UTP inbouw vloercontactdoos

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
voor wand-versie is algemen al bekend, maar ik zoek namelijk een vloer variant. Of bestaat dit niet? Al effe ge-googled, nix te vinden. Had wel ooit gezien, maar dat was toen voor verhoogde kantoorvloeren (systeem vloer). Ons vloer is van hout (oude pand). Is er ergens te vinden?

PS: ISDN-wcd kan gebruikt worden als netwerk-wcd neem ik aan.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Komen je utp kabels onder de vloer vandaan, want dan zou het toch wel mogelijk moeten zijn om een wcd te gebruiken anders zou ik denken aan zo'n opbouw doos.

Verwijderd

is een mooi vloerzuiltje niks voor je? waarin gelijk ook een aantal WCD's zitten?

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:01:
Komen je utp kabels onder de vloer vandaan, want dan zou het toch wel mogelijk moeten zijn om een wcd te gebruiken anders zou ik denken aan zo'n opbouw doos.
yep. ben afgelopen dagen overal in de webwinkel gezocht & ook elektro boeren bezocht met negatieve resultaat: hebben ze niet. Wel wand variant. Als het niet bestaat vrees ik toch die WANDcontactdozen moet gebruiken, icm. met stroom-wcd. Opbouw is geen gezicht, zo'n bulkje op de vloer. Reden dat ik specifiek vloer variant is dat misschien deze is vervaardigd met sterkere plastic.

Is er speciale (goede) merk voor WAND-utp-contactdozen (hirschmann maybe)
is een mooi vloerzuiltje niks voor je? waarin gelijk ook een aantal WCD's zitten?
hoe hoog is die zuil?

[ Voor 9% gewijzigd door GrittyKitty op 15-01-2004 20:14 ]

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Zo'n vloerzuil is een goed idee, stevig. Enigste nadeel is, vind ik, dat het een lelijk gezicht is. ( zo'n zuiltje is meestal 15cm hoog. of hoger als je verticale plaatsing wilt.)

Wat ikzelf zou doen is op de plek waar het wilt hebben een gat van 76mm boren en dan een hollewand doos erin plaatsen zodat je er gewoon inbouw van kan maken. Maar dan moet het wel op een plek zitten zodat je er niet elke keer overheen kan lopen of dat je er tegen aan kan stoten.

offtopic:
mjah inderdaad, jij ook aan je avitar te zien :)

[ Voor 20% gewijzigd door Vai op 15-01-2004 20:26 ]

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
Vai schreef op 15 januari 2004 @ 20:15:
...Maar dan moet het wel op een plek zitten zodat je er niet elke keer overheen kan lopen of dat je er tegen aan kan stoten.
Op zicht geen probleem. Had eerst een layout gemaakt van ons nieuwe bureau, en onder de tafels komen die wcd. En geen van de tafels staan aan de wand. Dus plattegrond ligt als vast & voor lange tijd onveranderbaar.

offtopic:
ook een Vai fan???

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar hetzelfde, en dan ook nog met een klepje eroverheen zodat eventuele koffie en andere bende niet erin kan vallen.

Verwijderd

Ga hier maar eens kijken als ze het niet hebben bij Jung dan bestaat het waarschijnlijk niet!
http://www.jung.de/
Ze maken heel veel profesionele schakelaren, stopcontacten etc...............
Als je hem gevonden hebt moet je naar een goede electrospeciaal zaak gaan en het daar bestellen. :Y)

Ik heb net even zitten zoeken maar ik kan even geen UTP contactdozen vinden maar ze hebben ze wel degelijk!! Misschien staan ze niet op hun site? je kunt het beste op de duitse site blijven hier staat het meeste op!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 13:30 ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Het is misschien niet precies wat je zoekt, maar kan een oplossing zijn (als de vloer voldoende diep is.

Hier op mijn werk hebben we in sommige ruimtes een 'luikje' met daarin aansluitingen voor 220, beamer (vga) etc. Door de uitsparing in het luikje kun je je snoeren voeren. Zo ziet het er netjes uit als je het gebruikt maar ook als je het niet gebruikt. En struikelen is uitgesloten.
Groot voordeel is dat je vrijwel ieder soort schakelmateriaal kunt gebruiken.

Zo'n ding heeft vast een mooie naam (unterflur anschlu, maar die weet ik niet. Eventueel kun je het ook zelf maken.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Het is misschien niet precies wat je zoekt, maar kan een oplossing zijn (als de vloer voldoende diep is.

Hier op mijn werk hebben we in sommige ruimtes een 'luikje' met daarin aansluitingen voor 220, beamer (vga) etc. Door de uitsparing in het luikje kun je je snoeren voeren. Zo ziet het er netjes uit als je het gebruikt maar ook als je het niet gebruikt. En struikelen is uitgesloten.
Groot voordeel is dat je vrijwel ieder soort schakelmateriaal kunt gebruiken.

Zo'n ding heeft vast een mooie naam (unterflur anschluß abteil :) ), maar die weet ik niet. Eventueel kun je het ook zelf maken.

Verwijderd

GrittyKitty schreef op 15 januari 2004 @ 19:55:
PS: ISDN-wcd kan gebruikt worden als netwerk-wcd neem ik aan.
maak hem eens open. kan zijn dat alleen aders-pinnen 3-4-5-6 doorverbonden zijn, en dan gaat het niet werken. anders wel.

Verwijderd

zo.n utp vloer console is er wel degelijk in het nieuwsmagazine van de technische unie staat in de uitgave van december er 1 afgebeeld.
gewoon dezelfde type als een wcd maar dan in uitvoering met utp connector
Pagina: 1