Toon posts:

Sweex & wanadoo/motorola

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het bezit van een SWEEX router (LB000213) die kan samenwerken met het motorola euro-docis modem dat casema gebruikt in Alphen a/d Rijn en het L2TP protocol ondersteund. _/-\o_

Werkelijk een fluitje van een cent, alle pc's direct op internet, alle pc's zien elkaar, bestanden uitwisselen perfect.

:( één probleempje dat ik al eerder gelezen heb, maar nergens is een duidelijk antwoord of oplossing gegeven.

Girotel werkt niet ! evenzo de pagina's van (schrik niet) rtl.nl en bv. campinglife.nl
Ook de live radio uitzending van radioveronica.nl doet 't niet meer, de server wordt niet gevonden.

Als ik de pc zonder router laat verbinden met internet heb ik geen problemen met welke pagina dan ook.

Onder de kap zit een 1500Mhz P4, 256Mb DDR intern,Abit P4PE moederbord met lan onboard.

Wie weet de oplossing ?

Oh ja, wat is het adres van de timeserver, kan ik ook inzetten in de router.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Girotel werkt niet ! evenzo de pagina's van (schrik niet) rtl.nl en bv. campinglife.nl
Ook de live radio uitzending van radioveronica.nl doet 't niet meer, de server wordt niet gevonden.
Welke foutmelding krijg je precies?
Misschien dat je gewoon de juiste TCP/IP Poorten moet openzetten op je router?

[ Voor 18% gewijzigd door w0w op 15-01-2004 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het leuke, er komt geen directe foutmelding,
de pagina probeert te laden en schakelt uiteindelijk op de bekende "pagina niet gevonden"

Ik heb zelf ook het idee dat er nog een poort dicht staat, maar ik zou niet weten hoe die open gezet moet worden.
Er is een deel in de setup van de router waar je per ip-adres kan bepalen welke poort DICHT gehouden moet worden.
Hier is alles standaard OPEN.
Op de SWEEX site heb ik een firmware upgrade gevonden.
Hun zeggen dat die uitsluitend voor de LB000021 is.
Ik heb de LB0000213AC302451. wel is het eerste deel van het typenummer gelijk.
Bij de TD van Sweex ligt de vraag of deze firmware-upgrade ook voor mijn router is.
De verwijzing naar de oude versie komt ook overeen met wat ik heb.
Ik blijf voorzichtig, voor je 't weet doet'ie niks meer.

Verwijderd

Het ligt aan Casema, IMHO:
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

(Signaalonderbreking(en) Internet ).

........ Mededelingen overzicht
Op deze pagina kunt u de huidige mededelingen van Casema nalezen.
Deze kunt u tevens vinden op teletekstpagina 603 van het Casema Service Kanaal.

Datum: Tijd: Onderwerp:
14/01/2004 08:10 Problemen bepaalde website’s
Als u een ip adres uit de reeks 83.117.xxx tot 83.127.xxx krijgt kunt u problemen kijgen met het bezoeken van bepaalde website’s.

Wij werken aan een oplossing.

Excuses voor het ongemak.

21/11/2003 11:41 Poort 135 afsluiting in verband met e-mail misbruik
Poort 135 afsluiting in verband met e-mailmisbruik.

Naast de eerder genomen maatregel om inkomend verkeer op poort 25 te blokkeren is sinds 1 september ook poort 135 geblokkeerd.

Welke gevolgen ondervind ik hiervan?
De meeste internet gebruikers zullen hier geen hinder van ondervinden, alleen gebruikers welke zelf een MS-Exchange server draaien of hun e-mail lezen vanaf een MS-Exchange server zullen hier de gevolgen van merken

Vrijwel alle MS-Exchange servers die geplaatst zijn bij een bedrijf zijn ook via een VPN verbinding te bereiken. In verband met de veiligheid van de verbinding geniet deze manier de voorkeur.

Waarom is dit besluit genomen?

De standaard MS-Exchange server is niet adequaat beveiligd tegen misbruik van buitenaf. Standaard is het voor iedereen mogelijk om e-mail ongecontroleerd te versturen via een server die u draait. Recentelijk is het misbruik van dit type servers verantwoordelijk voor een groot deel van de ongewenste en ongecontroleerde e-mail die wordt verstuurd vanuit het Wanadoo netwerk.

Wij rekenen op uw begrip voor dit besluit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja....mijn IP (nu) is 87.117.101.183

Daar ben ik lekker klaar mee.......... :r
Maar hoe kan het dan , dat als de router ertussenuit is er geen problemen zijn om de sites te bereiken ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 21:55:
Op de SWEEX site heb ik een firmware upgrade gevonden.
Hun zeggen dat die uitsluitend voor de LB000021 is.
Ik heb de LB0000213AC302451. wel is het eerste deel van het typenummer gelijk.
Bij de TD van Sweex ligt de vraag of deze firmware-upgrade ook voor mijn router is.
De verwijzing naar de oude versie komt ook overeen met wat ik heb.
Ik blijf voorzichtig, voor je 't weet doet'ie niks meer.
Njhab, als je ffe goed mee leest..
Sweex werkt met artikel code en sr nummers in een

Je hebt dat type router. Overigens moet je deze wel draaien er zijn veel problemen met de originele firmware!

Verwijderd

Topicstarter
:) ;) :) :) _/-\o_

Yes, na upgrade tot firmware 2.65 werken alle pagina's die eerst niet te bereiken waren !!

Steeg : :*) Bedankt voor het uitleggen van de opbouw van type/serienummer
Het was net het zetje dat ik nodig had

Upgrade is overigens een fluitje van een (€) cent !

Wat mij betreft is deze topic gesloten.
Pagina: 1