Toon posts:

[DEAD HDD] Maxtor 120GB data nog te redden?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor 120GB 8MB ATA133 voor mn muziek verzameling.
Tijdens het aansluiten van een extra hdd terwijl de pc aanstaat (voeding) viel mn pc uit! Jaja ik weet dat dit niet slim is om te doen enzo maar mn pc kon dus niet ff uit en daar heb ik zo mijn redens voor wat niet echt belangerijk is.
Nou zat mijn plextor px708 op dezelfde ide kabel en voeding splitter deze werd in het begin ook niet meer herkend :( maar na een tijdje eraf te hebben gelegen werkt deze wonderbaarlijk weer :) brand gewoon goed @8 speed maar mn schijf dus niet deze spint nog wel maar daar blijft het ook bij, bios herkent nix meer!
Deze verzameling is heel belangerijk voor mij heel wat uurtjes rippen en heb geen zin om weer een paar honderd cds (12000 nummers) te rippen.
Ik heb er alles voor over om mijn data te redden dus ook 100 euro om dezelfde schijf te kopen en alleen het printje te vervangen :) mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee? werkt dit? nog andere tips?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Er zijn van die bedrijven die data redden voor een X bedrag per GB/MB ofzo. K heb alleen geen idee in welke richting je deze prijzen moet zoeken.
T schijnt dat die gasten zelfs info van een HDD krijgen die in zee heeft gelegen, en iets staat mij bij dat die vis-lucht en dat zout niet echt bevorderlijk is...
Je kunt je data dus vast wel terug krijgen, ligt er alleen aan hoeveel je bereidt bent te betalen...

Verwijderd

Ja die printplaat verwisselen zou wel eens kunnen werken, ik zou zeggen zoek eens informatie daarover. Ik heb het zelf eens een keer gedaan met een scsi schijf en dat werkte ook nog.

Verwijderd

Topicstarter
Ken zon bedrijf, Die zijn onbetaalbaar! maar thnx voor de tip :)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 11:27

HKS-Skyline

Vroooom ?

het is mogelijk om de data over te zetten naar een nieuwe hdd door de schijven te verplaatsen indien: je over een stofvrije ruimte beschikt, de schijf kan verwisselen met een stofvrij pak aan en antistatische rubberen handschoenen aan.
en het is het beste voor de schijf om hem dan ook weer vacum terug te plaatsen.
als je dit niet kan, zou ik toch maar naar een datarecovery bedrijf gaan en het door pro's laten doen.
je zou ook kunnen kijken of je een ander printplaatje er op kan zetten (dan hoef je m niet open te maken maar dan moet je wel solderen denk ik.....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, als je denkt dat een HDD hotswapable is heb je het mis. Lijkt wel wat op mensen: als je daar ineens onvoorbereid stroom / spanning op zet krijg je ook vreemde effecten :+
Met een beetje pech heb je je BIOS en/of je mobo naar de gort gehopel, evenals je HDD. Je kunt het evt in een andere PC proberen, maar ik geef je vrij weinig kans als ik eerlijk ben.
Die reden om je PC niet uit te zetten moet wel verdraaid belangrijk zijn geweest voor je...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Mn mobo en bios zijn in orde dit heb ik al getest dus daar ligt het niet aan maar echt aan mn schijf.
En die reden is heel belangerijk voor mn werk, wel dom van me om dat op mn gewone pc te testen maarja ik heb thuis maar uno pc staan! En hdds zijn op zich wel hotswapable! vaak zat gedaan om dezelfde reden maarja vanaf nu dus niet meer :)

Raar eigenlijk de molex kan er maar op een manier in!? maar ik denk dat het gewoon om een piekspaning gaat.

Moraal van dit verhaal? Leer van je fouten! :) en ga nu mn baas vragen of ik een hotswapable SCSI systeem mag aanschaffen :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Printje vervangen en de dooie harddisk naar Maxtor sturen met een RMA :P

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik inderdaad doen maar ik ben een beetje tegen oplichterij enzo al is het een bigass bedrijf die er nix van merkt maar toch en dit is een beetje mn eigen schuld :)

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ik heb ook eens mn 200 gieger lopen vervangen toen pc aan stond, en toen vloog ie in de fik :P

best klote, ook het motortje was stuk, had al ander printje geprobeerd..

+-160 gb aan muziek gone... :'(

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 02:18:
Kan ik inderdaad doen maar ik ben een beetje tegen oplichterij enzo al is het een bigass bedrijf die er nix van merkt maar toch en dit is een beetje mn eigen schuld :)
Niks van aantrekken, of je moet in het geld zwemmen...dan moet je het lekker zelf weten :)

Merken zullen ze het in ieder geval niet.

https://discord.com/invite/tweakers

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum :)

In ieder geval wordt dat echt wel van je verwacht eer je hier op GoT een topic opent. Bij deze verzoek ik je dan ook vriendelijk om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte aandachtig te doornemen. Zodoende krijg je een beter beeld van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.