[98SE/2K/XP] D-Link DE 660 pakt drivers niet

Pagina: 1
Acties:

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 21:22
Hallo,

Ik heb hier een D-Link DE 660 PCMCIA netwerkkaart op een wat oudere Siemens Scenic laptop, met TI PIC-1250 Cardbus controller. Tot voor kort draaide hier goed Win 98SE op, maar ik wilde XP. Daar krijg ik de netwerkkaart niet aan de gang.

D-link zelf beweert dat XP eigen drivers heeft, toch wordt hij in XP Prof (ook met SP1) herkend als een PCMCIA UNKNOWN_MANUFACTURER. Vele drivers van driverguide.com e.d. heb ik geprobeerd, maar allen zonder resultaat, hij wil ze maar niet installeren. Win 2K drivers eveneens.

Vanmiddag heb ik Win98 SE er maar weer opgezet, maar ook daar zijn dezelfde problemen. Hij pakt maar geen drivers.

Ten einde raad heb ik Win 2K ff geregeld, maar ook die wil geen drivers pakken. In een lijst van Win 2K staat ie echter wel.

Bios defaults heb ik geladen, ook zonder resultaat. Bij een vriend met XP met eenzelfde configuratie werkt het wel zonder problemen. Wat kan dit zijn??

Tnx alvast :)

Verwijderd

ik denk dat het kaartje een 32 bits cardbus is en je slot 16 bits. Probeer de kaart maar eens in een recente notebook. Ik schat in dat ie het doet. Je moet dus een waarschijnlijk een ander type pcmcia kaartje

Verwijderd

mmmh sorry niet helemaal goed gelezen. Het heeft gewerkt zeg je. Dan gaat dat mijn verhaaltje niet op natuurlijk. Zelf wel een vergelijkbaar geval gehad waar dat de oorzaak was.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:15
ook niet goed gelezen :X

[ Voor 96% gewijzigd door chim0 op 16-01-2004 19:29 ]

• Hark_k
Het heeft idd wel gewerkt ja, dat verhaal van die 16 en 32 bits ben ik ook wel ergens tegengekomen. Die kaart is volgens mij een 32 bits Cardus, wat dat slot is weet ik niet. Waar zou ik dat evt. kunnen zien?

[ Voor 5% gewijzigd door Hark_k op 16-01-2004 19:30 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:15
Marco K schreef op 16 januari 2004 @ 19:29:
Het heeft idd wel gewerkt ja, dat verhaal van die 16 en 32 bits ben ik ook wel ergens tegengekomen. Die kaart is volgens mij een 32 bits Cardus, wat dat slot is weet ik niet. Waar zou ik dat evt. kunnen zien?
in de manual staat type II en type III slot

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 16-01-2004 19:39 ]

Verwijderd

chimo schreef op 16 januari 2004 @ 19:32:
[...]

in de manual staat type II en type III slot
dan moet de kaart het gewoon doen. Het zou natuurlijk ook (wel groot toeval) stuk kunnen zijn. Een goede test zou een anders notebook zijn.

• Hark_k
Schop.
Waarschijnlijk kan ik hem woensdag pas op een andere laptop testen, maar dat ga ik uiteraard zeker doen.
Pagina: 1