werkt momenteel aan site die draait op nieuwe mysql 4.1.1a database. grote voordeel is dat ik daarin data direct in utf8 kan opslaan. duurde even om alles door te krijgen, maar werkt nu prima.
er valt me echt iets op. wanneer ik data direct uit de database opvraag en vervolgens via een functie (tagjes worden html etc) laat uitprinten, komt de utf8 er netjes in een keer uit. hierbij gebruik ik geen utf8_decode, iconv, of dat soort functies.
stop ik mijn data echter eerst in een class, en print ik deze later pas uit dan moet ik dit *wel* doen.
dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. ik verwacht dat php door het opslaan de data opzet naar de internal iso-8859-1 encoding en dat het daar mis gaat. omdat ik de output door dezelfde functie wil doen en alles graag netjes wil houden vraag ik me af of iemand hier een oplossing voor weet. is er misschien een manier of een functie op te achterhalen in wat voor charset een string geencode is?
alvast bedankt
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder