Toon posts:

[suse] opeens constant hoge load

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb opeens sinds een paar uur zomaar een load van 20/30% CPU en hier snap ik helemaal niks van. Ik heb bijna alle niet-belangrijke processen uitgezet en normaal heb ik gewoon 0/1%.. Ik gebruik suse 8.3..

heeft iemand hier misschien een verklaring voor of een 1 of andere truukje om te kijken wat er aan de hand is :S. met ps aux zie ik namelijk overal 0.0 in de cpu tabel

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:58
Misschien met 'top' wel zichtbaar?
Je kunt evt. chkrootkit downloaden om te kijken of je een rootkit hebt. Deze willen processen ook wel eens verbergen voor ps.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Kijk anders is met top, of doe een watch -n 1 "ps -aux" en kijk of er iets opeens cpu tijd gaat vreten.

Overigens is het ook handig als je even een ps -aux hier post :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
met top kun je dat vast zien, en ps heeft vast ook wel een optie in de manpage staan, de functionaliteit van ps is namelijk niet beperkt tot 'ps aux'. Heel handig is ook de verwijzing naar top in de manpage van ps, die je neem ik aan helemaal gelezen hebt:
SEE ALSO
top(1), pstree(1), proc(5)

[ Voor 37% gewijzigd door blaataaps op 15-01-2004 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow jee stom van me.. ik wist nog niet over dat "top" commando :-(.. Met ps aux kon ik dus niet genoeg zien.. Ben erachter gekomen dat kde_greet opeens erg aan het vreten is.. Zomaar na 43 dagen :S.. Hopelijk kan ik dit zonder problemen killen :-).. Bedankt het was lekker kort maar krachtig

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
opgelost en bijgeleerd voor de volgende keer, dan doe ik hem dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.