[ADSL] Connect problemen

Pagina: 1
Acties:

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort weer een probleem met mijn adsl. Weer omdat het om de paar maanden komt en dan spontaan na een paar weken weer is opgelost.

Wat is mijn probleem...

Het probleem is dat ik moeite heb met het connecten naar "dingen." Websites, irc, msn, vertrilo enz. Zit ik bijvoorbeeld, na een aantal malen proberen, wel op irc is er verder niks aan de hand en werkt dat perfect. De verbinding valt niet weg, geen lag oid en ik kan gewoon uren/dagen door chatten. Het is alleen dus zo dat connecten nog steeds een probleem blijft.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het vreemde is dus vind ik het probleem al vaker heb gehad en het even spontaan als het kwam weer verdwijnt na een tijd. Ik heb er overigens last van op alle pc's in het huis.

specs:
- ADSL-lite van Planet
- getweakte ethernet SpeedTouch modem (type van 2 jaar terug)

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
Werk je soms in een netwerk??

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Hmm, je beschrijving doet me denken aan het probleem dat ik hier een hele tijd terug heb beschreven:
[rml]intoxicated in "[ Mxstream] Na tweak valt internet steeds..."[/rml]
Draai je dingen als eMule etc.? Kijk eens hoeveel open connections je hebt tijdens zo'n moment waarop je nergens meer heen kan connecten, 'nat list' als je naar je modem telnet.

Het verklaart alleen niet waarom je er soms maandenlang geen last van hebt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR