Toon posts:

[SBS/Exchange 2003] shared mailboxes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Fellow Tweakers, I need your help.

Ik ben momenteel een van de beheerders van een een klein bedrijfsnetwerkje met een Windows Small Business Server 2003 en vier NT-clients met Office 2000.

Het punt is dat ik naast de individuele email-adressen voor de medewerkers ook een centraal email-adres wil instellen (laten we zeggen info@bedrijfsnaam.nl), zodanig dat zeker twee medewerkers er vanaf hun Outlook bijkunnen.

Het meest geschikt leek mij om een shared mailbox aan te maken en om die twee users daar toegang toe te geven. Na wat rondsnuffelen op groups.google.com (wat zouden we nog zonder moeten? _/-\o_ ) kwam ik op Microsoft Knowledge Base Article 278888 (of Q278888) uit:

http://support.microsoft.com/?kbid=278888

Deze legde in elk geval uit hoe ik een bepaald account met een andere mailbox moest associeren (SBS2003 kan bij het aanmaken van een nieuwe user ook meteen een nieuwe mailbox aanmaken, maar ik wil dus een user aan een andere mailbox koppelen die los van dat user-account staat).

Ik volg de instructies op en het gaat allemaal wel goed, alleen valt mij ten eerste op dat ik slechts van een user tegelijk de permission "Associated External Account" aan mag zetten. Ik zette ze toen maar voor beide medewerkers uit.

Vervolgens logde ik als een van die gebruikers in op een workstation en stelde daar (via configuratiescherm->post) in dat er een postbus bijkwam. Geen foutmeldingen en hij herkende duidelijk de extra mailbox, aangezien hij de naam ervan gelijk aanpaste, dus so far so good.

Vervolgens startte ik (nog altijd als een van de twee users) Outlook op. Ik zag de postbus in de tree staan, maar zodra ik erop klikte om hem uit te klappen verscheen er in het hoofdpaneel in Outlook een grijs achtergrond met de foutmelding dat de postbus niet geopend kon worden. Er werd geen specifieke reden opgegeven (de foutmelding was veel te globaal en vaag).

Waar gaat het fout? En doe ik het zo uberhaupt wel goed?

Ik heb al een tijd rondgezocht op Internet, maar ik kom er zo niet uit.

Sorry trouwens dat ik op dit moment niet de exacte foutmelding bij de hand heb, maar ik ben op dit moment thuis. De volgende keer dat ik er ben zal ik mijn GoT-password meenemen. Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bloos.gif

Hoe dan ook: your help is much appreciated! :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:19

Arno

PF5A

Bij Ex2k moet je op 2 niveau's instellen dat je een user userrechten wilt geven op andermans mailbox. Het lijkt me aannemelijk dat dat ook moet voor Ex2k3 ;)

Het artikel is Q253134 - XADM_ Granting One Account Permissions to Multiple Mail-Enabled Users

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Arno schreef op 15 januari 2004 @ 23:04:
Bij Ex2k moet je op 2 niveau's instellen dat je een user userrechten wilt geven op andermans mailbox. Het lijkt me aannemelijk dat dat ook moet voor Ex2k3 ;)

Het artikel is Q253134 - XADM_ Granting One Account Permissions to Multiple Mail-Enabled Users
Aan de titel te zien is dat precies wat ik zoek. Top, man! Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif

/me gaat meteen lezen B)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
... En voor andere geinteresseerden hier heb ik inmiddels de link naar dat artikel gevonden:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;253134

Verwijderd

Topicstarter
... Maar wacht eens even, wat daar stond had ik ook al zo ingesteld... :/

En het ging dus goed, totdat ik in Outlook die shared mailbox probeerde te openen...

Hmmm... Wacht even:
The user may not be able to log on immediately, because of replication latency.
Misschien dat het daaraan zou kunnen liggen? Ik heb niet echt lang gewacht, voordat ik de mailbox vanaf Outlook probeerde te naderen.

Maar die replication latency is toch zo goed als nul als je met maar één server te maken hebt? Of heb ik het wat dat betreft mis...

Oh well, ik zal morgen nog wel verder doorworstelen. Ik weet in elk geval dat ik op het goede spoor zit. :)

Als iemand anders hier nog tips heeft, laat het gerust weten. Thanks. :)