Toon posts:

Is dit wel een goed systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me eerst eens even voorstellen, mijn naam is Pieter en ik ben werkzaam bij Vobis. Ik lees al een tijdje wat topics hier op het forum en ik moet zeggen dat het voor mij een uitstekende handleiding is, ook voor in de winkel!

Maar nu heb ik het volgende waar ik eens wat meer over wil weten.

Mei vorig jaar heb ik op de PC Dumpdag in Arnhem voor €350,- een zelfbouw PCtje gekocht.
-Sweex kastje (grijze rand met een dikke V in het midden)
-ECS K7S5A Pro Moederbord
-AMD Athlon XP2000+
-256 MB witmerk geheugen met een snelheid van 266mhz.
-40 Gig 7200tp/m Maxtor schijf (Diamondmax plus 8)
-Een MSI MX440 Videokaart
-Een floppydiskdrive
-en een 52 speed Lite-on cd-rom speler.

Omdat ik het bedrag wel leuk vond en ik zat te springen om een andere (mijn Celeron 466 met MSI bord was dood) heb ik voor deze gekozen.

Inmiddels heb ik al het een en ander gewijzigd aan het systeem. Zo ging de Lite-On na een week stuk. Daarvoor heb ik een Samsung DVD/CD-RW combo in de plaats gezet. Ik heb daarnaast ook een extra Dimm van 256/333 geplaatst (werkt wonderbaarlijk goed samen!)
Verder heeft de Aldi mij voorzien van een mooie en goed werkende TV/Radio/TXT kaart met AB en heb ik mijn werkgever gelukkig gemaakt om hem van een Soundblaster 5.1 Digital OEM, een Aerogate II en 4 Casefans af te helpen.

Maar je staat in een winkel en je verkoopt de mooiste spullen terwijl je thuis eigenlijk maar een hoopje bagger hebt staan. Dus.......upgraden!

-Het kastje wordt een Coolermaster Centurion. Vind ik mooier en betaalbaarder als de Coolermaster Wavemaster.
-De Centurion heeft nog geen voeding. Een AOPEN 350 watt voeding (met een vent aan de onderzijde met die gekleurde lampjes erin) zal wel de keuze worden.
-Ik blijf qua proccessor wel bij AMD. Dat zal dus de AMD Athlon XP 3000+ worden.
-Het moederbord word een MSIK7N2 Delta-L.
-Als geheugen kies ik voor twee Corsair 512/400mhz dimms
-De videokaart wordt een Sapphire ATi Radeon 9200 met 256 MB geheugen
-Mijn Maxtor die ik nu heb is al twee keer gecrashd. Ik kies daarom liever voor een WD 120 Gb met 8 mb Cache (meer heb ik echt niet nodig!)
-De diskdrive wordt van NEC, dat is de enigste die in het zilver leverbaar is.
-Ik hoor verschillende verhalen over DVD branders. De een zweert bij een Nec 1300 en de ander prijst de Plextor 8 speed weer aan. Ik vind zelf de LG 8 speed met DVD-Ram functie wel het meest intressant.
De overige onderdelen bouw ik gewoon over.
Daarnaast wil ik de IDE Kabels vervangen door coolermaster roundkabels.

Nu jullie dit lijstje zo lezen, zijn er zaken die ik beter kan veranderen of zeggen jullie....bouwen dat systeem. Graag jullie reactie's!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je bent zelf verkoper en je hebt hulp nodig?
Laat gewoon je offerte slingeren op je werk en je krijgt vanzelf wel feedback.

Ik ben zelf ook verkoper en kan dan ook op een miereneukerige manier denken over onderdeeltjes, maar ik kom er wel altijd zelf uit hoor. (Lees: ik trap in mijn eigen verkooptrucs. :p)

{signature}

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik wil geen deur intrappen ofzo, maar als je bij de Vobis werkt denk ik niet dat je kennis ver genoeg gaat als je zo'n systeem als dit in elkaar wilt zetten.

Simpele reden, Vobis verkoopt zulke dingen niet, je komt er als verkoper dan niet mee in aanraking. Tenzij je er zelf achteraan gaat..

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 16 januari 2004 @ 00:07:
Je bent zelf verkoper en je hebt hulp nodig?
Laat gewoon je offerte slingeren op je werk en je krijgt vanzelf wel feedback.

