[XP] Crash op partitie

Pagina: 1
Acties:

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53
Ik twijfel of dit in OIC of hier hoort, maar laat ik het maar eerst hier proberen :)

Sinds enkele dagen heb ik het probleem dat XP crasht (reboot) als ik gebruik maak van bepaalde delen van de C-partitie van mijn harde schijf. Klinkt wat vreemd, maar dit is wat er gebeurt:

Als ik rondklik en door directories surf crasht Windows soms ineens. Ook als ik wat aan het opruimen ben (dir weggooi of prog deinstall) dan crasht Windows soms ineens. Soms is het al als ik maar een map open in de explorer...

Ik dacht dat het een fout op de HD was en runde de standaard Windows disk-checker, maar zowel vanaf de prompt als via de Windows interface crasht Windows op ongeveer 1/3 van Phase 2 van chkdsk :( Het lijkt wel een fout die die zelf niet eens kan corrigeren ofzo :?

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 15-01-2004 21:14 ]

Verwijderd

ff tooltje van HD fabrikant downloaden, en dan de HD even laten analyseren op eventuele fouten (bad-sectors)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Komt me verdacht bekend voor..... ik had vergelijkbare symptomen nadat ik m'n laptop had laten stuiteren (ja..... inderdaad nogal |:( )

In ieder geval bracht een disk-scan-tooltje van de fabrikant van de HDD echte problemen aan het licht....

Kortom: download zo'n tooltje van de fabrikant en draai die eens om een grondige check uit te voeren.

• Bosmonster
Ah.. ik zal het eens proberen.. tis een WD. Eens op die site kijken.

http://support.wdc.com/download/index.asp#diagutils

Zal die wel zijn :)

Edit: Ik trouwens niks geks gedaan met mn systeem.. tis gewoon een midi-tower die al anderhalf jaar op de grond staat :P

[ Voor 67% gewijzigd door Bosmonster op 15-01-2004 21:19 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bosmonster schreef op 15 januari 2004 @ 21:18:
Ah.. ik zal het eens proberen.. tis een WD. Eens op die site kijken.

http://support.wdc.com/download/index.asp#diagutils

Zal die wel zijn :)

Edit: Ik trouwens niks geks gedaan met mn systeem.. tis gewoon een midi-tower die al anderhalf jaar op de grond staat :P
Damn man... . mijn laptop heeft de grond maar even aangeraakt.... de schade was al behoorlijk.... bedenk dan even wat er gebeurt als je systeem gedurende anderhalf jaar in aanraking is met de grond.... |:(

[serieus]
Ook dingen die het tijden goed doen kunnen het begeven....
[/serieus]

• Bosmonster
Nou ik ben net een uur bezig geweest met het testen van het systeem. Zowel een snelle als uitgebreide test gedaan met de software van Western Digital, maar geen fouten gevonden :/

Andere optie is dat de Windows Update die ik een paar dagen geleden uitgevoerd heb voor problemen zorgt?

KB832483: Beveiligingsupdate voor Microsoft Data Access Components

Ik probeer deze te deinstallen, maar dit is de enige Windows Update die niet in het uninstall-gedeelte staat :( Weet iemand hoe ik zo'n patch dan toch kan deinstalleren?

Edit: Hmm.. Die WD disk checker lijkt toch iets gedaan te hebben ook al zei die dat ie geen fouten had gevonden. Alles werkt nu weer ok.

Ik heb de schijf verder op kunnen ruimen, chkdsk in windows uit kunnen voeren en kunnen defragmenteren allemaal zonder problemen nu...

Vage boel :)

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 15-01-2004 22:44 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nog iets wat je zou kunnen doen (alsnog); heb ik ook gedaan toen ik dus die problemen had:
Even de log van Windows bekijken en hopen dat je daar iets kan vinden. Bij mij stond er in de log dus elke keer voor de reboot een foutmelding met iets aangaande de harde schijf
Pagina: 1