Demon via Versatel, routerconfig

Pagina: 1
Acties:

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011
Hallo,

Ik heb een ADSL-verbinding bij Demon, oude stijl nog, via Versatel. Ik heb daarbij een Arescom NetDSL 1000 router. Nu is er door een stroomstorinkje iets mis gegaan waardoor de configuratie weg is van Demon, met als gevolg dat ik niet meer online kan (ben nu via modempje online...).

Wie o wie heeft er ook ADSL via Demon en Versatel en maakt gebruik van dezelfde router??? Graag zou ik van diegene horen wat ik moet instellen om weer online te kunnen komen... Volgens mij is het standaard wachtwoord dat Demon (of versatel) gebruikt voor deze routers altijd "versapoint" trouwens, misschien helpt dat wel bij het inloggen ;)

Heb uiteraard helpdesk al geprobeerd te bellen maar die hebben uitgerekend VANDAAG een personeelsfeest :(

Ik hoor het heeeeeeeeeel graag!!!

thanks
cya
race-eend

www.networkingday.com

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je geen gebruiksaanwijzing gekregen bij het afsluiten?

LinkedIn WoT Cash Converter

• NWD.neoMagic
Nee, helaas niet van de router, wel hoe je het op je PC moet instellen, maar da's allemaal DHCP enzo, dus dat lukt wel. Maar geen info over instellingen op de router...

www.networkingday.com

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:24
DSL Line mode G.lite, ATM service type: UBR (unspecified Bit Rate), PCR (Peak Cell Rate): Auto. Protocol Configuration: Encapsulation Type: PPP over ATM
IP Properties: Use Innumbered IP address and Subnet Mask.

Alleen zul je bij PPP configuration een gebruikersnaam en wachtwoord in moeten vullen, en die krijg je nou juist niet bij Demon...

• NWD.neoMagic
OK thanks, maar hoe/waar kan ik dat instellen? Het enige dat ik nu kan bereiken is de console van de router via telnet... En daarbij: moet er niet iets ingesteld worden betreffende DNS-server en eigen IP-adres?..

Die gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet je eigen gegevens van Demon begrijp ik?... :-/

www.networkingday.com

• NWD.neoMagic
Ben er inmiddels achter gekomen hoe ik die gegevens moet invoeren... Telindus heeft daar een handig Maintenance programmaatje voor. Alles staat goed en de status log geeft aan dat alles in orde is en zelfs dat de boel gewoon verbonden is en ingelogd...

Maar... ik kan nog steeds niet online... Waarschijnlijk heb ik iets over het hoofd gezien, moet ik nog iets doen misschien met port forwarding?

Beetje bij beetje... :)

www.networkingday.com

Pagina: 1