Lage ping maar hoge packetdrop

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 18:16

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje bij iemand.

Persoon in kwestie heeft net kabel van @Home gekregen en kreeg het niet aan de praat. (Wat was het geval, de UTP kabel moest via de verwarmingsbuizen naar boven en is doorgeknipt en daarna met plakband aanelkaar gedraaid 8)7 ).
Goed, ik erheen met een werkende UTP kabel (liep bij mijzelf al tijden een PC op) en die ingestoken. Toen ging het direkt.

Echter: na een site openen gingen verdere sites openen in IE niet. De progressbar onderaan bleef steken.
Als ik een ping uitvoer dan krijg ik super lage waardes (naar de @Home gateway 5-6ms, naar een XS4ALL dns server 10-20 ms) maar heel veel packets dropped, ruim 50%. Logisch dat dat niet goed gaat.

Enig idee wat dat kan zijn? PC is Windows '98, netwerkkaart is een 3Com ding en zat in de computer, netwerkkabel is zoals gezegd in orde.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Heb je al gekeken of de MTU packetsize verkleinen het probleem verminderd?
Heb je al getest met een andere kabelverbinding?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 00:19 ]

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gok op een full/half duplex mismatch.

Kan ook nog dat de kabel, door het knip en plak werk, zo slecht geworden is dat ie de 100Mb/s niet meer goed aankan.
Probeer 10Mb/s eens.
Ik heb vaker meegemaakt (vooral bij zelfgemaakte kabel) dat een verbinding het alleen goed deed op 10Mb/s.

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
alexcj schreef op 16 januari 2004 @ 09:34:
Kan ook nog dat de kabel, door het knip en plak werk, zo slecht geworden is dat ie de 100Mb/s niet meer goed aankan.
De kabel is vervangen door een (door mij) geteste kabel. Het knip-en-plakwerk had je niet willen zien, over een lengte van 10 cm was de UTP niet alleen unshielded maar ook untwisted en lag zo'n beetje tegen alle storingsbronnen van het huis (radio, TV, telefoon). Ik heb nog niet eens gecontroleerd of de draadjes wel goed waren aangesloten.
Het modem heeft een PC activity ledje en dat had blijkbaar nog niet geknipperd, pas met de nieuwe kabel begon het te knipperen.

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Even de afloop melden: waarschijnlijk had @Home zelf problemen. Na het weekend bleek alles goed te lopen, er zou zelfs @Home Budget besteld zijn maar met de 30 kbyte/s download die we kregen heb je @Home Basis.

Maar het werkt het tenminste.