[DPC-logo] Voorzichtige suggestie voor kleine aanpassing.

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eerst en vooral, als ik één iemand tegen de borst stoot of je vind van dat het niet zou kunnen, zeg het dan of klik op het handje eventueel hierbovenaan de thread.
Ik twijfelde zelf nogal hard om hier mee naar voren te komen omdat het misschien wat arrogant overkomt van me.
Weet ik veel, maar als er veel gewoel van ontstaat en over gepraat wordt, had ik het ook wel zien aankomen, maar ben ik toch tevree.

Kort en krachtig, na deze topic een tijd te hebbne aanschouwd op GOT:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/849408///

Kwam er uit de bus dat de "Dutch Power Cows" grotendeels wordt geïnterpreteerd als 'De (vooral) Nederlands Sprekende Power Cows!!!'
Bedoelende dat de "Dutch" niet meer werd gelinkt met naar "Nederland" verwijzend. Maar eerder al naar de twee naties waar men Nederlands spreekt,
als voornaamste leveraars van DPC-koetjes..

Nu, naar het zien van het DPC logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.mrwazoo.nl/dpc/dpc.jpg
...komen vooral kleuren naar voor van Henk in een DPC-cow skin en Nederland.
(wit, rood, blauw)
(Of Frankrijk, maar dat even buiten beschouwing).

En die staat dus centraal op distributed.net als teamlogo.
http://stats.distributed....p?project_id=8&team=10313
Waarbij -na wat rondvraag aan andere teams-, zelfs van teams uit Be. zelve, wordt gedacht dat het hier om een volledig uit Nederlanders-bestaand team bestaat. (Voornamelijk toch.)

Ik ben aan het kliederen gegaan, en ben tot dit uitgekomen met wat basic knip, plak en kliederwerk wat zeker ANDERS en beter kan door iemand anders:
Afbeeldingslocatie: http://www.mrwazoo.nl/dpc/dpc2.gif
...je ziet hier vooral met het voorgaande wat hét verschil is. En waarvoor ook mijn voorzichtig woordje in het begin van de post. Het gaat hier echter niet om een voorstel om DIT logo aan te nemen. ZEker niet, maar of zo'n -voor distributed.net- wijziging specifiek logo kan doorgevoerd worden? (Zoals nu hier ook een tijdelijk anders logo schitterd.)

De vraag luidt : Zou een eventuele logo-aanpassing voor distributed-DPC van jou kunnen/mogen? Zoja, wat met kleuren van de andere 'Dutch'-natie, in welke vorm dan ook toegepast dat de DPC-staff zelf kan bekoren. Zou dat ook voor jou/distributed-DPC kunnen ? Of liever geen inmenging ?

(Bovenstaande tekening gepost is slechts suggestief. Had er evengoed een NL/BL vlaggetje aan de oren kunnen hangen, en de sleutels hetzelfde gelaten.)
Ik ben uiterst benieuwd. :/

EDIT: De vraag is A ) Aanpassing mogelijk? Voor vernieuwing vatbaar?
B ) Kan dit met kleuren van Nederland/België ?

EDIT2:
Het gaat om het logo dat wordt gebruikt bij distributed.net, niet dat van de SITE of het FORUM hier! (Mijn fout om dat mssn verkeerd te laten overkomen.)

Daar wil ikzelf ook totaal NIETS verandert aan zien. Sterker nog, Hét logo van GOT zit nu onder de sneeuw en nu komt Henk en de letters niet naar voren, sneeuw is al weg enzo,f eestdagen voorbij. Dus Henk mocht alvast terug zichtbaar zijn.
Maar zo'n specifieke seizoens/datum/gebeurtenis-gebonden nuance is wel fijn opzich, als de kern er maar in blijft.

Nogmaals, die tekening hierboven is louter suggestief, niet representabel voor wat het kon zijn indien er positief had gereageerd geweest. Was enkel voor de woorden even met een afbeelding duidelijk te maken, ook al is de wijziging tov het origineel, waar dan ook, maar héél klein.
(Zoals hieronder al opgemerkt in een reactie, bijna niet zichtbaar opt eerste gezicht.)
Bij positieve uitslag, wat blijkbaar niet is, kon dan een GOT-artiest ofzo zelf met een vele beter resultaat op de proppen komen. Nogmaals, bovenstaande was gewoon om te tonen waar een kleine nuance-verschil op te leggen.

