[netwerk] switch icm hub aantal website niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
probleem:
Gebruikers op het netwerk kunnen niet meer inloggen op bepaalde sites, (in het bijzonder hotmail, yahoo.mail), ze kunnen wel andere internet pagina's bekijken.

mogelijke antwoorden:
helaas allen onjuist gebleken

* Hotmail is down (helaas niet het geval)
* ISP probleem (jammer maar kan inloggen via 1 enkelemeerdere pc's op netwerk)
* modem en router probleem (reboot van zowel modem als router)
* Kabels verkeerd geinstalleerd (dubbelcheck van alle kabels/uplink poorts , etc...)
* Koekjes probleem (alle offline content verwijderd)
* Virus probleem (alle pc's gescanned op virussen en spyware.... (gelijk alle kazaa eraf gegooid))

even de netwerk layout en hardware.

XS4ALL BASIC ADSL 2048/320
AlCATEL ISDN ADSL MODEM
NETGEAR RT311 router
10mbit safeway 5 poorts hub
via crossoverkabel verbonden met
w-linx 10mbit 8poorts hub
Via Crossoverkabel verbonden met
19" hp procurve 10mbit 12 poorts hub

aan deze backbone zijn verbonden meerdere gebruikers op diverse OS platforms:
windows 98 SE NEC laptop
windows XP home Packard bell laptop
windows XP se Fujitsu siemsens laptop
windows 2000 pro p200
windows 2000 AMD duron 1600
etc.

Tot gisteravond schijnt hotmail het overal gedaan te hebben, maar sinds die tijd krijgen gebruikers de volgende mededeling:
The .NET Passport service is currently unavailable at this Web site for one of these reasons:

• The site may contain an error or be experiencing a problem that affects the .NET Passport service.
• The site may not be an official .NET Passport-participating site.

You can:

• Return to this site later and try to sign in or register again.
• Sign in or register for a .NET Passport at another .NET Passport participating site
de enige verandering die heeft plaats gevonden is de vervanging van de safeway hub door een 3Com superstack II 12x10mbit+2x100mbit switch.

maar bij terug plaatsen van de safeway hub blijft de hotmail en yahoo pagina onbereikbaar, wel is het vanmiddag en vanavond gelukt in te loggen op de hotmail site dmv een p200/w2k systeem direct aan de 100mbitpoort van de switch (router aan de 10mbit poort).

Ik denk dat ik iets heel simpels over het hoofd zie, maar kan er niet op komen wat dat zou moeten zijn.

edit:-->
wel is die dag ook de verhoging van de dsl snelheid omhoog gegaan, kan dit er iets mee te maken hebben?<--edit

edit:-->meerdere pc kunnen op hotmail<--edit

Vast bedankt voor de eventuele antwoorden/suggesties

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 17-01-2004 13:55 . Reden: extra informatie ]

• nachtnet
  • Nu online
mtu tijd verlagen naar 1492 en andere lagere waarden levert geen resultaten op.
Ik heb nu via search een aantal oude topics gevonden met dergelijke problemen maar nog niet een oplossing gevonden die voor mijn netwerk lijkt te werken.

• nachtnet
  • Nu online
*kick* sorry voor het omhoog schoppen, maar ik blijf nog steeds dit probleem hebben, terwijl de oplossingen die via de search naarboven komen nog niet lijken te werken :'(

MTU timings verlagen, routerfirmware updaten, etc... als ik direct zonder router inbel op de modem gaat het vaak (niet altijd) wel goed, maar zoals gezegd niet altijd. :(

iedere suggestie of mogelijke oorzaak is gewenst _/-\o_

ps de router heeft nu firmware 3.25 (ging eerst nog mis bij firmware updaten :( , maar dat is een ander verhaal)

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Tot waar heb je precies je MTU verlaagt? De 1492 die je noemt vind ik redelijk hoog. Bij mij moest ik em iig verlagen naar 1300 voordat hotmail e.d. weer werkje.

Of worden er misschien bepaalde poorten niet goed geforward op je router?

[ Voor 20% gewijzigd door Aspje op 26-01-2004 17:47 ]

• nachtnet
  • Nu online
700

• nachtnet
  • Nu online
heb de netgear router er tussen uit gehaald, de speedtouch home getweakt naar een pro,..

MTU op de speedtouch verlaagd naar 768

en met drtcp de lokale MTU verlaagd naar 576 768 met path MTU discovery op no

en nu werkt het als een trein....

nu even kijken of de MTU weer omhoog kan.....

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 30-01-2004 19:04 ]

Pagina: 1