Ik wil een oud intern 28k8 modem in me pc zetten, alleen om te Girotellen. Nou wil het niet helemaal lukken. Heb het ding in een ISA slot gedaan, en hij hoort plug en play te zijn. Nu waren com1 en com2 poorten al bezet in mijn systeem, zit alleen niks aan, maar goed, modem op com3 gezet mbv de dipswitches achterop het ding. Denk je dat het wel gaat werken. Niet dus! Hij is compleet gedetecteerd door Windows 2000 en de Device manager zegt dat 'ie 'working properly'. Maargoed, als ik dan Query modem doe in de diagnostics, komt er te staan dat 'ie de poort (com3) niet kan openen. Ik vraag me af hoe ik dit ding goed geinstalleerd kan krijgen. Heb al com2 in de BIOS uitgeschakeld, maar wil nog steeds niet werken.... Ik hoop dat iemand een oplossing heft, Girotel Online werkt ook niet zo
Verwijderd
moet je ff na gaan op welke irq hij staat en zet je in je bios die irq op legacy isa
mijn oom had ook zo'n probleem met de modem
het moederbord zag het modem niet en kon hierom geen modemdiagnostiek uitvoeren
na deze aanpassing deed hij het perfect
mijn oom had ook zo'n probleem met de modem
het moederbord zag het modem niet en kon hierom geen modemdiagnostiek uitvoeren
na deze aanpassing deed hij het perfect
Hoe kan ik met Windows 2000 zien op welke IRQ hij zit? Ik zie het niet bij de prefs van het modem, en ook nergens in de device manager...