[ Voor 73% gewijzigd door Mizitras op 16-01-2004 00:17 . Reden: Paar wijzigingen ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
* Mac_Cain13 vind die zwarte hoorn nix,
die valt wat te veel weg bij dat zwarte haar. De gekleurde sleutels vind ik wel grappig al moeten de linker 2 dan ook in wat fellere kleurtjes, maar om daar nou het logo voor aan te passen.

Ik vind het niet nodig, maar als de andere DPCers er anders overdenken. Wie ben ik dan om dat tegen te houden, ik vind dat een goede verandering in het logo best moet kunnen!

[ Voor 7% gewijzigd door Mac_Cain13 op 15-01-2004 22:15 ]

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Volgens mij zijn de kleuren van de sleutels niet gekozen om de Nederlands vlag na te bootsen, maar omdat die ook onder de normale Henk in de kleuren rood en blauw zitten. Beetje jammer dattie momenteel ondergesneeuwd is, want ik weet het niet helemaal zeker :)
----------[edit2]----------
Hmm.. de steeksleutels van Henk zijn grijs.. dan reflecteren die dingen idd wel de Nederlandse driekleur... My bad :)

Ik vind die 4 verschillend gekleurde sleutels in ieder geval te druk, de originele versie is veel rustiger voor de ogen :)

----------[naar aanleiding van Mizitras' edit]----------
Het logo van DPC op d.net is gebaseerd op de GoT-Henk, vandaar dat ik hem daarmee vergelijk :) Verder kan ik me wle in chickn's woorden vinden: áls we dan een nieuw logo zouden maken, maak dan iets heel anders :)

[ Voor 38% gewijzigd door Blistimo op 16-01-2004 10:15 ]

D3 char(s)

Verwijderd

Deze versie vind ik er iig niet uit zien. Verder heb/had ik totaal geen associatie met de nederlandse vlag met die steeksleutels, dus ik vind het niet nodig om het aan te passen.

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
* chickn vind dit eigenlijk ook grote onzin..
Ten eerste moest ik nogal ffies zoeken voordat ik de verschillen zag, dus wat heeft het dan voor drol zin om ´t te veranderen..
Ten tweede: wrom zouden we iets veranderen!? Er is nu een "nieuw" logo dat bijna hetzelfde is.. Maak dan een echt helemaal nieuw logo..

En ´t logo dat we nu hebben vind ik eigenluk wel ok! Ben er iig nog nie op uitgekeken om ´t zo maar ff te zeggen..

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 15:02
Ik zie het logo amper dus echt nodig vind ik het ook niet. Overigens vind ik de kleuren wel leuk en de betekenis erachter alleen is die zwarte hoorn idd minder en valt te veel in het "haar" weg...

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Hmmm. Ik vind het wel aardig bedacht. Alhoewel ik ook geen associatie had met het normale logo en de kleuren van de sleutels heb ik na het zien van het aangepaste logo dat wel. Wat mij betreft (maar wie ben ik) is het een verbetering.

.

• Mizitras
  • Niet online
Op wat er tot nu toe is gezegd:
- Meeste van jullie spreken rechtstreeks over het logo. Dat, en dat wil ik nogmaals even benadrukken, is NIET het 'gewijzigde' logo dat ik gedachten heb om op distributed.net te vervangen !
Want wat jullie zeggen, het is lelijk, of het ziet er niet uit. Allemaal mee akkoord, want mijn vb. is niet scherp, het hoorntje valt slecht, etc...
In de openingspost staat dan ook:"...Dat iemand van GOT zelf er wel een frisse, en apparte look aan kan geven waar iedereen zich mee kan vinden..."
=> Dus eigenlijk reacties erop dat het er niet uitziet voor op distributed.net zijn
wat overbodig.

Op "Eijkb" die toch al iets positief zei:
- Nou dankje. Jammer genoeg ook teleurstellend nieuws. Want het draait heus niet om de sleutels, of het hoorntje. Maar gewoon de integratie van ONZE betekenis van het woord 'DUTCH' in het logo. Internationaal wordt 'DUTCH' gewoon enkel en alleen aan Nederland gekoppeld. En het idee erachter hier op GOT, is averechts, zo bleek uit eerder topic.
Daarom kunnen we een signaal naar buiten sturen !
Dus afbeelding kan/had er evengoed totaal anders kunnen uitzien, zodat jij hem r*telijk vond en een paar andere weer mooi. :)

Algemeen: Nog even wachten op wat meer reacties. Ook al krijgt de niet-te-gebruiken-afbeelding precies meer aandacht dan het idee zelf, het ziet er anders ook maar somber uit. ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Mizitras op 15-01-2004 23:50 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
Hmja, ik moest ff 3 keer kijken en nu begrijp ik dat je de Nederlandse en Belgische vlag symboliseert in het logo. Ik vind het wel een verbetering, maar zoals Robkazoe al zegt, valt de rechterhoorn weg in het haar. Is het een optie om die rechterhoorn aan de bovenkant (dus naar het haar toe) uit te laten lopen naar wit?

Verder begrijp ik eigenlijk niet waarom iemand kan zeggen dat die sleutels NIET de Nederlandse driekleur symboliseert, aangezien Henk normaal gesproken grijze steeksleutels heeft.

Maar het gaat toch om de Dutch Power Cows, maardat wil ook niet per se zeggen dat daarmee de Nederlandssprekende KrachtKoeien betekent, maar toch echt de Nederlandse Koeien. Alleen is dit logo ontworpen in een tijd waarin de tweakers hoofdzakelijk Nederlands waren, dus wat dat betreft lijkt het wel een goed idee om met de vooruitgang mee te gaan.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Ik vind dit logo wel iets hebben ja, zo twee vlaggen erin verwerkt.
Voor mij is dit ok! (Dus ook de gedachte erachter, niet alleen het logo zelve)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 23:33 ]

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

Lief Adje

Love is in the air

DUTCH
duidelijk genoeg lijkt me zo :P

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

Mizitras schreef op 15 januari 2004 @ 23:28:
Op zij die negatief reageerden:
- Meeste van jullie spreken rechtstreeks over het logo. Dat, en dat wil ik nogmaals even benadrukken, NIET het 'gewijzigde' logo zal/moet zijn dat ik/de voorstanders in gedachtne hebben.
Want wat jullie zeggen, het is lelijk, of het ziet er niet uit. Allemaal mee akkoord. In de openingspost staat dan ook:"Dat iemand van GOT zelf er wel een frisse, en apparte look aan kan geven waar iedereen zich mee kan vinden."
=> Maar gaat erop, die afbeelding is niet representabel voor wat KAN zijn.
(dus reacties misschien niet nodig...)

- Nou dankje. Jammer genoeg ook teleurstellend nieuws. Want het draait heus niet om de sleutels, of het hoorntje. Maar gewoon de integratie van ONZE betekenis van het woord 'DUTCH' in het logo. Internationaal wordt 'DUTCH' gewoon enkel en alleen aan Nederland gekoppeld. En het idee hier ervan, is averechts. Daarom een signaal zo naar buiten sturen.
Dus afbeelding kan/had er evengoed totaal anders kunnen uitzien dat jij hem r*telijk vond en een paar andere weer mooi.

Algemeen: Nog even wachten op wat meer reacties. Ook al krijgt de niet-te-gebruiken-afbeelding precies meer aandacht dan het idee zelf, het ziet er anders ook maar somber uit. ;(
Mijn punt is: waarom zou je er de betekenis "Nederlandse vlag" aan geven als die er helemaal niet is (of was...tot jij er die betekenis aan gaf).

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 15:02
Mizitras schreef op 15 januari 2004 @ 23:28:
Op zij die negatief reageerden:
- Meeste van jullie spreken rechtstreeks over het logo. Dat, en dat wil ik nogmaals even benadrukken, NIET het 'gewijzigde' logo zal/moet zijn dat ik/de voorstanders in gedachtne hebben.
Want wat jullie zeggen, het is lelijk, of het ziet er niet uit. Allemaal mee akkoord. In de openingspost staat dan ook:"Dat iemand van GOT zelf er wel een frisse, en apparte look aan kan geven waar iedereen zich mee kan vinden."
=> Maar gaat erop, die afbeelding is niet representabel voor wat KAN zijn.
(dus reacties misschien niet nodig...)

- Nou dankje. Jammer genoeg ook teleurstellend nieuws. Want het draait heus niet om de sleutels, of het hoorntje. Maar gewoon de integratie van ONZE betekenis van het woord 'DUTCH' in het logo. Internationaal wordt 'DUTCH' gewoon enkel en alleen aan Nederland gekoppeld. En het idee hier ervan, is averechts. Daarom een signaal zo naar buiten sturen.
Dus afbeelding kan/had er evengoed totaal anders kunnen uitzien dat jij hem r*telijk vond en een paar andere weer mooi.

