[Planet]Corrupte Downloads

Pagina: 1
Acties:
  • 600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Hoi,

Ik heb sinds enkele dagen problemen met het downloaden van bestanden e.d.

Bij winzip heb ik problemen met een CRC fout van gedownloaden winzip bestanden. Dus ik winzip opnieuw downloaden krijg ik de foutmelding dat de header van de Winzip self-extractor corrupt is en dat dit ligt aan een bad disk or a file transfer error.

Bij gedownloaden avi's krijg ik vage strepen door het beeld.

Bij sommige jpg's in internet explorer laden de plaatjes ook niet goed, vb:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/fout.jpg

Bij Flightsimulator 2004 als ik het "weer" download plopt FS er telkens uit.

bij www.speedtest.nl kom ik ook niet door de download test heen, hij geeft geen foutmelding o.i.d. maar hij doet het gewoon niet.

Dit probleem doet zich nu al enkele dagen voor en is erg irritant.

Mijn computer loopt nu weer helemaal stock.

Het lijkt wel of de data niet helemaal correct aankomt. Kan dit liggen aan de snelheidsverhoging?

Gegevens:

browser: IE6.0
ISP: Planet
Abbo: ADSL Comfort
Snelheid: is van 1024/320 Kbit/s naar 2048/320 Kbit/s gegaan vandaag.
Modem: Alcatel Speedtouch USB

BELANGRIJKE UPDATE
Ik heb net met planet gebeld en een aantal testjes gedaan waaruit bleek dat mijn verbinding in orde was (geen packet loss, oid)

Vervolgens kreeg ik test inloggegevens en wederom moest ik een verbinding maken. Met deze inloggegevens kon ik maar op een bepaalde ip range verbinding leggen (waaronder planet zelf en de kpnadsl support site)

Van de support site moest ik de drivers van mijn adsl modem downloaden en waarempel, geen filetransfer error oid terwijl dat zelfde bestand met mijn eigen inloggegevens wel een een filetransfer error gaf.

Kortom, het probleem ligt bij planet zelf en waarschijnlijk heeft dat te maken met mijn toegewezen ip adres.

Om te kijken of het aan planet ligt of aan jezelf doe het volgende:

Verwijder eerst je temp internet bestanden.

Je moet een nieuwe verbinding maken met de volgende gegevens:
inlognaam: user@adsltest
wachtwoord: test

Met deze gegevens kan je inloggen, ga naar deze pagina:
http://www.kpnadsl.nl/support/index.htm

Waarna je een willekeurig bestandje kan downloaden en openen.
Je hoeft nix te installeren.

Doet dit bestand het wel (zonder foutmelding oid), bel dan ff met planethelpdesk meldt je probleem, ik kan helaas niet zeggen wanneer zij dit probleem oplossen, maar als er veel mensen bellen wordt het probleem sneller opgelost.

Let wel, met deze inlog gegevens kan je verder geen enkele andere site openen, behalve die van planet.nl en van kpn.nl

Update 2
Ik heb planet weer gebeld en uitvoerig gesproken met de helpdesk, wat blijkt, heeft de medewerken precies hetzelfde probleem wat de uitleg makkelijker maakte. Na enkele keren te zijn terug gebeld zijn we overeen gekomen dat er binnen 2 werkdagen contact wordt gezocht met mij door kpn. Deze zullen een mannetje sturen om mijn verbinding na te lopen. Dus ik hou jullie op de hoogte.

Ik denk dat het robleem is opgelost als mij gewoon een nieuw IP adres wordt toegekent maar ze willen er wel zeker van zijn dat het aan mijn verbinding ligt, vandaar een KPN mannetje.

[ Voor 63% gewijzigd door vacuumcleaner op 23-01-2004 00:43 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
Ik heb zelf het probleem dat bestanden op mijn pc corrupt zijn en op andere niet.
Dat komt bij mij niet door het downloaden maar door 1 van me HDD's en of ram modules ook al zijn ze volgens memtest86 OK.
Ik het TCP/IP protocol zitten redelijk wat beveiligingen om dat soort fouten te voorkomen.
Ik denk dat je het bij je hardware moet zoeken (misschien ff de logboeken van je systeem na kijken voor vreemde Disk meldingen)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Titelfix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27

