Toon posts:

HK avr 2550

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een HK AVR 2550 aan te schaffen maar nu wil ik graag wat weten. Het vermogen van de reciever is relatief gezien "maar" 45 watt maar mij is verteld dat het niets zegt over het werkelijke vermogen van zo'n HK reciever.
kan iemand mij hier meer uileg over geven??

Verwijderd

Het vermogen kan op zoveel manieren berekend worden dat bedrijven daar van alles van kunnen maken. Bij HK kan je ervan uitgaan dat 45 Watt een aardige bak herrie geeft (genoeg voor de gemiddelde NL-der). Maar ach, kan altijd harder natuurlijk. Maar ga je met een HK ook niet een beetje voor de kwaliteit van het geluid???

Verwijderd

Die 2550 geeft genoeg geluid voor een grote woonkamer hoor.

Wij hebben hem een keer gehad op een jamo set (van 5000 euro ofzo). En ik kon hem echt niet vol open zetten...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

45 Watt is 45 Watt. Er zijn wat verschillende meetmethoden, maar bij een merk als HK kan je ervanuit gaan dat ze echt 45 Joules per seconde bedoelen.

Je hebt heel veel verschillende luidsprekers. Je hebt er met veel rendement, en je hebt er met weinig. Sommige luidsprekers weten met 1 Watt 100dB aan lawaai te produceren, sommige komen nog niet eens tot 80dB met hetzelfde vermogen.

Kortom: het uiteindelijke lawaai licht niet zozeer aan het aantal watts, maar eerder aan het rendement van de speakers.

En dit had je ook in de FAQ kunnen lezen...

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
het is de bedoeling dat ik de AVR 2550 ga aanschaffen icm. de dvd 21 van HK plus een boxen set van JBL scs 178

Goed of niet goed????????

Verwijderd

zoals iedereen hier zo'n beetje als antwoord op geeft geloof ik, >:) ga luisteren.
Dan weet je wat je koopt.

Maar de HK-spullen ken ik en vind ik mooi klinken. Ik heb zelf Tannoy :9~ luisprekers bij mijn HK-set. Die JBL's ken ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 21:51 ]

Verwijderd

Moet prima werken.

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 07:14
Enige minpuntje aan de HK 2550 is dat er geen analoge 5.1 ingang op zit (voor SACD/audio-DVD). Verder een tof ding....

[ Voor 3% gewijzigd door Redheinz op 16-01-2004 09:37 ]

Zin.

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
hmm...de 2550 staat ook op mijn verlanglijstje, vreselijk mooi ding. ICM met die boxen moet er zeter goed geluid uit komen, maar daar maar geen zorgen over.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
zeker weten goede combi, maar toch zelf luisteren. heb zelf de avr500 (heeft wel een 5.1 ingang), die is 100 watt per kanaal. en die is (al) echt veeeeel meer dan voldoende, nog nooit hoger gezet dan -10dB ofzo, dan wordt ik al doof.

[ Voor 9% gewijzigd door BuG2FiX op 16-01-2004 13:25 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het ligt er ook aan of het een A, B, of C klasse versterker is. Een A klasse zal aanzienlijk beter presteren dan een relatief simpele C klasse (of was het nou andersom :? )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

het verschil tussen 45 en 120 watt is verwaarloosbaar, dit soort info kan je ook in heel veel andere topics en inmiddels ook in de FAQ vinden:
AV FAQ; Veelgestelde vragen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.