Ik vind hem idd niet zo mooi maar ik zie het hele logo van mijn leven niet. Hoeveel mensen zien het logo per dag. Opzich heb ik nix tegen de integratie van de belgenvlag kleuren oid maar ik wil wel eens weten hoeveel mensen er daadwerkelijk naar het logo kijken...

• Mizitras
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 23:48:
[...]
Mijn punt is: waarom zou je er de betekenis "Nederlandse vlag" aan geven als die er helemaal niet is (of was...tot jij er die betekenis aan gaf).
1) Omdat de kleuren + koe (dat toch nét iets meer bij NEderland hoort dan Belgie) toch al eerder bij aan Nederland doet denken.
2) Ook na het logo ZONDER de titel eronder (dutch power cows) eens te tonen aan een paar Belgen, Nederlanders, .... die niets met DPC of GOT te maken hadden, ook een link legde naar Nederland. Of mét de titel eronder naar iets 'Nederlands.'
Dat laatste klonk dan al beter, maja :-/

Als je het te absurd vind of wat vergaand, mag je het draadje sluiten hoor.

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 11:34

mcB

* mcB vindt het sowieso geen mooi logo.
Zowel GoT-Henk als het DPC Logo.

T.net is er een stuk proffesioneler uit gaan zien na de laaste stijlupdate.
imo wordt het zo langzamerhand ook wel tijd voor GoT om dat voorbeeld te volgen. Logo altans.

Indien het er niet op lijkt dat GoT een ander logo gaat krijgen, dan vind ik dat er een totaal nieuw DPC logo ontworpen mag worden. (Kan meteen gebruikt worden op WDO4)
Als het er op lijkt dat op niet al te lange termijn een ander GoT logo op komst is EN GoT is dan nog steeds de thuisbasis (forum) van DPC, dan zou wat mij betreft een nieuw DPC logo ontworpen moeten worden op basis daarvan.

/me 2 centjes in de pot

Strix (Skullflame)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Een helemaal nieuw logo vind ik prima, dit lijkt toch eigenlijk nergens op :P
Maar wat mij betreft hoeven de Belgische kleuren daar niet in verwerkt te worden, de Nederlandse trouwens even min. Maar als mensen dat blijkbaar toch zó belangrijk vinden dat ze er een discussie over starten dan heb ik zoiets van laat het maar lekker zo, lekker vertrouwt. Geel staat hier totaal niet bij trouwens, dus laat dat er aub uit. Zwart en rood zit er al in, dus dat is 2/3 van de Belgische kleuren, nouw laten we dan wanneer meer dan 2/3 van de DPC Belgisch is hier nog eens weer over praten.
Ik vraag me trouwens af of de volgende stap een naamsverandering is :? :P

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Mizitras
  • Niet online
Ofwel willen ze iets totaal nieuw, waar mijn behoudsgezinde hoofd niet bij kan.
OF
Wordt gewoon het huidige plaatje aanschouwt las Hét plaatje, en vindt men het pleuris.

:'(

PS: Bedenkende alles, had een poll waarvoor ik DutchMan! heb gemaild misschien tohc beter geweest. :/

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Ik zie wat mensen zeggen dat de kleuren rood en blauw van de steeksleutels niet zouden staan voor de kleuren van onze Nederlandse vlag. Dat is toch echt wel zo.
Henk is een koe skin gegeven toentertijd en de sleutels zijn wel degelijk in die kleuren veranderd om onze Nederlandse identiteit duidelijker naar voren te laten komen.

Om er nu Belgische tinten in naar voren te laten komen vind ik overiges geen enkel probleem. Een geheel nieuw logo ontwerpen mag ook. Met of zonder kleuren uit een van de vlaggen.

Mijn respect trouwens naar Mizitras, voor het lef dat hij heeft gehad om dit hier te posten. Nederlanders zijn soms nog wel nationalistisch ingesteld en met DPC is dat vaak helemaal zo. :>
Tof dat je dit initiatief hebt genomen!

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Funcracker schreef op 16 januari 2004 @ 01:12:
Ik zie wat mensen zeggen dat de kleuren rood en blauw van de steeksleutels niet zouden staan voor de kleuren van onze Nederlandse vlag. Dat is toch echt wel zo.
Henk is een koe skin gegeven toentertijd en de sleutels zijn wel degelijk in die kleuren veranderd om onze Nederlandse identiteit duidelijker naar voren te laten komen.

