En deel 14 inmiddels van het "hoeveel is dit nog waard" topic.
De regels zijn net zo als eerst. Ik post ze toch nog maar even
regels
• Het topic is niet bedoeld om hardware te koop aan te bieden en/of te koop te vragen. Hiervoor is V&A of het ruiltopic
• Het is niet de bedoeling om prijzen op te vragen voor nieuwe spullen en/of spullen die je toch niet wilt verkopen maar waarvan je het gewoon stoer vind om de prijs ervan te weten.
• Of jou aangeboden spullen onder deze bovenstaande regel vallen is ter beoordeling van de taxateurs (wij dus )
• Verwijs niet naar hardware die in je sig staat.
• Wijzig geen reply's achteraf, er wordt niet teruggelezen.
• Verwacht niet binnen 5 minuten antwoord.
• Ga niet lopen zeiken als de waarde tegenvalt, het zijn altijd de minimum prijzen.
• Als je een plaatje van bijv. je gemodde kast wilt laten zien, best, maar hou het bij 1 plaatje.
• Er worden alleen computer spullen getaxeerd, geen standalone dvd spelers, home cinema's ed. Spelcomputers kun je proberen, maar heb weinig verstand van de waarde van die dingen.
• Er is geen maximaal aantal systemen per persoon meer, maar hou het binnen de perken. Als je er veel hebt doe het dan bijvoorbeeld verspreid over een paar dagen.
• Ga jezelf niet quoten (oid) omdat je nog niet aan de beurt bent geweest. Als dat wel gebeurt terwijl we niet eens bij je post zijn aangekomen wordt je zonder pardon overgeslagen.
• Zie je duidelijk dat je post is overgeslagen en een hele rij posts achter je zei al wel getaxeerd, dan mag je (vriendelijk) vragen of er nog naar gekeken kan worden.
• Wees lief voor de taxateur, zonder hem bestond dit topic niet. Luister ook naar hem.
• Prijzen per stuk! zeg je 2x 80GB hdd en ik zet erachter 45€ is dat dus per stuk, niet voor beide
• De spullen die getaxeerd moeten worden gelieve niet tussen quote tags te zetten. Dat is namelijk zeer lastig bij quoten en taxeren.
• Ga niet op eigen houtje spullen taxeren. De aangewezen taxateurs zijn December en ondergetekende (Terw_Dan). Indien het te druk wordt voor ons of we er echt niet meer uitkomen dan laten we dat weten en kunnen we kijken wie er nog meer kan taxeren.
Eveneens moge het duidelijk zijn dat de spullen zo duidelijk mogelijk omschreven moeten zijn. Met enkel de melding "Seagate Barracuda HDD" kan ik totaal niets.
in dit geval zou het iets moeten zijn als
Wat ook bij notebooks en TFT schermen belangrijk is is om even te melden of er dode/defecte pixels zijn en zo ja hoeveel dat het er zijn.
Eveneens bij notebooks is het handig om de accuduur te weten.
Ik ga bij modded cases overigens van de standaard kast uit, tenzij je er een plaatje bij hebt zitten. Maar dit soort dingen zijn altijd lastig te taxeren.
Verder zou geduld ook zeer op prijs gesteld worden
.
Ik heb ook nog een enigszins sociaal leven, werk en school en hang dus niet constant in dit topic.
December heeft het de laatste tijd ook druk (en heb geen zin om dit topic na 100 posts weer te moeten laten sluiten omdat niemand geduld heeft en het een zooitje wordt, daar heeft niemand zin in lijkt me).
En wacht ook aub met het quoten van jezelf als je nog niet bent geweest. Als ik gepost heb en ik ben bij de laatste aan gekomen die boven mij stond en ik heb jouw spullen niet getaxeerd, dán pas aub quoten, omdat ik op het laatst anders 3x hetzelfde taxeer, omdat iedereen zichzelf quote.
Er zijn waarschijnlijk nog wel een hoop mensen die hun spullen uit het vorige deel niet getaxeerd hebben gezien. Gelieve hier nog een keertje te posten en dan doe ik mijn best het alsnog zo snel mogelijk te doen.
Hoeveel is dit nog waard - deel XIII/ link naar het vorige deel, misschien wel handig.
