Bovenstaande uitleg was idd niet voldoende om php werkend te krijgen,ik heb veel meer moeten doen om scripts te kunnen uitvoeren onder IIS 6.0.
Helaas heb ik eergister een ghost moeten terugzetten omdat ik veel problemen had onder windows.
Toen ik op zoek was om php werkend te krijgen zag ik op veel websites dat bovenstaande genoeg zou moeten zijn om het te laten werken.....dat is dus niet zo(ik was iets te voorbarig met bovenstaande uitleg sorry hiervoor)
Heb het net weer opnieuw geprobeerd maar het lukt me nu ook niet meer :?

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, ik heb een standaard versie van 2003 draaien en niet de Enterprise. Maar dat maakt toch geen verschil voor dit of wel?

Hieronder heb ik de instellingen die ik op de server heb ingesteld gelist:

PHP.ini staat in c:\windows
php4ts.dll staat in windows\system32
IUSR heeft lees\uitvoer rechten

De website staat in de dir website op C:\ en staat ingesteld als default dir in de
IIS manager, onder "Home Directory". Moet volgens mij ook wel kloppen want hij laadt het logo, en Index.html met css wel.

Execute permissions staat op Scripts and Executables

Dan vanuit "Home Directory" in configuration heb ik een executable toegevoegd .php met de verwijzing naar het bestand php4isapi.dll
All verbs staat aan!

Verder onder Web Service extensions heb ik ook PHP toegevoegd, laten verwijzen naar het bestand PHP4isapi.dll met Allowed.

Ook heb ik IUSR lees\uitvoerrechten gegeven op de Dir "Website"

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:56:
PHP.ini staat in c:\windows
Moet volgens mij ook wel kloppen want hij laadt het logo, en Index.html met css wel.
Heb je wel het e.e.a. in de php.ini aangepast voor IIS ?
Je hebt het over een index.html, is het nou niet juist de bedoeling dat ie een index.php moet openen ? Staat bij documents index.php o.i.d. wel bovenaan ?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cobra_Lup schreef op 16 januari 2004 @ 16:06:
[...]

Heb je wel het e.e.a. in de php.ini aangepast voor IIS ?
Je hebt het over een index.html, is het nou niet juist de bedoeling dat ie een index.php moet openen ? Staat bij documents index.php o.i.d. wel bovenaan ?
Dat maakt voor een uitbreidingsmodule niet uit... Als er PHP-code op / in de pagina staat, dan zal PHP.exe op de server dat uitvoeren, en de resultaten in een pagina plakken (dit geval HTML) je kan dus bijv. ook een index.got maken... Moet je wel de standaard pagina laten wijzen, naar index.got ;)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

php4ts.dll, stamp die eens in dezelfde map als php4isapi.dll, dat wil nog weleens werken.

offtopic:
n poosje geleden had een vriend van mij z'n server geformatteerd, en Winserver2003 erop gesmeten. Hij moest daarna nog IIS, PHP, MySQL opzetten. Ik moest zelf ook nogsteeds een server op mijn pc kwakken, dus heb ik gekozen voor Apache, PHP, MySQL, en oja, Redhat Linux 9 ;). Geheel onverwacht voor hem was ik sneller klaar dan hij! Dat terwijl hij Windows al n jaartje of 5/6 gebruikt, en ik nog geen half jaar Linux. Hij was wel stil toen ie erachter kwam, hij zat nl. altijd mij over te halen dan Microsoft Windows beter is dan Linux, omdat het zoveel makkelijker is in gebruik en opzet.

Oja, dit is niet bedoeld als flame op de Windowswereld, alleen mag MS weleens wat doen aan die GUI... shhh ;). Wilde t gewoon ffies kwijt :)

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

ThePerfectCell schreef op 16 januari 2004 @ 16:22:
[...]
Dat maakt voor een uitbreidingsmodule niet uit... Als er PHP-code op / in de pagina staat, dan zal PHP.exe op de server dat uitvoeren, en de resultaten in een pagina plakken (dit geval HTML) je kan dus bijv. ook een index.got maken... Moet je wel de standaard pagina laten wijzen, naar index.got ;)
Voor IIS maakt het wel uit, IIS voert alleen de pagina uit die je in documents hebt staan. Anders moet je achter je webadres ook nog eens de paginanaam invoeren.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cobra_Lup schreef op 16 januari 2004 @ 16:31:
[...]