Om er nu Belgische tinten in naar voren te laten komen vind ik overiges geen enkel probleem. Een geheel nieuw logo ontwerpen mag ook. Met of zonder kleuren uit een van de vlaggen.

Mijn respect trouwens naar Mizitras, voor het lef dat hij heeft gehad om dit hier te posten. Nederlanders zijn soms nog wel nationalistisch ingesteld en met DPC is dat vaak helemaal zo. :>
Tof dat je dit initiatief hebt genomen!
^^^^ I'm with stupid :P ^^^^

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

^^^^ I'm stupid too! ^^^^

Maar kunnen we wel voorbij aan andere landen waar ook nog nederlands gesproken wordt? ;) (antillen, stukjes van canada, etc... :D)

Verwijderd

Ik heb de oplossing!
Doe deze:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/topb2.gif
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/tweaky.gif

Dan ist klaar. :7

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lol :)

Een ander logo heb ik niet echt problemen mee hoor, maar dan moet Henk geheel verdwijnen, je kan het die arme mascotte niet aandoen om zijn armpjes en beentjes te verkrachten >:)

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 09:50:
Ik heb de oplossing!
Doe deze:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/topb2.gif
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/tweaky.gif

Dan ist klaar. :7
"Dankjewel MarcyDarcy". Graag gedaan hoor :P

[ Voor 8% gewijzigd door MarcyDarcy op 16-01-2004 12:18 ]

Verwijderd

Het is een leuk logo, maar het duidt inderdaad op de ne'erlands vlag! :o Het is uberhaupt raar dat de meeste /5'ers het logo maar "vaag" herkennen.

Is het geen beter idee om het logo van DPC wat centraler naar voren te brengen?
Zodat de mensen die lezen over DPC gelijk denken aan het koetje! Dat doet de populariteit "ons" waarschijnlijk ook ten goede, loop je op straat met je nieuwe DPC-shirt, zeggen ze: "Hee! Die gozer is *censored*! Die loopt met een shirt van de DPC!"

Het logo koppelen aan het merk, de enige* manier om populariteit te vergaren. :)
(Als de mensen het logo ook echt zien als een "merk", zullen we vast wel wat meer leden krijgen! En misschien een artikeltje in de krant ofzo.. :P)

*Niet het enige, voor de insecten-liefde-bedrijvers..

Verwijderd

Het logo is behoorlijk bekend hoor, het is alleen niet zo dat iedereen dat meteen koppelt aan de Nederlandse vlag of dat nu wel of niet ooit de bedoeling is geweest. Vind het een vrij zinloze discussie tenzij er iemand met een ontwerp dat zo rielekst is dat de hele dpc er van op zijn kop gaat staan. Maar dat zie ik zo gauw niet gebeuren.

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 11:34

mcB

Zinloos is deze discussie naar mijn mening niet.
Het blijkt nu wel dat er mensen zijn die het huidige DPC logo ter discussie stellen.
Het blijkt ook wel dat er geen regeltjes zijn dat er niet een nieuw of ander logo mag komen.

Ben het wel met je eens dat een concreet ontwerp van een nieuw logo van grotere waarde is dan verder discussieren.
Misschien zijn er wel grafische toppers in ons midden, of misschien wil W&G helpen?

Strix (Skullflame)

Verwijderd

_/-\o_ wedstrijd _/-\o_

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Goed plan, maar misschien eerst eens een poll om te kijken of 'we' eigenlijk wel een nieuw logo willen?

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
JustMe_ schreef op 16 januari 2004 @ 20:00:
Goed plan, maar misschien eerst eens een poll om te kijken of 'we' eigenlijk wel een nieuw logo willen?
De discussie wordt nu wel gehouden in /5, maar als we spreken over een totaal nieuw logo, moet het niet hier gedaan worden.
Terwijl de TS het had over een ander logo bij een project (trouwens bij UD-grid staat Henk er ook :p)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Verwijderd

Wie neemt de eer op zich om een poll te starten, en een nette fipo te maken op /5 ?

/me is beschikbaar

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:36
we gaan toch hier niet ook al henk laten verdwijnen...volgens mij willen ze die ook al hier van het forum afhalen.... :(

https://wren.co/join/Devian

• Mizitras
  • Niet online
JustMe_ schreef op 16 januari 2004 @ 20:00:
Ik had Dutchman! (moderator van dit forum toch?) gemaild of het mogelijk was een poll te houden VOOR de start van dit topic. Na geen reactie heb ik gewoon dit topic gestart.

