Toon posts:

[adsl, alcatel] online houden verbinding *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik weet niet of ik hier goed zit maar allé.

ik bezit een belgacom adsl aansluiting en heb de pc in de stal voorzien van pc anywhere, via de dns service dns2go.com wordt mijn ip adres/naam terug gekoppeld aan het net zodat ik van overal waar ik maar wil op mijn pc kan komen.
echter na 36 uur valt mijn internet verbinding weg (wegens het opnieuw toekennen van een ander ip adres) waardoor ik ofline geraak.

via taakplanner van het systeem kan ik natuurlijk de betreffende connectie dialer van de pc opstarten, waarna de dialer en dns2go zichzelf weer insteld maar er zit geen vast patroon in het ofline gaan voor wisseling van het ip adres.

mijn vraag is dan ook;

is er een programma wat bij wijze van spreken controleerd of ik online ben, en wanneer dit wel zo is (if online), niets doet (then not), en wanneer ik niet online ben (if not online) dan (then) een programma opstart, in mijn geval de connection dialer.
de dialer is van alcatel.
zijn er zulke progjes, of kan iemand dat maken, welke mogelijkheden zijn er ?
of weet iemand een andere oplossing?

alvast heel vriendelijk bedankt allemaal.

(systeem intel pII 350 128 mb, windows ME)
:)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 10:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zolang je het niet zelf programmeert ben je hier verkeerd. A) we zijn geen zoekmachine voor programma's, en [norml]B)[/] wij gaan niet voor jouw programmeren

P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic
P&W FAQ - De "quickstart"

Als je het wel zelf wilt programmeren dan moet je bovenstaande topics even doorlezen, aangezien een topic in de trant van "ik wil dit, hoe doe ik dat" ook niet toe staan, daar wij iets meer voor-onderzoek van je verlangen :)

Veel succes met je zoektocht

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik denk dat je eerder in NT moet wezen, eigenlijk :) Heb je topictitel maar even aangepast naar iets relevanters en je topic gemoved. Verder kan het denk ik geen kwaad om even typenummer etc van je modem te noemen.
edit:
en even te zoeken naar de problemen die meer voorkomen met jouw soort verbinding, etc :)

offtopic:
en nemen even notie van .oisyn's keurige sluitmessage aangaande de gang van zaken in P&W ;)

[ Voor 34% gewijzigd door drm op 15-01-2004 23:22 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz