Hoi,
Ik heb sinds enkele dagen problemen met het downloaden van bestanden e.d.
Bij winzip heb ik problemen met een CRC fout van gedownloaden winzip bestanden. Dus ik winzip opnieuw downloaden krijg ik de foutmelding dat de header van de Winzip self-extractor corrupt is en dat dit ligt aan een bad disk or a file transfer error.
Bij gedownloaden avi's krijg ik vage strepen door het beeld.
Bij sommige jpg's in internet explorer laden de plaatjes ook niet goed, vb:

Bij Flightsimulator 2004 als ik het "weer" download plopt FS er telkens uit.
bij www.speedtest.nl kom ik ook niet door de download test heen, hij geeft geen foutmelding o.i.d. maar hij doet het gewoon niet.
Dit probleem doet zich nu al enkele dagen voor en is erg irritant.
Mijn computer loopt nu weer helemaal stock.
Het lijkt wel of de data niet helemaal correct aankomt. Kan dit liggen aan de snelheidsverhoging?
Gegevens:
browser: IE6.0
ISP: Planet
Abbo: ADSL Comfort
Snelheid: is van 1024/320 Kbit/s naar 2048/320 Kbit/s gegaan vandaag.
Modem: Alcatel Speedtouch USB
BELANGRIJKE UPDATE
Ik heb net met planet gebeld en een aantal testjes gedaan waaruit bleek dat mijn verbinding in orde was (geen packet loss, oid)
Vervolgens kreeg ik test inloggegevens en wederom moest ik een verbinding maken. Met deze inloggegevens kon ik maar op een bepaalde ip range verbinding leggen (waaronder planet zelf en de kpnadsl support site)
Van de support site moest ik de drivers van mijn adsl modem downloaden en waarempel, geen filetransfer error oid terwijl dat zelfde bestand met mijn eigen inloggegevens wel een een filetransfer error gaf.
Kortom, het probleem ligt bij planet zelf en waarschijnlijk heeft dat te maken met mijn toegewezen ip adres.
Om te kijken of het aan planet ligt of aan jezelf doe het volgende:
Verwijder eerst je temp internet bestanden.
Je moet een nieuwe verbinding maken met de volgende gegevens:
inlognaam: user@adsltest
wachtwoord: test
Met deze gegevens kan je inloggen, ga naar deze pagina:
http://www.kpnadsl.nl/support/index.htm
Waarna je een willekeurig bestandje kan downloaden en openen.
Je hoeft nix te installeren.
Doet dit bestand het wel (zonder foutmelding oid), bel dan ff met planethelpdesk meldt je probleem, ik kan helaas niet zeggen wanneer zij dit probleem oplossen, maar als er veel mensen bellen wordt het probleem sneller opgelost.
Let wel, met deze inlog gegevens kan je verder geen enkele andere site openen, behalve die van planet.nl en van kpn.nl
Update 2
Ik heb planet weer gebeld en uitvoerig gesproken met de helpdesk, wat blijkt, heeft de medewerken precies hetzelfde probleem wat de uitleg makkelijker maakte. Na enkele keren te zijn terug gebeld zijn we overeen gekomen dat er binnen 2 werkdagen contact wordt gezocht met mij door kpn. Deze zullen een mannetje sturen om mijn verbinding na te lopen. Dus ik hou jullie op de hoogte.
Ik denk dat het robleem is opgelost als mij gewoon een nieuw IP adres wordt toegekent maar ze willen er wel zeker van zijn dat het aan mijn verbinding ligt, vandaar een KPN mannetje.
Ik heb sinds enkele dagen problemen met het downloaden van bestanden e.d.
Bij winzip heb ik problemen met een CRC fout van gedownloaden winzip bestanden. Dus ik winzip opnieuw downloaden krijg ik de foutmelding dat de header van de Winzip self-extractor corrupt is en dat dit ligt aan een bad disk or a file transfer error.
Bij gedownloaden avi's krijg ik vage strepen door het beeld.
Bij sommige jpg's in internet explorer laden de plaatjes ook niet goed, vb:

Bij Flightsimulator 2004 als ik het "weer" download plopt FS er telkens uit.
bij www.speedtest.nl kom ik ook niet door de download test heen, hij geeft geen foutmelding o.i.d. maar hij doet het gewoon niet.
Dit probleem doet zich nu al enkele dagen voor en is erg irritant.
Mijn computer loopt nu weer helemaal stock.
Het lijkt wel of de data niet helemaal correct aankomt. Kan dit liggen aan de snelheidsverhoging?
Gegevens:
browser: IE6.0
ISP: Planet
Abbo: ADSL Comfort
Snelheid: is van 1024/320 Kbit/s naar 2048/320 Kbit/s gegaan vandaag.
Modem: Alcatel Speedtouch USB
BELANGRIJKE UPDATE
Ik heb net met planet gebeld en een aantal testjes gedaan waaruit bleek dat mijn verbinding in orde was (geen packet loss, oid)
Vervolgens kreeg ik test inloggegevens en wederom moest ik een verbinding maken. Met deze inloggegevens kon ik maar op een bepaalde ip range verbinding leggen (waaronder planet zelf en de kpnadsl support site)
Van de support site moest ik de drivers van mijn adsl modem downloaden en waarempel, geen filetransfer error oid terwijl dat zelfde bestand met mijn eigen inloggegevens wel een een filetransfer error gaf.
Kortom, het probleem ligt bij planet zelf en waarschijnlijk heeft dat te maken met mijn toegewezen ip adres.
Om te kijken of het aan planet ligt of aan jezelf doe het volgende:
Verwijder eerst je temp internet bestanden.
Je moet een nieuwe verbinding maken met de volgende gegevens:
inlognaam: user@adsltest
wachtwoord: test
Met deze gegevens kan je inloggen, ga naar deze pagina:
http://www.kpnadsl.nl/support/index.htm
Waarna je een willekeurig bestandje kan downloaden en openen.
Je hoeft nix te installeren.
Doet dit bestand het wel (zonder foutmelding oid), bel dan ff met planethelpdesk meldt je probleem, ik kan helaas niet zeggen wanneer zij dit probleem oplossen, maar als er veel mensen bellen wordt het probleem sneller opgelost.
Let wel, met deze inlog gegevens kan je verder geen enkele andere site openen, behalve die van planet.nl en van kpn.nl
Update 2
Ik heb planet weer gebeld en uitvoerig gesproken met de helpdesk, wat blijkt, heeft de medewerken precies hetzelfde probleem wat de uitleg makkelijker maakte. Na enkele keren te zijn terug gebeld zijn we overeen gekomen dat er binnen 2 werkdagen contact wordt gezocht met mij door kpn. Deze zullen een mannetje sturen om mijn verbinding na te lopen. Dus ik hou jullie op de hoogte.
Ik denk dat het robleem is opgelost als mij gewoon een nieuw IP adres wordt toegekent maar ze willen er wel zeker van zijn dat het aan mijn verbinding ligt, vandaar een KPN mannetje.
[ Voor 63% gewijzigd door vacuumcleaner op 23-01-2004 00:43 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."