IRQ + internet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zijn de IRQ adressen van belang bij t delen van inet? Ik heb namelijk al veel programma'z geprobeerd maar t lkukt gewoon niet en nu hoorde ik dat t daardoor kon komen.

Tnx in advance.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Nee

• roba
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Ken het probleem. Zelf net geen digibeet, maar wilde destijds de enkele internet toegang thuis (ver)delen over 4 pc's. Zonodig moesten ze allemaal tegelijk via één modem het net op kunnen. Het progje dat me daarbij moest helpen moest dus liefst alles zelf automatisch kunnen instellen. Verschillende programmas tevergeefs geprobeerd :'( . Kwam tenslotte uit bij All Aboard (http://www.internetshare.com) en werk daar naar volle tevredenheid mee :). Hoefde alleen nog protocol NetBui toevoegen naast TCP/ICP. Verders niets. Dus ook geen IRQ's etc.
Mocht jouw probleem nog niet opgelost zijn, is het wellicht het proberen waard.

The desire to know is natural to all good people!

• saviour
  • Niet online
Ik heb All Aboard laatst geprobeerd (met NetBeui) alleen niet voor mn 3com kaart, dat kamn iknog wel proberen.

Hij zei nl dat er el verbinding was maar ik kon t inet niet opkomen... ligt t daar aan?
Dat ik niet voor allebei de kaarten t protocol had staan...?

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Hi, begrijp reactie "alleen niet voor mn 3Com kaart" niet. Volg onderstaande stappen en start de PC's hernieuwd op als daar om wordt gevraagd.
* Zorg voor een werkend netwerk met je PC's. TCP/IP protocol is voldoende.
* Voeg het NetBui protocol op alle PC's toe.
* Installeer All Aboard. Host op de PC met het modem, client op de overigen. NB doe dit onder de netwerkkaart. Niet de Externe Toegangsadapter!
* Verzorg de voor Internet (bijv. IE of Netscape) noodzakelijke instelling op alle PC's. De clients natuurlijk met 'verbinding via LAN'.

In principe is het hiermede klaar. Check desnoods of je netwerk nog steeds werkt (zekere voor het onzekere nemen). Vanaf dit moment kunnen alle clients het modem van de host triggeren. Vanzelfsprekend moet de de host PC wel aanstaat.

De eerste keer is het handig (niet noodzakelijk) je netwerk in de lucht te hebben en de host de verbinding met Internet te laten zaken. Werkt dit dan gewoon laten draaien en de clients successievelijk IE op te laten starten. Moet lukken.

Twee kanttekening. Als laatste client uitlogged is blijft de verbinding nog even bestaan, i.c. de telefoonlijn bezet. De hoeveel minuten is echter op de host instelbaar.
Voorts kan de client bij het opstarten de zijn PC onbedoeld direct gaan inbellen. Persoonlijk dit opgelost door All Aboard op (alleen) de host niet automatisch mee te laten opstarten. Met een snelkoppeling op de desktop naar 'Start/Stop' van All Aboard, wordt er nu voor gezorgd dat de client alleen dan gaat inbellen als dat ook echt de bedoeling is.

Hoop dat het je nu lukt. Laat s.v.p. even weten. Succes.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom zou iemand netBeui willen draaien als je al tcpip hebt draaien? het kost je extra proc.capaciteit en het is overbodig...

Verwijderd

Zie ik het verkeerd, of hebben IRQ's en internet delen geen ene flikker met elkaar te maken? Als je pc het goed doet en je kan inbellen op internet moet je dit ook gewoon kunnen delen...
Wie heeft je dit wijs gemaakt? De paashaas?

Hoop dat je er wat aan heb }:O

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

teigetjuh... Voor lan is TCP/IP idd voldoende. Wil je echter internet delen op je eigen lan, dan maakt All Aboard daarvoor binnen je bestaande lan een virtueel lan aan. Daarvoor gebruikt c.q. heeft het pakketje NetBui als protocol nodig. Naar ik meen wordt zo ondermeer ook de toegang van andere clients dan die van jouw eigen virtuele lan geweerd.

Pagina: 1