Voor IIS maakt het wel uit, IIS voert alleen de pagina uit die je in documents hebt staan. Anders moet je achter je webadres ook nog eens de paginanaam invoeren.
Of je moet hem instellen, dat de standaard pagina's .got als extensie hebben... Of je voegt hem toe, zodat ie dat doet, met elk .got bestand ;) Zal heus wel kunnen in IIS (Heb er zelf geen ervaring mee, maar met Apache kan dat IIG wel...)

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Kan ook met IIS, dat doe je nl. op het tabblad documents wat ik al eerder zei ;)

offtopic:
We praten langs elkaar heen maar bedoelen hetzelfde B)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestandsnaam index.php toegevoegd aan de map Documents.
Het heeft geen invloed.

Bedoeling is inderdaad dat een normaal Index.html ding wordt opgestart. In deze pagina zit wat PHP code, die een MySQl databaseje aanroept, en kijkt welke pagina en welke menustructuur ie moet laden. Opzich niet spannend.

In ISAPI-Filters laat de IIS manager zien dat PHP4isapi geladen is. Dus het lijkt dat PHP wordt herkend als zodanig en dat de IIS weet welke DLL ie moet aanroepen.
Maar helaas.

De MySQL base die draait, en kan ik gewoon benaderen met MYSQL-front.

Ik heb voor de volledigheid maar even de PHP-code erbij geplakt:

function menu($link, $id)
{

$query = "SELECT * FROM menustructuur WHERE parentID=$id Order by volgorde";

$result = mysql_query($query) or die ("Query niet goed: $Query");
print("<UL>");

while($row = mysql_fetch_object($result))
{
if($row->Link=="") {
$link = $_GET['Content'];
}
else {
$link = $row->Link;
}

if($row->parentID==0) {
$menu = $row->Id;
}
else {
$menu = $row->parentID;
}

print("<li><A href=\"?Content=$link&Menu=$menu\">$row->Naam</A>");
if($_GET['Menu']==$row->Id)
{
menu($link,$row->Id);
}
}

print("</UL>");
}

$link = mysql_pconnect("localhost", "root","")
or die("Could not connect : " . mysql_error());
mysql_select_db("website") or die ("Database kon niet worden gevonden");

menu($link,0);

?>

</p></td>
<td width="668" height="636" valign="top" align="left">
<?
$Content = $_GET['Content'];

if(($Content != "") && (file_exists($Content))) {
include $_GET['Content'];
}
else {
include "home.html";

• Flex
Ik heb het nu weer voor elkaar gekregen,wel vreemde shit tegengekomen.
Heb alle stappen doorgenomen en met een iisreset werkte het niet,nadat ik opnieuw de php4isapai.dll heb toegewezen werkte het pas.
Kan dus nu met localhost.nl/phpinfo de testpage van php opvragen.

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.demon.nl/IIS%201.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.demon.nl/IIS%202.JPG

Zelfde gedaan als in mijn eerste post en de mappen php en wwwroot de uisr(domeinsnaam)toegang gegeven tot read en exec.

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed, als ik het dus goed snap, laadt jij een pagina index.php?
Ik heb een standaard HTML pagina met PHP code daarin.

Verwijderd

Ik heb er tot nu nooit een probleem mee gehad, de installer van php werkte echt altijd.
maar ik zorgde dat alles goed ingesteld stond voor ik er aan begon.
voor de rest zou ik goed lezen van de help files doet wonderen

• Vincent17
  • Laatst online: 25-08 10:19
Is hier nu al een oplossing voor, ik heb alle stappen al doorlopen die hier zijn beschreven maar ik blijf maar een inlogscherm krijgen als ik index.php wil opvragen.
Pagina: 1