[Win XP] systeemherstel ook boot record?

Pagina: 1
Acties:

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 15:03
Ik heb nu een gigantisch probleem. De mbr van mijn maxtor 80 Gb is helemaal vernaaid. (Excuse the language). Gelukkig is dit niet de windows schijf.
Nu staan daar ontzettende veel files van belang op. Ik heb geen nieuwe partitie toegevoegd, alleen het mbr is weg. Is deze data nog met systeemherstel te redden (door vervangen mbr door systeemherstel) of heb ik hier andere software voor nodig?

Help me please!

[ Voor 6% gewijzigd door DrEvil1986 op 15-01-2004 19:34 ]

• DrEvil1986
Heb mbrworks gebprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar de partitie terug te krijgen. Er staat ook in de readme dat er geen partitie aanwezig mag zijn op de shijf, en met dank aan windows' automatisering, staat er nu wel weer een (lege) mbr record op. De partitie staat nog wel op de schijf...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je al fixmbr gebruikt in de recovery console? :)

• DrEvil1986
Ik zal het morgen nog eens proberen, maar de eerste pogingen met fixmbr leverden niet meer op dan wat waarschuwingen. Ik heb alleen de naam nodig van de 1e partitie op de 2 schijf (ide 1, slave)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

GetDataBack for NTFS heeft mij wel eens uit de brand geholpen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je het over de "niet-standaard mbr" melding? die kun je veilig negeren, zelfs een fixmbr commando na een fixmbr commando meldt dat nog ;)

Verwijderd

wat altijd werkt, maar wel omslachtig is:
-met bijv. norton ghost een image maken van de windows partitie. wegschrijven op dvd ofzo.
-hele schijf formatteren
-partitie maken die groot genoeg is om die ghost op te zetten
-die ghost op die partitie zetten (doh)
-booten vanaf windows cd: fixboot, fixmbr
-met een 3rd party tool (bijv. mrbooter, @d/l.com) de partitie van 8mb die net door de windows cd is aangemaakt "active" maken.
-systeem werkt weer :)

• DrEvil1986
Bedankt voor de replies, maar ik ben bang dat mijn data definitief foetsie is. Een paar third party programmas hebben mij alleen maar verder in de brand geholpen, want nu heb ik (of mbrworks) de hele partitie ongedaan gemaakt. Ik heb alles geprobeerd, behalve ghost... maar ik denk dat ik het maar als verloren beschouw em dat ik ga kijken waar ik het grootste gedeelte van terug kan halen (Inet, pc van vrienden).
Pagina: 1