Ik ben zelf ook verkoper en kan dan ook op een miereneukerige manier denken over onderdeeltjes, maar ik kom er wel altijd zelf uit hoor. (Lees: ik trap in mijn eigen verkooptrucs. :p)
Mwa, laat ik het zo zeggen. ik doe dit werk zeg maar nu zo'n 2,5 maand. Ik heb deze offerte ook samen met m'n collega's eens zitten bekijken en die roepen ook allemaal steeds weer wat anders. Zelf ben ik nogal besluiteloos en hoopte eigenlijk dat jullie me wat tips en suggestie's konden doen. Waar het mij simpelweg om gaat is dat ik een goede computer wil hebben waar ik lekker op kan werken zonder allerlei storingen die ik met mijn huidige allemaal voor m'n keizen heb moeten hebben. Dus....pasen de onderdelen een beetje goed bijelkaar en zijn er ook andere keuze's die ik kan maken?
Simpele reden, Vobis verkoopt zulke dingen niet, je komt er als verkoper dan niet mee in aanraking. Tenzij je er zelf achteraan gaat..
Op de NEC 1300 na hebben we alle onderdelen echt wel in ons pakket zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 00:13 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dreeke schreef op 16 januari 2004 @ 00:10:
Ik wil geen deur intrappen ofzo, maar als je bij de Vobis werkt denk ik niet dat je kennis ver genoeg gaat als je zo'n systeem als dit in elkaar wilt zetten.

Nou, (en ik werk trouwens niet bij de Vobis, maar dat bedoelde je ook niet), dan inhoudelijker (alhoewel het een "wat vind jij" vraag blijft)
Hoe kunnen we nou beoordelen als je niet eens je wensen geeft? Als een klant niets zegt, weet jij toch ook niet wat je hem gaat verkopen?
Bijvoorbeeld: Als jij een echte gamer bent, zou ik niet die videokaart nemen, tuurlijk klinkt het als veel geheugen, maar het is qua overige specs niet een topkaart.
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 00:11:
Op de NEC 1300 na hebben we alle onderdelen echt wel in ons pakket zitten.
Ja, de rest komt van BAS. :)

offtopic:
En verder ben je een concurrent.
Eerlijk gezegd is dit geen PMG topic waardig.

[ Voor 28% gewijzigd door Voutloos op 16-01-2004 00:36 ]

{signature}

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

lekker zinloos verhaal ook over je vorige pc, daar zat ik net op te wachten... Bij die videokaart zal ik vooral op geheugen timings letten. D'r komt nog wel eens traag spul op en dan is 256MB niet beter dan 128MB.

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 16 januari 2004 @ 00:18:
[...]

Nou, (en ik werk trouwens niet bij de Vobis, maar dat bedoelde je ook niet), dan inhoudelijker (alhoewel het een "wat vind jij" vraag blijft)
Hoe kunnen we nou beoordelen als je niet eens je wensen geeft? Als een klant niets zegt, weet jij toch ook niet wat je hem gaat verkopen?
Bijvoorbeeld: Als jij een echte gamer bent, zou ik niet die videokaart nemen, tuurlijk klinkt het als veel geheugen, maar het is qua overige specs niet een topkaart.

[...]

Ja, de rest komt van BAS. :)

offtopic:
Klopt ja....ik schaam mij diep omdat dat namelijk ook de eerste vraag is die ik aan de klant stel...."wat wilt u met het systeem gaan doen?".

Ik ben geen gamer. Geef ik niets om. Ik gebruik mijn PC onderandere voor Webdesign, fotobewerking en om te downloaden. Ik wil straks ook DVD's gaan rippen en wat videobewerking gaan doen. Daarvoor is de 9200 goed zat. Maar een PC is voor mij ook een soort hebbeding, hoe mooier hoe beter natuurlijk. Er zal dus ook het een en ander aan gemod gaan worden zoals een lexaan plaat aan de linkerzijde en leuke lampjes erin.
offtopic:
Conculega noemen we dat in vaktermen ;)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Ik ben zelf ook verkoper (ook niet bij vobis, ik pas wel op ;) ) en ik denk dat je toch echt zelf achter deze dingen moet komen door zelf reviews te gaan lezen op internet etc. hierdoor bouw je echt je kennis op, want je weet wat de voordelen zijn van het ene product ten opzichte van het andere product. Uiteindelijk moet je toch zelf gaan kiezen tussen veel onderdelen dat kunnen wij echt niet voor je doen :)
Ik zou zelf bijv. niet zo snel voor msi gaan, maar eerder voor Asus, maar dat is voor andere mensen weer anders. Dus lezen lezen lezen en met de search op GoT kom je ook heel ver :)

Maar sites zoals THG/anandtech etc. is ook erg handig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xof op 16-01-2004 00:42 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

Ten eerste welkom op GoT!
Ten tweede: Het systeem dat je hebt samengesteld lijkt mij prima voor de dingen die jij er mee wil doen. Enige wat ik mis is een cpu koeler, of neem je een boxed CPU?
Ten derde, twijfel je nog steeds over onderdelen e.d. lees dan eens de BestBuyGuide.

Veel succes!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals duidelijk op het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] staat uitgelegd, wordt hier op GoT van je verwacht dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent. Daaronder valt het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Hier is dat dus PMG FAQ. Onder "Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?" vind je alle antwoorden terug ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.