Dit zijn de prijzen die vandaag zijn bijgewerkt. ik zal proberen dit zoveel mogelijk bij te houden omdat vooral met het wat nieuwere spul dingen snel kunnen veranderen.
tips mogen naar mij ge ICQed worden
alle taxaties van vorig topic zijn afgerond en ook daar gewoon terug te vinden
De regels zijn net zo als eerst. Ik post ze toch nog maar even
regels
• Het topic is niet bedoeld om hardware te koop aan te bieden en/of te koop te vragen. Hiervoor is V&A of het ruiltopic
• Het is niet de bedoeling om prijzen op te vragen voor nieuwe spullen en/of spullen die je toch niet wilt verkopen maar waarvan je het gewoon stoer vind om de prijs ervan te weten.
• Of jou aangeboden spullen onder deze bovenstaande regel vallen is ter beoordeling van de taxateurs (wij dus )
• Verwijs niet naar hardware die in je sig staat.
• Wijzig geen reply's achteraf, er wordt niet teruggelezen.
• Verwacht niet binnen 5 minuten antwoord.
• Ga niet lopen zeiken als de waarde tegenvalt, het zijn altijd de minimum prijzen.
• Als je een plaatje van bijv. je gemodde kast wilt laten zien, best, maar hou het bij 1 plaatje.
• Er worden alleen computer spullen getaxeerd, geen standalone dvd spelers, home cinema's ed. Spelcomputers kun je proberen, maar heb weinig verstand van de waarde van die dingen.
• Er is geen maximaal aantal systemen per persoon meer, maar hou het binnen de perken. Als je er veel hebt doe het dan bijvoorbeeld verspreid over een paar dagen.
• Ga jezelf niet quoten (oid) omdat je nog niet aan de beurt bent geweest. Als dat wel gebeurt terwijl we niet eens bij je post zijn aangekomen wordt je zonder pardon overgeslagen.
• Zie je duidelijk dat je post is overgeslagen en een hele rij posts achter je zei al wel getaxeerd, dan mag je (vriendelijk) vragen of er nog naar gekeken kan worden.
• Wees lief voor de taxateur, zonder hem bestond dit topic niet. Luister ook naar hem.
• Prijzen per stuk! zeg je 2x 80GB hdd en ik zet erachter 45€ is dat dus per stuk, niet voor beide
• De spullen die getaxeerd moeten worden gelieve niet tussen quote tags te zetten. Dat is namelijk zeer lastig bij quoten en taxeren.
• Ga niet op eigen houtje spullen taxeren. De aangewezen taxateurs zijn December en ondergetekende (Terw_Dan). Indien het te druk wordt voor ons of we er echt niet meer uitkomen dan laten we dat weten en kunnen we kijken wie er nog meer kan taxeren.
Eveneens moge het duidelijk zijn dat de spullen zo duidelijk mogelijk omschreven moeten zijn. Met enkel de melding "Seagate Barracuda HDD" kan ik totaal niets.
in dit geval zou het iets moeten zijn als
- Seagate Barracuda HDD 4.3GB 68pins UW SCSI 7200 rpm fab. datum 06-97
Wat ook bij notebooks en TFT schermen belangrijk is is om even te melden of er dode/defecte pixels zijn en zo ja hoeveel dat het er zijn.
Eveneens bij notebooks is het handig om de accuduur te weten.
Ik ga bij modded cases overigens van de standaard kast uit, tenzij je er een plaatje bij hebt zitten. Maar dit soort dingen zijn altijd lastig te taxeren.
Verder zou geduld ook zeer op prijs gesteld worden
Ik heb ook nog een enigszins sociaal leven, werk en school en hang dus niet constant in dit topic.
December heeft het de laatste tijd ook druk (en heb geen zin om dit topic na 100 posts weer te moeten laten sluiten omdat niemand geduld heeft en het een zooitje wordt, daar heeft niemand zin in lijkt me).
En wacht ook aub met het quoten van jezelf als je nog niet bent geweest. Als ik gepost heb en ik ben bij de laatste aan gekomen die boven mij stond en ik heb jouw spullen niet getaxeerd, dán pas aub quoten, omdat ik op het laatst anders 3x hetzelfde taxeer, omdat iedereen zichzelf quote.
Er zijn waarschijnlijk nog wel een hoop mensen die hun spullen uit het vorige deel niet getaxeerd hebben gezien. Gelieve hier nog een keertje te posten en dan doe ik mijn best het alsnog zo snel mogelijk te doen.