Oja seg, ikzelf had Henk ook wel graag behouden, geen 'totaal' nieuw logo, of het moest hoogstens enkel zijn voor ons Tweakers distribued DPC team.
Maar daar ben ik dan niet zo voorstander van zelf. Maja.

Kan mij noodgedwongen wel vinden bij gozer hier wat boven die zei:
"Aangezien tweakers.net zich dan toch professioneler uit, mag ht logo ook wel eens worden aangepakt."
Misschien opgefrist, maar volledig iets nieuws? :X

Hopelijk door de grote verdeeldheid dat het Tweakers.net ten goede uitkomt dat er toch IETS uit de bus zal komen, een gulden middenweg, waar dan een meerderheid van tweakers zich toch achter zullen kunnen zetten, tevréé, trots en fier.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizitras op 16-01-2004 20:53 ]

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Blue_man schreef op 16 januari 2004 @ 20:16:
[...]

De discussie wordt nu wel gehouden in /5, maar als we spreken over een totaal nieuw logo, moet het niet hier gedaan worden.
Terwijl de TS het had over een ander logo bij een project (trouwens bij UD-grid staat Henk er ook :p)
Ik bedoel voor enkel de DPC en henk gewoon op got laten...

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 08:15

TGEN

Hmmmx_

Dutch Power Cows. T was in t begin een Nederlands team, en jullie belgen hebben dat gejoined. Niet zagen dus, ik ga toch ook geen Kia rijden en dan eisen dat ze er een equivalent van een Mercedes van maken?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
TGEN schreef op 17 januari 2004 @ 11:34:
Dutch Power Cows. T was in t begin een Nederlands team, en jullie belgen hebben dat gejoined. Niet zagen dus, ik ga toch ook geen Kia rijden en dan eisen dat ze er een equivalent van een Mercedes van maken?
Als het alleen voor Nederlanders is, waarom bestaat er dan http://gathering.tweakers.be?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Dat is ook maar sinds relatief korte tijd. En dat verwijst toch naar het van origine Nederlandse tweakers.net. Buiten dat staat de DPC-Crew los van Tweakers.net. Dan nog, het blijft een Nederlands Distributed Computing Team.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Verwijderd

TGEN schreef op 17 januari 2004 @ 11:39:
Dat is ook maar sinds relatief korte tijd. En dat verwijst toch naar het van origine Nederlandse tweakers.net. Buiten dat staat de DPC-Crew los van Tweakers.net. Dan nog, het blijft een Nederlands Distributed Computing Team.
hmm :( dan ga ik maar stoppen bij dpc :(

/me geen nederlander zijn namelijk :(

owja

Afbeeldingslocatie: http://www.ader.nl/inhoud/images/inhoud_betned.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 11:42 ]

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Moeten we er dan ook niet tegelijk even de "stars and Stripes" in shoppen voor de amerikaanse DPC'ers??, En de griekse voor dat internetcafe daar wat ooit es geassimileerd is geworden door een dpc'er op vakantie?

Kom op zeg, waar hebben we het over: DUTCH! Power cows....

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Opzouten dan maar he ;).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Marc H schreef op 17 januari 2004 @ 11:48:
Moeten we er dan ook niet tegelijk even de "stars and Stripes" in shoppen voor de amerikaanse DPC'ers??, En de griekse voor dat internetcafe daar wat ooit es geassimileerd is geworden door een dpc'er op vakantie?

Kom op zeg, waar hebben we het over: DUTCH! Power cows....
KAMERAAD!

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Verwijderd

Henk hoeft niet weg.. Toch? :? Gewoon een topic hoe de DPCers erover denken, polletje erbij.. Of hij weg moet, aaanpassen, nieuw design, maybe een contest.. ?

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Het enige vervangende logo wat ik wil accepteren is jouw avatar, vinge :).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:41
Ik ben het wel eens met de TS dat gezien het internationale karakter van DPC Nederlanders en Belgen dat de kleuren idd eenbeetje aangepast mgen worden. Waar ik het eigenlijk niet mee eens ben is om dit alleen maar bij distributed.net te doen. Een logo dient altijd en overal hetzelfde te zijn. Daar is het nu juist voor om herken baar te zijn.

Maar is dit niet iets voor het nieuwe orgaaan dat is opgericht die ook de nieuwe site gaan maken??

