Toon posts:

[HP laserjet 6P] lang wachten op print, dan rood lampje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik uit pdf print kan het soms erg lang duren voordat ie begint met printen en tussen de pagina's duurt het ook een tijdje. Maar: soms gaat het rode lampje branden. Hij gaat dan pas verder met printen als je op de langwerpige knop drukt, maar dan is de pagina meestal nog niet helemaal "binnen"

verder: ik gebruik winXP prof sp1 NL, heb de laatste "gewone"driver van HP (dus niet postscript, zou dit helpen?)

weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
o ja, de instellingen die ik gebruik zijn:

600 dpi (ipv300)
economode uit
2Mb printergeheugen (je kan m hoger zetten, maar volgens mij zit er maar 2 mb in)
geavanceerde printerfuncties aan
Afdrukoptimalisering aan
Halftoon Auto (ipv raster 6x6 of 8x8)
grafische modus: Raster (ipv HP-Gl/2)

ik kan dus ook de postscript driver installeren, maar: zou dat wat uithalen?

ik heb natuurlijk wel vele andere topics gevonden over trage laserprinters en wachten tussen 2 pagina's, maar ik heb nergens een goed antwoord kunnen vinden, hopelijk nu wel...

weet iemand zowiezo waar dat rode lampje voor dient? volgens mij is het zoiets van "buffer vol, ik geef het op"

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
over netwerkprinten of gewoon over ysb over netwerk wil namelijk ooknog wel eens duren
heb je dat alleen maar met pdf of ookals je 1 of 2 blz in word af drukt?

Verwijderd

Topicstarter
zit geen netwerkaansluiting of usb op. Alleen in pdf, en ook alleen als 600 dpi aanstaat. Dit is echter wel van belang omdat ik vaak 4 sheets per page wil printer (papier&toner sparen)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:10

rammes

koekebakker 1e klas

stuur je het toevallig niet in het "letter" formaat aan ?

Ik zou het doen!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nou niet meer thuis, maar volgens mij staat ie gewoon op a4.
Pagina: 1