Hoeveel is dit nog waard - deel XIII/ link naar het vorige deel, misschien wel handig.
Prijzen Tweedehands Hardware |
Processors |
AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) - €26 AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHz) - €28 AMD Athlon XP 1900+ (1,60GHz) - €30 AMD Athlon XP 2000+ (1,67GHz) - €32 AMD Athlon XP 2100+ (1,73GHz) - €35 AMD Athlon XP 2200+ (1,80GHz) - €36 AMD Athlon XP 2400+ (2,00GHz) - €38 AMD Athlon XP 2500+ (1,83GHz, 512KB) - €40 AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB) - €50 AMD Athlon XP 2600+ (2,13GHz, 266MHz FSB) - €50 AMD Athlon XP 2700+ (2,17GHz) - €75 AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB) - €80 AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz) - €80 AMD Athlon XP 3000+ (2,17GHz) - €100 AMD Athlon XP 3000+ (2,28GHz, 333MHz FSB) - €100 AMD Athlon XP 3200+ (2,20GHz, 400MHz FSB) - €150 AMD Duron 800 - €10 AMD Duron 900 - €12 AMD Duron 950 - €13 AMD Duron 1000 - €15 AMD Duron 1100 - €17 AMD Duron 1200 - €19 AMD Duron 1300 - €21 AMD Duron 1400 - €23 AMD Duron 1600 - €25 AMD Duron 1800 - €27 Intel Pentium 4 1,4GHz - €50 Intel Pentium 4 1,5GHz - €55 Intel Pentium 4 1,6GHz - €56 Intel Pentium 4 1,7GHz - €57 Intel Pentium 4 1,8GHz - €58 Intel Pentium 4 1,9GHz - €59 Intel Pentium 4 2,0GHz - €60 Intel Pentium 4 2,2GHz - €65 Intel Pentium 4 2,26GHz - €70 Intel Pentium 4 2,4GHz - €75 Intel Pentium 4 2,53GHz - €75 Intel Pentium 4 2,6GHz - €80 Intel Pentium 4 2,66GHz - €80 Intel Pentium 4 2,8GHz - €100 Intel Pentium 4 3,0GHz - €165 Intel Pentium 4 3,06GHz - €170 Intel Pentium 4 3,2GHz - €200 Intel Pentium III 500 - €35 Intel Pentium III 700 - €45 Intel Pentium III 1000 - €70 Intel Pentium III 1133 - €75 Intel Pentium III 1200 - €75 Intel Pentium III 1266 - €140 Intel Pentium III 1400 - €180 Intel Celeron 1,0GHz - €25 Intel Celeron 1,1GHz - €26 Intel Celeron 1,2GHz - €28 Intel Celeron 1,3GHz - €30 Intel Celeron 1,4GHz - €27 Intel Celeron 1,7GHz - €28 Intel Celeron 1,8GHz - €29 Intel Celeron 2,0GHz - €30 Intel Celeron 2,1GHz - €35 Intel Celeron 2,2GHz - €36 Intel Celeron 2,3GHz - €42 Intel Celeron 2,4GHz - €43 Intel Celeron 2,5GHz - €45 Intel Celeron 2,6GHz - €50 |
Geheugen |
64 MB PC100\PC133 SDRAM - €8 128 MB PC100\PC133 SDRAM - €12 256 MB PC100\PC133 SDRAM - €20 512 MB PC100\PC133 SDRAM - €35 128 MB PC2100 DDR SDRAM - €12 256 MB PC2100 DDR SDRAM - €22.50 512 MB PC2100 DDR SDRAM - €40 128 MB PC2700 DDR SDRAM - €15 256 MB PC2700 DDR SDRAM - €28 512 MB PC2700 DDR SDRAM - €40 256 MB PC3200 DDR SDRAM - €30 512 MB PC3200 DDR SDRAM - €55 |
Dit zijn de prijzen die vandaag zijn bijgewerkt. ik zal proberen dit zoveel mogelijk bij te houden omdat vooral met het wat nieuwere spul dingen snel kunnen veranderen.
tips mogen naar mij ge ICQed worden
alle taxaties van vorig topic zijn afgerond en ook daar gewoon terug te vinden
[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 10-03-2004 22:41 ]