DataGhost

iPL dev

ik post dit ook maar weer.. nav oude topic
bij mij ligt het dus NIET aan planet (hoop ik ;P)
nog even iets... mijn probleem kwam terug op 100 full.. en op 10 half weet ik niet meer zeker dus... ik wilde dat terug zetten, en toen d8 ik what the hell en ik druk op update driver.. windhoos updaten en k heb warempel een nieuwe driver :) nix meer corrupt en op 100 full ook nie meer.. nu maar hopen dat het ECHT zo blijft
probeer dat ff.. helpt mss :) omdat andere mensen in huis wel goed kunnen downen verdenk ik planet sowieso niet.. en het werkt nu na het veranderen van een instelling dus wel heel erg toeval :) btw TS, je liet me ff schrikken met die openingspost van je ik zo FFS is ie weer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
nog even iets... mijn probleem kwam terug op 100 full.. en op 10 half weet ik niet meer zeker dus... ik wilde dat terug zetten, en toen d8 ik what the hell en ik druk op update driver.. windhoos updaten en k heb warempel een nieuwe driver nix meer corrupt en op 100 full ook nie meer.. nu maar hopen dat het ECHT zo blijft
Dit is toch alleen als je internet via een NIC gaat, ik maak nl gebruik van het usb modem.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin zo langzamerhand aggressief te worden...

ik dacht ff router firmware updaten, maar nee dus....aldoor time-out (ook bij oudere update utilities en drivers)...

maar het zou toch geen fuck uit mogen maken? Internet zou gewoon naar behoren moeten werken, maar dat doet het dus niet sinds meer dan een week...

Die gasten bij Planet weten natuurlijk ook van niets, maar ach, wat is nieuw...

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:02:
ik begin zo langzamerhand aggressief te worden...

ik dacht ff router firmware updaten, maar nee dus....aldoor time-out (ook bij oudere update utilities en drivers)...

maar het zou toch geen fuck uit mogen maken? Internet zou gewoon naar behoren moeten werken, maar dat doet het dus niet sinds meer dan een week...

Die gasten bij Planet weten natuurlijk ook van niets, maar ach, wat is nieuw...

:(
Probeer toch ff door te hameren bij planet, vertel dat je je pc hebt geformateerd e.d. Ik heb nu ook 2 maal contact opgenomen en werdt toch vriendelijk geholpen. Mijn probleem ligt nu bij de technische dienst. Als ik daar wat van hoor meld ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Heel gek maar ik heb vandaag al meerdere malen hetzelfde probleem gehad
met het openen van packages met Winrar; crc error. 'k denk ook dat het aan
de snelheidsverhoging gedoe ligt; maar ik w8 wel ff'tjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

vacuumcleaner schreef op 21 januari 2004 @ 16:29:
[...]

Probeer toch ff door te hameren bij planet, vertel dat je je pc hebt geformateerd e.d. Ik heb nu ook 2 maal contact opgenomen en werdt toch vriendelijk geholpen. Mijn probleem ligt nu bij de technische dienst. Als ik daar wat van hoor meld ik het hier.
ja ik zou zo zeggen: Extreme complimenten voor planet internet als ze je aan de telefoon bij de helpdesk zo extreem helpen! Goed dat ze ook die kpn testverbinding gebruiken om te kijken of je daarmee geen problemen hebt en ze het niet gelijk op een "ja de kpn heeft verhoogd, bel daar maar heen" afschuiven.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 16:10

qless

...vraag maar...

Heb jij toevallig een 3com netwerkkaart en een moederbord met via chipset?

Zoja dan heb je hetzelfde als mij gehad -> zogoed als alle downloads corrupt, regelmatig problemen met lezen iso's etcetc.

Andere netwerkkaart doet dan wonderen...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
^^^^^^^^^^
Geen NIC in mijn PC, direct op het usb modem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Startpost geupdate (update 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Zal misschien niets met jou probleem te maken hebben maar vertel het toch even.

Ik heb hier ook Planet en ondervond dezelfde problemen.

Plaatsjes die raar overkomen CRC errors in zip bestanden etc.

De oplossing voor mij was 'gewoon' me Norton Internet Security tijdelijk disablen.

Heb nooit echt de moeite genomen om het uit te zoeken sinds we nu een hardware firewall hebben hier.

geluk ermee

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij doet alles het weer naar behoren. Het was gewoon ff simpel de routerfirmware updaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Het probleem is opgelost.

Heb een andere pc aan mijn verbinding gehangen en die deed het stomweg wel.
Toen mijn eigen pc eraangehangen en die deed het gewoonweg niet. Maar de testinloggegevens wel.

Weer opnieuw pc geformateerd en ipv mijn image er weer op te zetten heb ik winxp opnieuw geinstallerd en ik heb geen transfer errors meer. Ik snap er nix van maar het probleem is opgelost. Toch ff melden dat Planet zijn heldesk top is.

