Ik zal me eerst eens even voorstellen, mijn naam is Pieter en ik ben werkzaam bij Vobis. Ik lees al een tijdje wat topics hier op het forum en ik moet zeggen dat het voor mij een uitstekende handleiding is, ook voor in de winkel!
Maar nu heb ik het volgende waar ik eens wat meer over wil weten.
Mei vorig jaar heb ik op de PC Dumpdag in Arnhem voor €350,- een zelfbouw PCtje gekocht.
-Sweex kastje (grijze rand met een dikke V in het midden)
-ECS K7S5A Pro Moederbord
-AMD Athlon XP2000+
-256 MB witmerk geheugen met een snelheid van 266mhz.
-40 Gig 7200tp/m Maxtor schijf (Diamondmax plus
-Een MSI MX440 Videokaart
-Een floppydiskdrive
-en een 52 speed Lite-on cd-rom speler.
Omdat ik het bedrag wel leuk vond en ik zat te springen om een andere (mijn Celeron 466 met MSI bord was dood) heb ik voor deze gekozen.
Inmiddels heb ik al het een en ander gewijzigd aan het systeem. Zo ging de Lite-On na een week stuk. Daarvoor heb ik een Samsung DVD/CD-RW combo in de plaats gezet. Ik heb daarnaast ook een extra Dimm van 256/333 geplaatst (werkt wonderbaarlijk goed samen!)
Verder heeft de Aldi mij voorzien van een mooie en goed werkende TV/Radio/TXT kaart met AB en heb ik mijn werkgever gelukkig gemaakt om hem van een Soundblaster 5.1 Digital OEM, een Aerogate II en 4 Casefans af te helpen.
Maar je staat in een winkel en je verkoopt de mooiste spullen terwijl je thuis eigenlijk maar een hoopje bagger hebt staan. Dus.......upgraden!
-Het kastje wordt een Coolermaster Centurion. Vind ik mooier en betaalbaarder als de Coolermaster Wavemaster.
-De Centurion heeft nog geen voeding. Een AOPEN 350 watt voeding (met een vent aan de onderzijde met die gekleurde lampjes erin) zal wel de keuze worden.
-Ik blijf qua proccessor wel bij AMD. Dat zal dus de AMD Athlon XP 3000+ worden.
-Het moederbord word een MSIK7N2 Delta-L.
-Als geheugen kies ik voor twee Corsair 512/400mhz dimms
-De videokaart wordt een Sapphire ATi Radeon 9200 met 256 MB geheugen
-Mijn Maxtor die ik nu heb is al twee keer gecrashd. Ik kies daarom liever voor een WD 120 Gb met 8 mb Cache (meer heb ik echt niet nodig!)
-De diskdrive wordt van NEC, dat is de enigste die in het zilver leverbaar is.
-Ik hoor verschillende verhalen over DVD branders. De een zweert bij een Nec 1300 en de ander prijst de Plextor 8 speed weer aan. Ik vind zelf de LG 8 speed met DVD-Ram functie wel het meest intressant.
De overige onderdelen bouw ik gewoon over.
Daarnaast wil ik de IDE Kabels vervangen door coolermaster roundkabels.
Nu jullie dit lijstje zo lezen, zijn er zaken die ik beter kan veranderen of zeggen jullie....bouwen dat systeem. Graag jullie reactie's!
Maar nu heb ik het volgende waar ik eens wat meer over wil weten.
Mei vorig jaar heb ik op de PC Dumpdag in Arnhem voor €350,- een zelfbouw PCtje gekocht.
-Sweex kastje (grijze rand met een dikke V in het midden)
-ECS K7S5A Pro Moederbord
-AMD Athlon XP2000+
-256 MB witmerk geheugen met een snelheid van 266mhz.
-40 Gig 7200tp/m Maxtor schijf (Diamondmax plus
-Een MSI MX440 Videokaart
-Een floppydiskdrive
-en een 52 speed Lite-on cd-rom speler.
Omdat ik het bedrag wel leuk vond en ik zat te springen om een andere (mijn Celeron 466 met MSI bord was dood) heb ik voor deze gekozen.
Inmiddels heb ik al het een en ander gewijzigd aan het systeem. Zo ging de Lite-On na een week stuk. Daarvoor heb ik een Samsung DVD/CD-RW combo in de plaats gezet. Ik heb daarnaast ook een extra Dimm van 256/333 geplaatst (werkt wonderbaarlijk goed samen!)
Verder heeft de Aldi mij voorzien van een mooie en goed werkende TV/Radio/TXT kaart met AB en heb ik mijn werkgever gelukkig gemaakt om hem van een Soundblaster 5.1 Digital OEM, een Aerogate II en 4 Casefans af te helpen.
Maar je staat in een winkel en je verkoopt de mooiste spullen terwijl je thuis eigenlijk maar een hoopje bagger hebt staan. Dus.......upgraden!
-Het kastje wordt een Coolermaster Centurion. Vind ik mooier en betaalbaarder als de Coolermaster Wavemaster.
-De Centurion heeft nog geen voeding. Een AOPEN 350 watt voeding (met een vent aan de onderzijde met die gekleurde lampjes erin) zal wel de keuze worden.
-Ik blijf qua proccessor wel bij AMD. Dat zal dus de AMD Athlon XP 3000+ worden.
-Het moederbord word een MSIK7N2 Delta-L.
-Als geheugen kies ik voor twee Corsair 512/400mhz dimms
-De videokaart wordt een Sapphire ATi Radeon 9200 met 256 MB geheugen
-Mijn Maxtor die ik nu heb is al twee keer gecrashd. Ik kies daarom liever voor een WD 120 Gb met 8 mb Cache (meer heb ik echt niet nodig!)
-De diskdrive wordt van NEC, dat is de enigste die in het zilver leverbaar is.
-Ik hoor verschillende verhalen over DVD branders. De een zweert bij een Nec 1300 en de ander prijst de Plextor 8 speed weer aan. Ik vind zelf de LG 8 speed met DVD-Ram functie wel het meest intressant.
De overige onderdelen bouw ik gewoon over.
Daarnaast wil ik de IDE Kabels vervangen door coolermaster roundkabels.
Nu jullie dit lijstje zo lezen, zijn er zaken die ik beter kan veranderen of zeggen jullie....bouwen dat systeem. Graag jullie reactie's!