Toon posts:

kapot tft scherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eeej,

ik heb een vraagje, ik zit namelijk met het volgende probleem; Mijn vader heeft een nec 15 inch tft scherm. Nu zet hij dit scherm na een paar weken, voor t eerst weer aan, hij gebreukt het scherm namelijk alleen voor zijn vr fiets programma. Maar nu zijn de kleuren van dit scherm veel te 'dof' wat ik ook probeer, met zelf kleuren instellen, het blijven doffen kleuren, komt iemand dit bekend voor?
Het ligt trouwens niet aan de kabels, deze zijn goed, ook de vid. kaart is goed. Allemaal getest.
Kent iemand dit probleem?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je de monitor aan een andere pc testen? En pas de kleurinstellingen eens aan via de drivers van de videokaart :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 15 januari 2004 @ 22:35:
Kan je de monitor aan een andere pc testen? En pas de kleurinstellingen eens aan via de drivers van de videokaart :)
Het gaat om een pc met een geforce 3 ti200 met daarop aangesloten een 'kastje' dat het beeld signaal split, dus 2 monitoren op een single head kaart. Maar de andere monitor, een syncmaster 171s is gewoon goed. Ik heb ook al geprobeerd de monitor op onze laptop aan te sluiten, geen enkel probleem.
Dus ja :? .....

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Bij mij hielp het om met de drivers van de videokaart de kleurinstellingen aan te passen. Toen werd mn FTP iets "helderder" en zag ik de 'lichte' kleuren ook beter.
Zo zag ik de licht gekleurde bogen van mn website (www.thebigsite.nl) niet, maar na het veranderen van de kleurinstellingen wel.
Ik heb overigens mn TFT (BenQ FP557s) gewoon direct aangesloten op mn videokaart (Geforge4 MX 440).

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
met daarop aangesloten een 'kastje' dat het beeld signaal split
Zo'n splitter is geen erg goed idee. Waarom niet? De elektronica in zo'n splitter werkt meestal alleen behoorlijk bij relatief niet-breedbandige signalen (zeg maar tot 800x600@72Hz), daarna krijg je te maken met HF filtering waardoor het signaal brak wordt. Er zijn ook hele goede splitters in de handel, maar die zijn echt schreeuwend duur. (Geloof je dit verhaal niet? Ga ff kijken bij de Office Center in Den Bosch; daar hebben ze een stuk of wat LCD's op een ontzettend brakke splitter staan, waardoor het beeld op alle LCD's k*t is!)

Als de beeldkwaliteit een beetje fatsoenlijk moet zijn, hanteer dan de volgende vuistregels:
- Géén splitters of andere elektronica tussen de VGA kaart en het scherm.
- Géén VGA verlengkabels of brakke VGA kabels gebruiken.
- Kabels zo kort mogelijk houden (liefst minder dan 2m).

[ Voor 22% gewijzigd door koraks op 16-01-2004 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar, dat is het probleem niet, de splitter heeft t altijd goed gedaan, maar nu van de ene op de andere dag zijn de kleuren 'verrot'. en ja, ik kan ff naar t snoer kijken, maar dat leek me niet het probleem, en verder de splitter is het dus niet, omdat ik met dezelfde snoeren, hetzelfde probleem op andere pc heb...
En ja, software is ook altijd gewoon goed geweest, nooit een probleem, maar ineens wel. En de instelling op de monitor zelf zijn ook niet egt gunstig, tenminste dat werkt ook niet echt voor t probleem.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 22:42:
[...]
Ik heb ook al geprobeerd de monitor op onze laptop aan te sluiten, geen enkel probleem.
Dus ja :? .....
Begrijp ik nu goed dat het LCD scherm aan je laptop WEL goed werkt, dus met de juiste kleurweergave? Indien ja, dan ligt het dus NIET aan het scherm.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

mjax schreef op 16 januari 2004 @ 18:47:
[...]

Begrijp ik nu goed dat het LCD scherm aan je laptop WEL goed werkt, dus met de juiste kleurweergave? Indien ja, dan ligt het dus NIET aan het scherm.
wil het net posten

tjees :/

Verwijderd

Topicstarter
Rebels schreef op 16 januari 2004 @ 18:51:
[...]

wil het net posten

tjees :/
eej mensen,

SORRY!!! verkeerd getypt, op de laptop is hetzelfde probleem ook aanwezig, en ook met verschillende snoeren is het probleem er. Wat me wel is opgevallen, de kleuren van de menu's op het scherm zelf, de osd's heten ze toch? In elk geval, zijn de kleuren hier wel goed, tenminste echt rood, en niet een matte kleur roze. Hoe kan dit dan?

Verwijderd

Ik kan op m'n iiyama crt monitor de kleurtemperatuur aanpassen. Die staat standaard op 9300K maar als ik hem op 6500K zet dan krijg ik ongeveer de zelfde kleuren. Ik weet alleen niet of dit ook met een tft scherm kan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 19:10:
Ik kan op m'n iiyama crt monitor de kleurtemperatuur aanpassen. Die staat standaard op 9300K maar als ik hem op 6500K zet dan krijg ik ongeveer de zelfde kleuren. Ik weet alleen niet of dit ook met een tft scherm kan.
Dit kan ook wel, heb ik ook geprobeerd, en ik heb ook nog geprobeerd het zelf in te stellen, ook resetten naar factory defaults helpt niet.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maar, dat is het probleem niet, de splitter heeft t altijd goed gedaan, maar nu van de ene op de andere dag zijn de kleuren 'verrot'.
Íets is er kapot gegaan bij je, dat kan natuurlijk net zo goed de splitter zijn als de monitor.
de splitter is het dus niet, omdat ik met dezelfde snoeren, hetzelfde probleem op andere pc heb...
Op een andere pc heb je dus getest zonder splitter? Dit is me namelijk ff niet meer duidelijk...

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 16 januari 2004 @ 22:55:
[...]

Íets is er kapot gegaan bij je, dat kan natuurlijk net zo goed de splitter zijn als de monitor.

[...]

Op een andere pc heb je dus getest zonder splitter? Dit is me namelijk ff niet meer duidelijk...
de splitter is het probleem niet, ik heb de monitor namelijk (met verschillende 'snoeren') op andere pc's getest, zonders die splitter.

Hoe zou het dan kunnen, dat de kleuren van het schermpje met instelling wat op de monitor zelf zit, wel goed zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 13:35 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Ik kwam in de search dit bericht tegen.

Heeft de TS hier nog een oplossing gevonden?
Ik heb nl. hetzelfde probleem met een Packard Bell tft. (is ook van NEC)

Kleuren zijn flets en na een tijdje is de tekst nagenoeg onleesbaar.
Pagina: 1