Edit/
Na fijn wat progjes te hebben geinstalleerd ging alles goed. Ik fijn pc-cillin 2003 geinstalleerd (demo versie met een "gevonden" serienr). Daarna Demo farcry, steamfull install en winamp 5 gedownload (samen een fijne 1200 mbtjes) en krijg nou wat, weer de befaamde crc errors!! arrgg!!

Ik pc-cillin 2003 geuninstalled en winamp opnieuw gedownload en what do ya know, hij doet het.

Mijn Errors worden dus veroorzaakt door PC-Cillin!! Voor iedereen die dit leest en hetzelfde robleem als mij heeft, check je pc op pc-cillin!

[ Voor 42% gewijzigd door vacuumcleaner op 24-01-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
^^^^^^^^^^^
Het staat hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Vacuumcleaner,

Ik heb exact dezelfde problemen met die CRC errors. Zit ook bij Planet (Comfort).
Steeds juichde ik mezelf toe dat het aan enkele proggies lag:
1. MSN Plus.
2. Cable e ADSL speed (lange tijd gewerkt ± 1 week) gebruiken.
3. BlackIce Defender geuninstalled.

Dit hielp eerst allemaal, maar toch kreeg ik op een gegeven moment die ERRORS weer. Probeer op de site van Norton bijvoorbeeld maar eens Antivirus 2004 te downen. Deze zit bij mij vol CRC errors, terwijl onze server hier geen last van heeft.

Heb ook al contact gehad met Planet Helpdesk, maar die wisten het niet. Ze dachten aan een hardwarematig probleem, maar heb alles getest. Memtest bijvoorbeeld, andere drivers voor de netwerkkaart enz. Complete diepscan van verscheidene virusscanners. Spy- en Adware removers. Hardeschijfproggies op slechte sectoren enz.

Sinds de komst van ADSL (3 weken geleden) vertoon ik ineens deze irritante errors) ADSL heeft een paar dagen stabiel gewerkt !

Het duurt nu al 2 en halve week en ik begin er echt beu van te worden van die CRC errors.

Wie o wie weet hier een oplossing op :? ;(

Machiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 12-09 10:08
Nou ik heb een DVDr gedownload... (backup van origineel uiteraard, alleen ik kan erbij..) van een zeer betrouwbare bron met constante snelheid van 210 kb/s .. en ik pak em nu uit.. file 13, file 50, file 76, file 85, en file 92 zijn allemaal corrupt.. 5 files dus in totaal.

Beetje vreemd als je het mij vraagt, voor de speed update had ik dat nooooooit...!
Misschien morgen ook maar eens bellen met Planet Internet!
Ik heb overigens een basic abbo.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

De meeste CRC errors komen voort uit een slechte bekabeling c.q. hub/switch, evt. netwerkkaart.
http://www.btc-online.nu/main.asp?ChapterID=1047
Zo ook bij mij (2 weken lang "alles" geprobeerd om CRC errors op te lossen), toch maar de kabel langs gelopen en wederom aan het plugje geprutst (RJ45 zelf eraan gezet)
En je raad het al, zo blij ik ben, de errors zijn daadwerkelijk echt opgelost. Dus ga ik er mij even een nieuwe aankrimpen.
De verhoging, per tijdseenheid meer bits, zal toch een meer consistente eis aan de bekabeling e.d. vragen.
Neem even een goede kabel (tenzij je alles nieuw van Planet gebruikt).

Groet,

Machiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Beetje vreemde conclusie want met 100mbit heb ik GEEN ENKEl crc errortje..op honderden files. Met dezelfde kabel ;)

En vandaag zitten er op 14 van de 94 files een CRC errortje... *zucht* :?
Als het er nou 1 2 of 3 zijn ok.. Maar dit begint wel een beetje irritant te worden.

Mmm op een andere HDD gaan 25 files wel goed.. Vannacht maar is 100 filetjes downloaden, kijken hoeveel er corrupt zijn... Ligt het misschien toch aan m'n HDD.

Update
In 200 files zijn 9 files kapoet.. op een andere hdd gedownload. Blijkbaar maakt dat dus niet zoveel uit... Windows maar is re-installen :)

[ Voor 75% gewijzigd door Sluuut op 28-01-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 27 januari 2004 @ 18:21:
Beetje vreemde conclusie want met 100mbit heb ik GEEN ENKEl crc errortje..op honderden files. Met dezelfde kabel ;)

En vandaag zitten er op 14 van de 94 files een CRC errortje... *zucht* :?
Als het er nou 1 2 of 3 zijn ok.. Maar dit begint wel een beetje irritant te worden.

