[mysql] mysql statistieken.

Pagina: 1
Acties:

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 13:06
Voor een site ben ik verantwoordelijk voor de database.
Ongeveer 1 keer per week kijk ik hoe groot de database is en hoeveel query's de server te verwerken heef gehad sinds zij start.

Alleen zie ik niet over er momenten zijn dat de server het drukker heef of juiste rustig. ik zie alleen dat er vanaf de start een x aantal handelingen zijn geweest.
Zijn hier programma's voor (ik heb ze via GOT search en google niet gevonden)

Ik zit er aan te denken om zelf nu zo iets te gaan schrijven.
Maar mijn vraag aan jullie hoe ik het beste zo iets aan kan pakken.
Zelf zit ik er aan te denken om een php script te schrijven en een tabel in de database aan te maken om gegevens op te slaan. Deze php pagina moet ik dan elke 15 of 30 minuten laten starten. Om de statistieken op te staan. Maar is dit wel handig?

Weten jullie een betere manier?

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 23:44

PowerSp00n

There is no spoon

Zelf maken is niet nodig, het bestaat al: http://www.mysqlstat.org (en er zullen er vast nog meer zijn).

edit: In het engels: http://www.mysqlstat.org/en :p

[ Voor 21% gewijzigd door PowerSp00n op 15-01-2004 20:28 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat dacht je van een grafiek van de serverload van de database-server, zoals ook te vinden is op www.tweakers.net/stats ? :) Lijkt mij een aardige indicatie van of het drukker is geweest of rustig, en dit is dmv een crontabje met php te realiseren :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
ik weet niet of mysql triggers kent, maar, in sqlserver zou je wellicht met een trigger op je tabels een tbl_log kunnen vullen... (geeft natuurlijk wel een extra load op je db).

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!