Verwijderd

Alleen is dit logo ontworpen in een tijd waarin de tweakers hoofdzakelijk Nederlands waren, dus wat dat betreft lijkt het wel een goed idee om met de vooruitgang mee te gaan.
Zijn we niet allemaal "Nederlanders" ? ;)

Verwijderd

TGEN schreef op 17 januari 2004 @ 11:39:
[knip]blaat[/knip]...het blijft een Nederlands Distributed Computing Team.
Fijn dat onze über tgen daar duidelijkheid over heeft verschaft _/-\o_ Scheelt weer, dan hoeven mensen iig niet meer een eigen mening te hebben :D
Als we jou toch niet hadden! (...dan zouden mensen ook eens van hun rust kunnen genieten :+)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 17:34 ]

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

TGEN schreef op 17 januari 2004 @ 11:34:
Dutch Power Cows. T was [een hoop onzinnig geblaaaat]
TGEN beetje dimmen (!) :(
Voor dit soort onzinpraat is FOK! in het leven geroepen. Open daar maar een topic.

[en dit heb ik maar gedeleted]

[ Voor 69% gewijzigd door Marcelloz op 17-01-2004 18:25 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 20:55
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 15:49:
Zijn we niet allemaal "Nederlanders" ? ;)
Je had 't niet beter kunnen verwoorden :)
Ben zelf Belg, eigenlijk Vlaming. Die kleuren waren me nog niet eerder opgevallen, en storen me ook helemaal niet. Integendeel, ze passen bij het figuurtje. "Dutch" staat vziw voor de taal, niet voor de nationaliteit. En zelfs al wordt Dutch "daarbuiten" door onwetenden vertaald als afkomstig van Nederland, dat is hun probleem niet het onze. :) Zolang wij maar weten dat het slaat op de taal op dit forum ...

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Als ik vandaag TCF join ga ik over 3 weken toch ook niet zeggen heej maak daar eens ff I 'R Coldfusion van, ik wil ook dat de naam voor mijn afkomst staat.
Laten we dan een nieuw logo maken of geen rood/wit/blauw én geen rood/geel/zwart in stoppen.

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Wie heeft het originele logo gemaakt? Als diegeen anders is tekst en uitleg geeft over de kleurstelling in het logo? En wat er bedoelt wordt met de kleuren en de opbouw van het logo? Voor iedereen gaat vertellen wat hij of zij wel/niet ziet in het logo..? :)

Verder ben ik tegen het veranderen van de kleuren om wat voor reden dan ook.. Een logo is een logo.. Is het logo niet goed (meer)? Dan moet het worden vervangen door een totaal ander (nieuw) logo..

[ Voor 29% gewijzigd door dsmeef op 17-01-2004 20:20 ]

• Mizitras
  • Niet online
Wat mij is opgevallen tot nu toe:

1) Gelieve niet op mij te pikken hiervoor. Ik gooi dit ook maar in het midden, tussen de leeuwen en wil hier heus geen verdeeldheid mee zaaien onder de sfeer en gemoedstoestand van de Tweakers onderling :'(

2) Misschien dat DPC-crew kan ingrijpen om tot een verdere stap te komen van besluit, of welke stappen er verder nog nodig zijn om het hierbij te houden of nog andere mogelijkheden te exploreren? Zij zien en horen anders ook wel wat er zoal wordt gezegd en gedacht.

3) De 'kleuren' maken niet zoveel verschil, waar ook zoveel om te doen is. Het gaat meer om een uniform geheel van wat wordt gelinkt aan het logo. Tevree ben ik dat er al iets minder hardnekkig op het figuur zelf wordt gekeken en al eerder op WAT er zoal kan veranderen, de presentatie en voorstelling. Suggesties HOE dit kan, zijn anders nog veel achterwege gebleve, de minder opbouwende kritiek op de integrering van een wijziging welke dan ook is dat echter niet.

4) Het uitgangspunt is: WAT vertegenwoordigt DPC ? En hoe kan het logo daar het beste op gelijken, op dat uitgangspunt of wat er juist achter zit. (~'of wie')

5) Een POLL kan gestart worden, maar moet via een link naar een externe website gebeuren. Dus Vinge, als jij wil ? Misschien zo toch tot een stemming komen :-/

6) Zou er onvoorwaardelijk tot de uitkomst misschien al wat ideetjes kunnen worden opgedaan door een topic te laten starten in het "Webdesign & Graphics" forum ???

