Toon posts:

[Delphi7] username bepalen zonder loginfunctie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik bij het starten van een applicatie zonder login box bepalen welke gebruiker met de applicatie werkt?

Ik had dit eerst door de variabele USERNAME uit te lezen. Maar als je deze variabele met "SET USERNAME = iets" veranderdt dan werkt het al niet meer.
(tenminste.... dan werkt het nog wel maar dan log je in in de applicatie onder een een andere username)

Iemand die me hiermee kan helpen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 09:01 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Je zou in de registry kunnen gaan graven: als het goed is, staat de username daar in
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Logon User Name
(althans, onder win2k)
Een beetje geslepen user zou dat ook best nog wel kunnen veranderen denk ik, dus echt waterdicht is het ook niet.
Verder zit de username in de output van
code:
1
nbtstat -a <computernaam>

maar dan moet je dus eerst de naam van de PC achterhalen (of met -A het IP) en daarna in een shell gaan kutten.

Wie kent de missende API-call die het ongetwijfeld het beste doet?? :)

Zo scherp als een voetbal!

• Creepy
  • Laatst online: 27-05 23:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Reptile209 schreef op 16 januari 2004 @ 09:04:
Wie kent de missende API-call die het ongetwijfeld het beste doet?? :)
Een beetje zoeken en er zelf moeite in stoppen zou geen luxe zijn. Of wil iemand me soms vertellen dat het onmogelijk is om op MSDN de GetUserName functie te vinden? ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Creepy schreef op 16 januari 2004 @ 09:12:
[...]

Een beetje zoeken en er zelf moeite in stoppen zou geen luxe zijn. Of wil iemand me soms vertellen dat het onmogelijk is om op MSDN de GetUserName functie te vinden? ;)
Nou verklap je de clue: het was juist zo'n mooie verdekte hint voor de TS :). Ik ben aan het werk, helemaal geen tijd voor dit soort onzin :+

Zo scherp als een voetbal!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Reptile209 schreef op 16 januari 2004 @ 09:04:
Een beetje geslepen user zou dat ook best nog wel kunnen veranderen denk ik, dus echt waterdicht is het ook niet.
Een beetje geslepen systeembeheerder heeft dus gezorgd dat een normale user uberhaupt geen toegang heeft tot het register. (zo ver ik weet is dat zelfs standaard behaviour in een win2k(3)/xp netwerk dat gebruikers met User rechten)

Maar dit is uiteraard niet echt een heel erg nette oplossing. De bovengenoemde is dat wel ;)

[ Voor 24% gewijzigd door mindcrash op 16-01-2004 09:23 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een paar dagen gezocht maar ik kwam nergens uit op een standaard Delphi functie.

dank je! :)

• Creepy
  • Laatst online: 27-05 23:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Reptile209 schreef op 16 januari 2004 @ 09:20:
[...]

Nou verklap je de clue: het was juist zo'n mooie verdekte hint voor de TS :). Ik ben aan het werk, helemaal geen tijd voor dit soort onzin :+
* Creepy slaps himself *doh* , dat had ik moeten zien... sooooory! :o

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:34

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 08:54:
Ik had dit eerst door de variabele USERNAME uit te lezen. Maar als je deze variabele met "SET USERNAME = iets" veranderdt dan werkt het al niet meer.
(tenminste.... dan werkt het nog wel maar dan log je in in de applicatie onder een een andere username)
Je zult een keuze moeten maken.
Keuze 1: geen inlogscherm te laten zien en dan weet je zeker dat dit verre van waterdicht is.
Keuze 2: je kiest ervoor een inlogscherm te gebruiken, waardoor 'valsspelen' veel moeilijker is.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Je kan de windows logon name simpel opvragen, dmv een API call, weet ff zo 123 niet welke precies

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

maui71: Kuch...

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1