CRC fouten bij gedownloade files

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wou vandaag ff wat dingen dl-en regcleaner van zdnet en updates voor agv virusscanner. Heb ik ze gedownload wil ik ze uitvoeren en dan krijg ik een melding bad crc of een virus? aiai wat doe ik hieraan

wou op me andere pc hetzelfde dan maar downloaden zelfde melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dan zijn de files corrupt. CRC is een methode om de integriteit van de files te controleren (het is een soort hash, net als MD5 - ik kan alleen geen mooie uitleg vinden op het moment), en moet je even kijken of de bron wel goed is :)

[ Voor 14% gewijzigd door G33rt op 15-01-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bron is neem ik aan goed, want anders zijn er wel erg veel fout heb al van verschillende sites dingen gedownload vandaag en geen van alle werkt. Ook dingen die ik van direct connect pluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En je harde schijf is niet heel erg gefragmenteerd toevallig? Test ook je geheugen even met memtest86, daar liggen dit soort fouten vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over memtest86: ik heb geen diskdrive.

Zijn er ook dergelijke progjes die onder windows werken?

(ik heb als gezocht en ben alleen maar DOS/linux appz tegengekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

--> Software Algemeen , dit heeft niets te maken met Windows an sich.
Tevens de topictitel maar ff wat aangepast, met alleen 'CRC?' kunnen we niet veel ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal hem eens defragmenteren dan ff kijken of het werkt maar is niet zo erg nodig volgens mij ziet er nog netjes uit, en tsja dat memtest86 heb ik niet en moet ik dus eerst downloaden volgens mij en tsja ik kan niks downloaden wat daarna nog wil werken.

Net ook al mijn geheugen ff omgegooid reepje eruit zus en zo maar werktte ook niet.

edit:
kan het trouwens aan mijn verbinding liggen, kheb beneden precies hetzelfde probleem en die zitten via een router op dezelfde aansluiting?

Modbreak: Voor eventuele aanvullingen aan een reply hebben we het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje , elke keer kicken door het maken van een nieuwe reply is niet de bedoeling

[ Voor 39% gewijzigd door moto-moi op 15-01-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:02:
Over memtest86: ik heb geen diskdrive.

Zijn er ook dergelijke progjes die onder windows werken?

(ik heb als gezocht en ben alleen maar DOS/linux appz tegengekomen)
Kijk eens op http://www.passmark.com/download/index.htm daar kun je een trial versie voor een testprogramma onder windows downloaden.
Pagina: 1