* Mizitras had graag dat iemand anders, een meer bevoegd (?) persoon het overneemt aub.

Verwijderd

Ik als crew heb gisteren even links en rechts gepolst, en ik ga een poll opzetten om de meningen te peilen hierover. We zoeken even naar een goede vorm om dit te doen aangezien we geen goeie ervaringen hebben met polls binnen DPC ;) Maar I'm on it zullen we maar zeggen :)

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:33:
[...]

Fijn dat onze über tgen daar duidelijkheid over heeft verschaft _/-\o_ Scheelt weer, dan hoeven mensen iig niet meer een eigen mening te hebben :D
Als we jou toch niet hadden! (...dan zouden mensen ook eens van hun rust kunnen genieten :+)
Meh, je moet toch inmiddels weten dat je je niet over mijn mening druk moet maken? Als je over mijn geblaat jezelf onder stoom zet wordt t hoog tijd om eens het Handboek der TGEN door te nemen :P.

Marcelloz: Da's mijn ongezouten mening, hoe 'onbeschaamd' die ook is in jouw ogen. Ik kan ook zeggen dat ik voor een Belgische Henk ben, maar dan zou ik liegen. Verder, niet zo snel op je teentjes getrapt worden door wat ik zeg... ik ben ook maar een van de 123456789 weet-ik-veel-wat leden van DPC... mijn invloed op dit proces is dus dicht bij de 0%.

Verder wil ik net als eerder verwijzen dat als er een Belgisch tintje aan Henk gegeven moet worden dat ook alle andere buitenlanders bij DPC een stuk van hun vlag / nationale kleuren erin verwerkt mogen krijgen.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

TGEN schreef op 18 januari 2004 @ 00:40:
[...]
Marcelloz: Da's mijn ongezouten mening, hoe 'onbeschaamd' die ook is in jouw ogen. Ik kan ook zeggen dat ik voor een Belgische Henk ben, maar dan zou ik liegen. Verder, niet zo snel op je teentjes getrapt worden door wat ik zeg... ik ben ook maar een van de 123456789 weet-ik-veel-wat leden van DPC... mijn invloed op dit proces is dus dicht bij de 0%.
Je mening 1x geven, al dan niet ongezouten, is prima en oke. Maar meerdere keren op deze manier is niet nodig. Dan wordt het vervelend en irritant.

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Marcelloz schreef op 18 januari 2004 @ 01:00:
[...]

Je mening 1x geven, al dan niet ongezouten, is prima en oke. Maar meerdere keren op deze manier is niet nodig. Dan wordt het vervelend en irritant.
Ik was alleen maar mijn punt aan het verdedigen en proberen een conversatie van de grond te krijgen. Als je je stoort daaraan zou ik je aanraden een andere plaats van discussie te zoeken waar mensen als ik geen weet van hebben (maar waardoor die discussie ook direct een bias krijgt die niet als objectief kan worden aangemerkt).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

TGEN schreef op 18 januari 2004 @ 01:04:
[...]
Ik was alleen maar mijn punt aan het verdedigen en proberen een conversatie van de grond te krijgen. Als je je stoort daaraan zou ik je aanraden een andere plaats van discussie te zoeken waar mensen als ik geen weet van hebben (maar waardoor die discussie ook direct een bias krijgt die niet als objectief kan worden aangemerkt).
Laat ik maar eens oud en wijs zijn en :X

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Graag verder via mail/icq/msn/irc/rooksignalen ??? :P

Kunnen we weer on-topic over het logo :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 20:55
./Proxy schreef op 18 januari 2004 @ 01:31:
Graag verder via mail/icq/msn/irc/rooksignalen ??? :P

Kunnen we weer on-topic over het logo :)
**rook**signalen vind ik persoonlijk a.O.K. :) Al was het maar dat tegenwoordig achter elk schijntje van rook iets gezocht wil worden ... hehe :)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TGEN: Ik verwacht een betere nuancering van posts van jou, je gaat nu gewoon over de rand... (en dat weet je zelf ook wel) Direct zijn is prima, maar gewoon bot zijn is weer de minder gewaardeerde variant.

Aan alle mensen met ideeen: Meldt jouw ideeen bij de nieuwe DPC-Crew en zij gaan er met alle plezier naar kijken.

Topic mondt nu uit in wellus-nietus spelletje en daar heb ik geen zin in.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.