Mmm op een andere HDD gaan 25 files wel goed.. Vannacht maar is 100 filetjes downloaden, kijken hoeveel er corrupt zijn... Ligt het misschien toch aan m'n HDD.

Update
In 200 files zijn 9 files kapoet.. op een andere hdd gedownload. Blijkbaar maakt dat dus niet zoveel uit... Windows maar is re-installen :)
Dat hielp bij mij geen reet. Het bleek bij mij aan de router te liggen, firmware update en klaar, geen problemen meer :)

Misschien dat je kabel verrot is of ff nieuwe drivers voor je NIC installeren? (of router updaten als je die hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 19:55:
[...]

Dat hielp bij mij geen reet. Het bleek bij mij aan de router te liggen, firmware update en klaar, geen problemen meer :)

Misschien dat je kabel verrot is of ff nieuwe drivers voor je NIC installeren? (of router updaten als je die hebt)
Mja het enige is dat het de kabel nog kan zijn maar dan vraag ik me af waarom het ineens sinds die speed update is.. 100 of 200 kbps maakt nou ook weer niet zoveel uit. Ennuh, nieuwste software en firmware's heb ik al geinstalleerd...

Zal me niets verbazen dat het is opgelost als WinXP er opnieuw op staat ;) Morgen avond misschien een gaatje.. het blijft klote werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Probeer toch is even een nieuwe kabel ! Of in een andere NIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eveneens problemen gehad met downloads na de snelheidsverhoging van ADSL van Planet Internet. De Helpdesk van Planet kwam er niet uit en die heeft me verwezen naar KPN. Die konden er niets mee, want het signaal naar de woning was goed. Zij gaven nog wel 2 tips waar ik het probleem mee heb kunnen oplossen.

De eerste stap die ik heb gezet was het vervangen van de platte telefoonkabel tussen de ADSL-splitter en de router door een getwiste cat 5 kabel. Dit loste het probleem niet op, maar gaf wel enige verbetering (1 van de 3 testdownloads ging goed). Vervolgens heb ik de software upgrade voor het Speedtouch Home ISDN router opgehaald bij www.kpn-adsl.nl/support/downloads-sthome-isdn.html. Dat bleek te gaan om de versie Gsv7aa3.281 en dus niet Gsv7aa3.261, die elders op de site van KPN staat. Met deze upgrade zijn de problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, foutje in de URL, moet zijn: www.kpnadsl.nl/support/downloads-sthome-isdn.html (dus zonder streepje tussen kpn en adsl).

• Sluuut
Bedankt gast, dit was de oplossing... 180 files gedownload waarvan er 1 corrupt is.. dat vind ik heel acceptabel :)

... Niet de oplossing
Was toeval.. Blijkbaar

Ik ga maar een nieuwe switch kopen om te kijken of dat oplossing bied, aangezien ik een UTP kabel al vervangen heb en zeker weet dat het niet aan m'n PC ligt...

[ Voor 49% gewijzigd door Sluuut op 02-04-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Sluuut schreef op 19 februari 2004 @ 19:09:
Bedankt gast, dit was de oplossing... 180 files gedownload waarvan er 1 corrupt is.. dat vind ik heel acceptabel :)

... Niet de oplossing
Was toeval.. Blijkbaar

Ik ga maar een nieuwe switch kopen om te kijken of dat oplossing bied, aangezien ik een UTP kabel al vervangen heb en zeker weet dat het niet aan m'n PC ligt...
Om het maar even omhoog te schoppen.. stél er komen nog mensen met deze problemen die dit topic lezen...
Sinds de laatste adsl upgrade van 2048 naar 2200nogwat is het opgelost. Dat was een upgrade die met header compressie te maken had, als ik me niet vergis. Naar mijn weten lag dit probleem dus voor 100% van KPN of Planet Internet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Sluuut schreef op 03 november 2004 @ 09:45:
[...]

Om het maar even omhoog te schoppen.. stél er komen nog mensen met deze problemen die dit topic lezen...
Sinds de laatste adsl upgrade van 2048 naar 2200nogwat is het opgelost. Dat was een upgrade die met header compressie te maken had, als ik me niet vergis. Naar mijn weten lag dit probleem dus voor 100% van KPN of Planet Internet zelf.
Was een upgrade om te compenseren voor de overhead van een IP verbinding.

Ze verhogen met 10% de snelheid omdat je dan exact de snelheid haalt van 2048/8 = 256 KByte/s en zo nemen ze bij KPN de overhead voor hun rekening omdat je anders maar 2048 / 10 (ongeveer) = 205 KByte/s zou halen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1