Toon posts:

PB Master CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er was mij gevraagd om een Packard Bell te herinstalleren met een NL versie van XP.
Ik heb dus alles geformateerd en XP geinstalleerd met een gewone XP cd (geen master van PB), met als gevolg dat ik, wanneer ik opstart, gewoon een zwart scherm krijg.
Kan ik een Packard Bell na een format installeren zonder Master CD's?

Bedankt voor reactie

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
Krijg je er niet floppy's bij, volgens mij zit XP bij een packard bell op een "geheime" OS/2 partitie.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij de meeste Packard Bell's die ik heb gezien zaten Master CD's (2 of 3 vaak) en daarbij hoort een diskette. Die diskette kan je van internet halen maar de CD's niet.

Soms moet de klant na aankoop de Master CD's eerst zelf branden. Leuk als je dat vergeet ofzo :D

Maar een normale XP CD moet ook op zo'n pc werken, tenminste ik heb ze vaak genoeg gebruikt en dat ging prima... een Packard Bell is ook maar gewoon een pc ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Moet gewoon gaan werken , ik heb hier ook een PB machine met Win2000 draaien

Overigens vind ik PB :r O-)

Met zwart scherm bedoel je dat je ook niet in het bios kan komen ? Anders gewoon CD-ROM op 1st boot device zetten en gaan met die banaan , hoe moet je anders met PB CD-Roms Recoveren :+

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel in de BIOS komen maar als ik boot vanop HD dan gebeurt er niks (cursor rechtsboven, zwart scherm)
Boot sequence is inorde.
XP wordt niet volledig geinstalleerd. Na kopieren zou hij moeten rebooten om dan te beginnen installe (grafische interface) en dat gebeurt niet. 2 versies van XP en 1 van W2 geprobeerd.
Hebben jullie een PB kunnen installeren zonder Master CD?

Thx

Verwijderd

Ik wel iig , nouja , een systeempje met een PB mamaplank (iig PB Bios) gewoon windows 2000 erop gezet zonder problemen , ik denk dus niet dat het aan het feit ligt dat het een PB PC is misschien ligt het wel aan je hardware , dan gaan we weer denken aan de bekende kwaaltjes :

-Geheugen brak :?
- HD brak :?
- VGA brak :?

etc. Suc6 iig :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn HD brak, dan zou hij toch niet beginnen kopieren als ik boot vanop de XP cd. Het lijkt wel of hij die bestanden kopieert op de HD en bij reboot deze niet meer terugvindt..

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:38
Heb exact hetzelfde gehad, echter dit was op een p2-350. Daar wilde ik een kale win98 op. Op de HD zat een "onzichtbare" partitie van 8MB, toen ik die eraf had gegooid had, kon ik installeren wat ik wilde.

iRacing Profiel

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 00:07:
Als mijn HD brak, dan zou hij toch niet beginnen kopieren als ik boot vanop de XP cd. Het lijkt wel of hij die bestanden kopieert op de HD en bij reboot deze niet meer terugvindt..
Die bestanden worden ook gekopieerd als je geen HDD hebt ;)
Probeer maar door je HDD even los te hangen.
(gaan niet naar de HDD maar worden in je RAM geladen dacht ik)
Razkin schreef op 16 januari 2004 @ 00:27:
Heb exact hetzelfde gehad, echter dit was op een p2-350. Daar wilde ik een kale win98 op. Op de HD zat een "onzichtbare" partitie van 8MB, toen ik die eraf had gegooid had, kon ik installeren wat ik wilde.
Dat lijkt meer op NTFS proberen te benaderen met een Win98 opstartdisk. Naast de NTFS partitie zit altijd 8MB Fat of Fat-compatible. Als je die weghaalt is de NTFS partitie ook weg. Daarom kan je dus daarna wel Win98 installen, op een NTFS partitie lukt dat niet.

[ Voor 39% gewijzigd door dreeke op 16-01-2004 00:30 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 15 januari 2004 @ 23:40:
Bij de meeste Packard Bell's die ik heb gezien zaten Master CD's (2 of 3 vaak) en daarbij hoort een diskette. Die diskette kan je van internet halen maar de CD's niet.

Soms moet de klant na aankoop de Master CD's eerst zelf branden. Leuk als je dat vergeet ofzo :D

Maar een normale XP CD moet ook op zo'n pc werken, tenminste ik heb ze vaak genoeg gebruikt en dat ging prima... een Packard Bell is ook maar gewoon een pc ;)
Dat dacht ik ook maar heb nog nooit zoveel problemen ondervonden bij een install.
Wanneer ik met de cd van PQMagic opstart kan ik zien dat er effectief 492MB in gebruik is op de partitie waar ik XP op wil installeren.. Dus is is wel degelijk data op gekopieerd, niet?
Jij hebt dus al op een volledige PB een install gedaan zonder Master CD?
model is Imedia
SN = BG04600073

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:38
Dat lijkt meer op NTFS proberen te benaderen met een Win98 opstartdisk. Naast de NTFS partitie zit altijd 8MB Fat of Fat-compatible. Als je die weghaalt is de NTFS partitie ook weg. Daarom kan je dus daarna wel Win98 installen, op een NTFS partitie lukt dat niet.
Zat geen NTFS partitie op...was immers een p2-machine met win98se, die lust geen ntfs.

iRacing Profiel

Pagina: 1