Toon posts:

Sweex Firewire en JVC camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand de oplossing weet voor het volgende probleem:

Ik probeer al geruime tijd contact te krijgen via mijn Sweex Firewire kaart met mijn JVC videocamera. Ik heb het zowel met met Pinnacle Studio 8 en met windows moviemaker 2 geprobeerd. Beide programma's zien de camera niet. Verder heb ik, volgens mij, alle oplossingen uit het forum al geprobeerd, inclusief een andere PCI poort. Ook dit hielp niet. Bij de hardware staat dat de firewire kaart correct werkt.

Het vreemde is dat het in het verleden wel werkte.

Systeem:
Windows XP Pro, incl. Service Pack 1
Pentium 4 1,7 Ghz op een MSI 850 Pro2 moederbord
Intel 850 chipset
256 MB RIMM geheugen
Abit 64 MB videokaart
1 x dvd reader en 1 x dvd brander

Ik word er een beetje moedeloos van :'(

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Wordt de camera in Windows wel herkend? Dus als je'm aanzet dat je dan een icoontje van je camera krijgt.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Ander firewire kabeltje geprobeerd?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
e1f schreef op 16 januari 2004 @ 14:10:
Wordt de camera in Windows wel herkend? Dus als je'm aanzet dat je dan een icoontje van je camera krijgt.
Waar zou ik het icoontje moeten zien ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:31:
[...]

Windows hoort in ieder geval te gaan ratelen en hardware te vinden op het moment dat jij je camera aanzet. Net zoiets als je een USB device erin prikt.

Aannames zijn fataal.

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
toevallig niet een of andere service van windows uitgeschakeld.
Had nl. ook zo'n soort probleem met mijn mobiele telefoon.
Ik had in een blad gelezen dat je bepaalde service uit kon schakelen, want deze werden toch niet gebruikt en het opstarten zou veel sneller werken.
Ik kocht later een usb irdapoort, en kon deze met geen mogelijkheid aan de gang krijgen.
Heb hem toen op een andere pc getest en daar werkte hij wel, bleek dat ik een service had uitgeschakeld waarvan de irda afhankelijk was.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Bij herkenning staat de camera gewoon vermeld in de verkenner

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• e1f

e1f

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:31:
Rechtsonderin je taakbalk komt er een melding van nieuwe hardware, die vervolgens als het goed is omgezet wordt in een camera gevonden. En hij moet idd ook in de verkenner te zien zijn. Als hij dus door windows niet wordt gepakt ligt het iig niet aan je capture software, maar óf aan Windows, óf aan je hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg geen cameraatje o.i.d in beeld, de hardware wordt in de verschillende PCI slots wel gevonden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 17:09 ]

• e1f

e1f

Dus als ik het goed begrijp wordt je firewire kaart prima gevonden, maar de aansluiting van de camera daarop niet?

Probeer je camera eens opeen andere pc, om te kijken of hij daar wel herkend wordt. Probeer het stekkertje eens in een andere firewire ingang en dan nogmaals in je camera en dan flink aan en uitzetten. Ik heb wel eens dat ie niet herkend wordt, en dan door de andere ingang en stekkertje er opnieuw in te steken doet ie het opeens weer wel, beetje vaag maarja.
En inderdaad misschien een ander kabeltje, het kan zijn dat die gewoon kapot is.
Pagina: 1