[VirtualMin] Niet werkende e-mailaccounts

Pagina: 1
Acties:

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik gebruik de WebMin-module VirtualMin, maar een klein probleempje. Ik voeg het domein kiddo.ath.cx toe. De website werkt, inloggen werkt, de database werkt zelfs, maar de toegevoegde emailadressen niet. Als ik wil inloggen met Outlook 2000 geeft ie "De TCP/IP-verbinding is onverwacht door de server afgebroken."

Daarnaast alvast verontschuldiging als dit 't verkeerde forum is.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:39

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat voor foutmeldingen krijg je in de logfiles van je server te zien, en welke foutmelding geeft Outlook precies ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Log je vanaf afstand in? Het klinkt gewoon alsof er iets niet aankomt. Dit kan zijn als je netwerkkaart het gewoon niet doet, of je server idd geen connecties accepteerd. ALs je over internet je interne mail probeert te bereiken zul je een portmapping moeten maken. Verder geeft outlook altijd een foutnummer mee, ram die eens in bij google. Ook kan een ander mailtprogramma weleens wat meer informatie geven. Bij mij geeft The Bat altijd duidelijker meldingen weer dan outlook (express, dan wel)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• DanielB
Heb slechte ervaringen met de codes uit Outlook en Google. Heb in ieder geval als tijdelijke oplossing dat mensen de SMTP van b.v. hun provider moeten gebruiken. Zo heb ik nu de tijd om het probleem uit te zoeken, en zo erg is het niet. Het kan immers dataverkeer besparen

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
geef ons op zijn minst die codes. Ij proberen te helpen. Zeggen dat je ergens slechte ervaring mee hebt en vervolgens het daar bij laten werkt natuurlijk niet :|

Heb je SMTP toegang wel aan staan? of alleen POP?

• DanielB
Heb POP3/SMTP-toegang aanstaan

Het inloggen op de pop3 werkt nu. Het nieuwe probleem is dat als ik mails wil sturen naar mensen BUITEN het oorspronkelijke domein (kiddo.ath.cx) dat ik een 550 krijg met Relaying Denied. Dat is nu het grote probleem. Ik weet misschien een oplossing, AUTH SMTP, maar weet niet hoe in te stellen dat dat ook daadwerkelijk werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door DanielB op 16-01-2004 22:44 ]

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

KewlKiddo schreef op 16 januari 2004 @ 22:39:
Heb POP3/SMTP-toegang aanstaan

Het inloggen op de pop3 werkt nu. Het nieuwe probleem is dat als ik mails wil sturen naar mensen BUITEN het oorspronkelijke domein (kiddo.ath.cx) dat ik een 550 krijg met Relaying Denied. Dat is nu het grote probleem. Ik weet misschien een oplossing, AUTH SMTP, maar weet niet hoe in te stellen dat dat ook daadwerkelijk werkt.
'sendmail smtp auth' inkloppen op google gaf vrij veel hits, waarvan deze op #1 stond : http://www.sendmail.org/~ca/email/auth.html

• DanielB
Heb ik al geprobeerd. Die pagina geldt alleen voor een sendmail die je gaat compilen. Ik heb gewoon via 'apt-get install sendmail' sendmail binnengehaald en geïnstalleerd. Ik ben er echt zeker van dat het ook anders kan. Heb het een jaar geleden ook voor elkaar gekregen, maar weet niet meer hoe :(

• DanielB
KewlKiddo schreef op 16 januari 2004 @ 23:40:
Heb ik al geprobeerd. Die pagina geldt alleen voor een sendmail die je gaat compilen. Ik heb gewoon via 'apt-get install sendmail' sendmail binnengehaald en geïnstalleerd. Ik ben er echt zeker van dat het ook anders kan. Heb het een jaar geleden ook voor elkaar gekregen, maar weet niet meer hoe :(
Heb al geGoogled, maar het is denk ik handig om ook Debian aan te geven als keyword. Je krijgt bij beide zoekopdrachten veel allang langdraderige mailinglists die niet meer bruikbaar zijn omdat:
1. links in de mailings niet meer bestaan:
2. server(s) down

-offtopic-
Sorry, drukte verkeerde knopje in, excuses.

[ Voor 6% gewijzigd door DanielB op 16-01-2004 23:48 ]

Pagina: 1