Veel drop-out dc10+, computer te langzaam?

Pagina: 1
Acties:

• wieringer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 11:23
Ik heb recentelijk een pinnacle dc10+ gekocht en hierop een sony hi8 aangesloten.

Samen met studio8 wil ik nu gaan editten.

Alleen bij het opnemen gaan er veel frames verloren, volgens pinnacle kan mijn computer de grote hoeveelheid data niet aan. Het ligt dus niet aan de capture kaart of de camera....

Maar volgens mij is mijn computer snel genoeg?

Specs:

asus p4b533
2 x 256 corsair 2700ddr
celeron 2,6 Ghz
120 gb 7200rpm 8 mb cache maxtor
gforce 4mx 128 mb
Win 2k sp4
msi dvd +/- r/w 8mb cache

Of moet ik nu toch echt aan een P4 gaan denken, zou het dan toch echt aan de cache liggen???

Let wel... Ik wil graag in de hoogste kwaliteit opnemen, ga de film immers op dvd branden.

Verwijderd

Heb je ook drops als je de compressie verlaagd/verhoogd of een lagere resolutie instelt?
Imo moet die PC genoeg zijn, of je moet bepaalde hardware/driver problemen hebben, zoals PCI-latency, chipsetdrivers etc.

Installeer de laatste moederbord/chipset drivers en enable DMA voor je IDE/ATAPI devices.

Probeer de kaart eens in een ander PCI slot

Test met de Pinacle software eens hoeveel je datarate is bij de 'capture source' test.

Mail Pinnacle eens voor de laatste Windows 2000 drivers/update. Vergeet niet je serienummer op te zoeken ;)

Welk soort bronmateriaal capture je? Videotape? Is de tape wel schoon en niet gekreukeld? Heb je geen beeldartifacts als je het bronmateriaal op de TV bekijkt? Welke kabels gebruik je? Lengte?

Als je de melding van 'framedrops' uitchakeld, is de capture dan nog wel in sync?

Hoeveel framedrops per minuut heb je? Wat noem jij veel?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 15:58 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 17:15
Dit zou volgens mij wel snel genoeg maar kijk eens onder optie's in pinnacle en rommel eens wat met je hardware versnellingen daar.

En heb je pinnacle al helemaal geupdate ??

Btw ik heb systemen gebouwd met P3, 256mb en die deden het zonder een frame te droppen.