Toon posts:

2d foto naar 3d

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een foto.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~reijd050/images/ruines/crater_spheres_hq_m1501228.gif
Ik heb wel eens gezien dat een 2d foto was omgezet in een 3d look. Nu kun je er natuurlijk niet omheen draaien, maar is het mogelijk een soort 'diepte' te creëren om vormen en hoogte van het terrein te bekijken?...enz.

ik heb wat zitten experimenteren, maar echt makkelijk lijkt het niet. Ik neem aan dat er wel een programma moet zijn dat naar de schaduwen kijkt en een aardige inschatting moet kunnen maken.

prijs van een pakket is even niet belangrijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 03:04 ]

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
dat heb je daar toch al. Je kunt er niet omheen draaien, maar er lijkt wel diepte in te zitten ;)
met schaduwen lukt t niet, als je niet weet onder welke hoek t licht er op invalt.
Je zou t wel zelf kunnen modeleren, dat is niet zo heel moeilijk in dit geval. Grove vorm, misschien met een displacement-map en dan wat met lampen en z-scale spelen tot t klopt (maar dan kun je er wel weer omheendraaien)

Verwijderd

3DStudioMax (3d-pakket) en EnvironmentalBumpmapping (3d functie) al eens bekeken?

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

jep, 3dmax.. maar ook maya, lightwave, xsi, softimage, de bekende 3d progsels.. lees eens wat reviews, probeer wat trial-versies uit en schaf het programma dat je het best bevalt aan

via google heb ik ff snel een linkje voor je opgezocht van maya (displacement baking) :

http://dolinsky.fa.indian...1/show/nshipley/disp.html

veel plezier :7

[ Voor 21% gewijzigd door crisp op 16-01-2004 08:38 ]

traktor scratch!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
terragen wellicht?

www.planetside.co.uk

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Terragen en dan het plaatje invoeren als landschap (niet als wereld bij file - open dus)

Human Bobby

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 14:27
Wat Justice zei, maar je moet er eigenlijk ook op letten dat je schaduwen en dergelijke uit je plaatje probeert te halen, dat neemt zo'n pakket natuurlijk ook mee :). Schaduwen worden anders kuilen.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Zoals al zo ongeveer gezegd: wanneer je dit plaatje omzet in een hoogte-kaart (wit is hoog, zwart is laag, of andersom), dan kun je hem zo als displacement map gebruiken in bijvoorbeeld 3d Studio MAX of een willekeurig ander programma. En dan istie dus volledig 3d, inclusief er omheen kunnen draaien, lichtval, alles.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1