Toon posts:

module wil niet laden na kernel update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de standard kernel van me redhat 7.0 bakje geupgrade naar 2.2.18 (make menuconfig|make dep|make clean|make bzImage)gedaan.. ok kernel naar een floppy gecat (cat bzImage > /dev/fd0) en booten.. ook booten lukt.. maar me module voor me netwerkkaart (pcnet32.o) wil niet laden.

Ok, modules gemaakt en geinstalled (make modules|make modules_install) rebooten.. weer niet.

Dus wat gebeurt er nou, de module werkt wel met de hand (insmod pcnet32.o) maar niet vanzelf tijdens het booten.

Waar kan ik dit opnieuw instellen.

ps. ik gebruik niet die stomme redhat tooltjes..

Verwijderd

Doe jezelf een lol en bak die gewoon static mee. Helemaal dingen alsNIC drivers
Bas

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58
/etc/rc.d/rc.local
zet in dat bestand de regel
insmod pcnet32.o
en het zou automatisch moeten gaan bij het booten
Zet onder die regel eventueel nog ifconfig bij om de interface actief te maken.
Voor info daarover: man ifconfig

Verwijderd

Topicstarter
Bijde oplossingen kunnen, maar ik wil toch weten hoe ze het eerst (out of the box) hebben opgelost. Ik kan nergens een file vinden die de modules laad.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 14:06
Hmmm... Weet je zeker dat die compile goed gelukt is??? Voor zover ik me kan herinneren moet je op een RedHat 7 doos "kgcc" gebruiken ipv. "gcc" anders krijg je problemen met het compileren van je kernel....

De makefile "/usr/src/linux/Makefile" de regel met "HOSTCC = gcc" veranderen in "HOSTCC = kgcc" en de regel "CC = $(CROSS_COMPILE)gcc" in "CC = $(CROSS_COMPILE)kgcc". Dan zou het gewoon moeten werken.

Zie ook http://www.redhat.com/support/docs/gotchas/7.0/gotchas-7-6.html

Verwijderd

Topicstarter
got it.. tijdens het configen vergeten de optie "kernel module loader" aan te zetten.. stom natuurlijk..

maar goed.. daar leer ik weer van.. thx vor de reacties though..
Pagina: 1