Toon posts:

Excel Vlookup import

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Met Vlookup probeer ik een import te maken in een bestaand Oud.xls
Het gaat om een reeks artikelnummers in klom A, welke gecontroleerd moeten worden in een Nieuw.xls. Als hetzelfde artikelnummer voorkomt moet er uit kolom B de prijs geïmporteerd worden in Oud.xls. Dit gaat bij 50% goed en bij 50% krijg ik of een verkeerde prijs of #N/A terwijl de artikelnummers wel aanwezig zijn in beide .xls . Ik gebruik de volgende vlookup

=VLOOKUP(A1;[Nieuw.xls]Sheet1!$A:$B;2)

Iemand enig idee wat ik fout doe, ik ben al enige tijd het forum aan het doorzoeken maar kom er niet uit. alvast bedankt.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Uit de online help van Excel:
Syntax
VLOOKUP(lookup_value,table_array,col_index_num,range_lookup)
[...]
Range_lookup is a logical value that specifies whether you want VLOOKUP to find an exact match or an approximate match. If TRUE or omitted, an approximate match is returned. In other words, if an exact match is not found, the next largest value that is less than lookup_value is returned. If FALSE, VLOOKUP will find an exact match. If one is not found, the error value #N/A is returned.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

eehm , ik heb ff voor je gezocht en in de help van Excel staat heel duidelijk uitgelegd wat je moet doen en wat er aan de hand is als je verkeerde waarden krijgt.
Ik heb zelf Excel '97 ik weet niet welke versie jij hebt, maar als je mijn helpfile wilt hebben, moet je het maar zeggen, dan post ik hem. Dat doe ik niet meteen omdat het een flinke lap tekst is :|

Alvast succes

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Zet er eens een FALSE achter. Dan gaat ie alleen de exacte matches doen. Als je niks invult gebruikt excel de TRUE waarde en het nut van dat ding heb ik nooit begrepen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:46:

=VLOOKUP(A1;[Nieuw.xls]Sheet1!$A:$B;2)
Daar moet je niet 2 kolommen opgeven, maar een selectie van een aantal velden. Zoals $A$1:$B$14

• KingRichard

KingRichard

Rusty schreef op 15 januari 2004 @ 23:42:
Zet er eens een FALSE achter. Dan gaat ie alleen de exacte matches doen. Als je niks invult gebruikt excel de TRUE waarde en het nut van dat ding heb ik nooit begrepen.
Wat ik zei, inderdaad... :O :9
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 00:06:
[...]
Daar moet je niet 2 kolommen opgeven, maar een selectie van een aantal velden. Zoals $A$1:$B$14
Dat had ik nog niet eens gezien zeg! Maar $A:$A kan volgens mij wel, dat is namelijk de hele kolom A.

Verwijderd

KingRichard schreef op 16 januari 2004 @ 00:24:
[...]
Dat had ik nog niet eens gezien zeg! Maar $A:$A kan volgens mij wel, dat is namelijk de hele kolom A.
Maar met alleen kolom a schiet je niet zo veel op met vlookup. Aangezien je met vlookup in een waarde wil hebben die x kolommen achter kolom A staat.

• KingRichard

KingRichard

KingRichard schreef op 16 januari 2004 @ 00:24:
[...]
Maar $A:$A kan volgens mij wel, dat is namelijk de hele kolom A.
8)7 :? :X
* KingRichard maakt domme opmerkingen... jjdv, I stand corrected!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu de volgende code en die werkt volgens mij helemaal goed. ik heb in ieder geval geen problemen meer dat er verkeerde getallen of #N/A staat.

=VLOOKUP(A1;[Nieuw.xls]Sheet1!$A:$B;2;FALSE)

En hiermee zoekt hij in kolom A en indien het getal gevonden word neemt hij de waarde uit kolom B over.

Allemaal bedankt voor jullie feedback.
Pagina: 1