Toon posts:

HDD Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik begin hier zowat helemaal krankzinnig te worden... ik zal even uitleggen waarom..

Een maand geleden heb ik vage problemen gehad met m'n HDD (WD800JB).. Op de een of andere manier veranderd m'n vrije ruimte niet als ik b.v data brand of naar de andere schijf kopieer. Ik krijg dus, hoe leeg ik de schijf ook maak, elke keer te horen dat de schijf vol is... De vorige keer heb ik dit toen opgelost door al m'n data te backupen en de schijf te her-partitioneren.. toen was de storing even weg... nu zowat een maand later is het probleem dus net zo hard weer terug gekomen...

Kent iemand dit probleem? Is dit een softwareprobleem? Of is het een hardwareprobleem.. zo ja dan stuur ik de schijf terug aangezien ik er nog garantie op heb.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!

Greetz, Wishjuh

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 11:27

HKS-Skyline

Vroooom ?

het kan een virusje tussen je data zijn, al een volledig geupdate virusscan uitgevoert?
ik hoorde pas van een virus dat je hdd vol gooit met niet bestaande data..

groeten Sven

Verwijderd

Topicstarter
HKS-Skyline schreef op 15 januari 2004 @ 23:19:
het kan een virusje tussen je data zijn, al een volledig geupdate virusscan uitgevoert?
ik hoorde pas van een virus dat je hdd vol gooit met niet bestaande data..

groeten Sven
IK heb eigenlijk alles al geprobeert... ik heb scandisk gedraait.. en ook een virusscan... ik heb in die tussentijd wel een paar virussen gehad... (w32.spybot en Dust.exe virus) Maar daarvoor had ik daar geen last van... ik snap er echt helemaal niks van :( IK zal vanavond nog eens een scan doen... je weet het nooit... maar ik denk toch dat dit ergens anders aan ligt...

Verwijderd

Of is het een hardwareprobleem.. zo ja dan stuur ik de schijf terug aangezien ik er nog garantie op heb
Ben bang dat je hem dan gewoon weer terug krijgt daar er geen defect aan is.

Maak die hele schijf eens leeg en kijk wat er gebeurt als je hem formateerd.

wat je ook eens kan doen is kijken op de FAQ of via de search op de Western Digital site.

nu ben ik vergeten te checken sinds wanneer je dit 'probleem hebt' maar staat jou schijf op LBA?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is nog niet gevraagd aan je, maar heb je als je verwijderd de prullenbak wel leeggemaakt? Dat vreet ruimte...persoonlijk heb ik nooit meer dan 1% van mijn HD als prullenbak ingesteld...en dat voor alle stations.
En aangezien ik gok dat je XP draait: zet systeemherstel ook maar eens uit. Dat vreet ook ruimte, want iedere keer als je wat veranderd wordt dat bijgehouden.
Staat ook beide in de FAQ; zie: Windows Operated Systems - FAQ

En groeten is op GoT niet nodig; dat scheelt weer ruimte op de forum database ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51
Die norton protected reciclebin (oid) wil ook nog wel eens raar doen met bestanden (heb ik begrepen). Die maakt op de hd een nieuwe partitie aan om de verwijderde bestanden in te zetten.
Dus als je dat gebruikt moet je daar ook even naar kijken. En wat krijg je te zien als je de eigenschappen van de partities gaat bekijken? Hoe vol/leeg worden ze daar aangegeven?

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Om even te reageren op jullie aanwijzingen...

Ik werk inderdaad met Norton Anti Virus.. en m'n recycle-bin is ook protected daardoor. Maar ik haal data altijd meteen weg... (shift-del) dus het kan daar niet aan liggen... maar ik zal toch even de virusscanner de-installeren. You never know.

Systeemherstel heb ik laatst uitgeschakeld omdat dat werd aangeraden op de symantec site... (vanwege die virussen die ik had)

Ik partitioneer mijn schijven gewoon standaard in WinXP Setup... ik neem aan dat de schijven dan standaard op LBA staan.. anders check ik nog wel even in de bios...

Ik heb ook de schijf al geformateert... en her-gepartitioneert... daarna was het probleem weg... maar is nu dus weer terug gekomen... (ongeveer maand later)

Terugsturen van de HDD is denk ik geen optie... al heb ik van Alternate nu een programma gekregen waarmee ik de schijf kan testen. Als dat programma aangeeft dat ie stuk is stuur ik de hdd terug.

Als ik de eigenschappen van de hdd bekijk... veranderd er helemaal niks in de vrije ruimte als ik bv 10 films (7GB) helemaal verwijder. Ook heb ik een tijd gehad dat.. als ik op m'n schijf ging staan... alle data selecteer.. (ook verborgen bestanden) en dan naar de grootte kijk van al die files/mappen.. ie een hele andere grootte aangaf dan als ik gewoon bij deze computer de grootte van de schijf ging nakijken... rare shit dit :|
Pagina: 1