Toon posts:

XP PC Start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik het volgende probleem met de pc van mijn schoonouders ;) Ze hebben weer wat verkloot en nu start hun Dell dimension P4 2.8 ghz XP home niet meer op.

Ik krijg het splashscreen van Dell te zien en daarna gaat ie op zwart met een knipperende cursur. Geen foutmeldingen overigens.

Opstarten via bootflop of xp cd-rom lukt niet, laat staan systeemherstel. Ik dacht mischien boot ie niet auto van cd-rom of floppy, probleem is echter ik kan zelfs niet in de bios komen. Tijdens opstarten druk ik op F2 (standaard del biostoets) maar geen bios, gewoon weer een zwart scherm. Overigens weet ik bijna zeker dat ie voorheen wel gewoon vanaf cd-rom opstart, dus de biosinstellingen kloppen.

Weet iemand nog wat ik kan proberen??

Verwijderd

Probeer om je cmos te clearen oftewel je bios te resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 18:39:
Probeer om je cmos te clearen oftewel je bios te resetten.
Ja dat wou ik al als laatste doen. Maar het is de pc van me schoonouders he, straks sloop ik wat lol.

Iemand anders nog opties??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 18:51 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:50

w0w

Ja dat wou ik al als laatste doen. Maar het is de pc van me schoonouders he, straks sloop ik wat lol.

CMOS Clear kun je haast je pc niet mee killen.
Waarom kun je niet booten vanaf bootdisk :? En Safemode :?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 18:50:
[...]

je vraagt om een oplossing, die krijg je en dan roep je "ja dat doe ik niet , dalijk sloop ik wat" , damn waar zijn de tweakers gebleven? :|

mij lijkt het ook even een goede optie om even de CMOS te clearen trouwens...... ;)

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 15 januari 2004 @ 18:53:
[...]

CMOS Clear kun je haast je pc niet mee killen.
Waarom kun je niet booten vanaf bootdisk :? En Safemode :?
Ik zou het echt niet weten?? Hij start zelfs niet op van bootdisk. Krijg het spashscreen en daarna het zwarte scherm. Had ook nog zo'n "super" boot/herstel/etc cd-rom gebruikt, maar nix. Savemode lukt ook niet, doordat ik daar niet eens kan komen. Kan het niet zijn dat ze een virus hebben ofzo die de bios heeft aangetast.

Verwijderd

Topicstarter
Radian schreef op 15 januari 2004 @ 18:56:
[...]

je vraagt om een oplossing, die krijg je en dan roep je "ja dat doe ik niet , dalijk sloop ik wat" , damn waar zijn de tweakers gebleven? :|

mij lijkt het ook even een goede optie om even de CMOS te clearen trouwens...... ;)
Ja dat wil ik als laatste proberen. Kijk het is niet mijn pc he, anders had ik het al geprobeerd. Schoonouders krijgen de zenuwen en gaan zeiken over garantie als hem openmaak. Vandaar dat ik eerst alle opties wil proberen voordat de pc openmaak.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 15:42

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 18:59:
[...]

Ja dat wil ik als laatste proberen. Kijk het is niet mijn pc he, anders had ik het al geprobeerd. Schoonouders krijgen de zenuwen en gaan zeiken over garantie als hem openmaak. Vandaar dat ik eerst alle opties wil proberen voordat de pc openmaak.
Denk toch niet dat er een andere mogelijkheid is..

heb je ook nog andere toetsen geprobeerd om in de bios te komen ?

F1, Del, F8, etc.. ?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 18:59:
[...]

CMOs clearen is ier enigste oplossing. Is maar een jumpertje overhalen....

En natuurlijk kan je niet booten van CD ofzo, je krijgt zelfs geen bios te zien, hij check zelf niet eens de Cd-rom en, HD's enzo. je Krijgt gewoon schermpie van DELL, en dan gedaan.

CMOS reset.... (zorg ervoor dat voedingkabel is uitgetrokken)

en waar is de garantie als je niets durft??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:02:
[...]

en waar is de garantie als je niets durft??
Ze beweren dat als je hem openmaakt de garantie vervalt, geloof hier nix van, maar overtuig hun maar :)

Maar goed, ik zal het vragen en als het oke is zal ik de bios resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het lag blijkbaar aan de printer :? Ik zet hem uit en hij start gewoon weer normaal op. Start hem weer op, maar nu weer met de printer aan, en ik krijg weer het zwarte scherm. Hoe het kom weet ik niet, maar in elk geval alles doet het weer. Dus geen bios reset nodig hehe.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:04:
[...]

Ze beweren dat als je hem openmaakt de garantie vervalt, geloof hier nix van, maar overtuig hun maar :)

Maar goed, ik zal het vragen en als het oke is zal ik de bios resetten.
Dan gaan ze hem toch lekker laten claimen onder garantie. ?
Je moet het wel zien te fixen maar je mag niets?!?

Ik weet van oudere IBM bakken waarmee ik vroeger werkte (stage he:P) dat we, als we ze hadden gefixed er een sticker achterop ging. Zodat de huis-tuin-en-keuken-sjaak (met een oom/neef/tante/zus/broer/opa/oma/pa/ma/buurman die "systeembeheerder" is) niet even zelf aan z'n bak gaat sleutelen.
Zo ben ik wel eens bakken tegen gekomen die na reparatie weer open waren geweest waar de uitschieters met de schroevendraaier nog op het mobo te bewonderen waren.. kijk dan worden er vragen gesteld.

Volgens mij is dat tegenwoordig niet meer zo. Ik heb laatst ook de Dell van me pa opgemaakt om ff een firewire kaartje te adden. No Probs.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Al eens contact met Dell opgenomen om te vragen of het probleem bekend is, ik begrijp immers dat de PC nog in de garantie zit? En als zij geen oplossing/mogelijkheden aanbieden staat het jou toch vrij om dat ding met alle mogelijkheden aan de praat te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 11:50:
Al eens contact met Dell opgenomen om te vragen of het probleem bekend is, ik begrijp immers dat de PC nog in de garantie zit? En als zij geen oplossing/mogelijkheden aanbieden staat het jou toch vrij om dat ding met alle mogelijkheden aan de praat te krijgen?
Opzich is de service van Dell wel goed. Vorige keer was de videokaart kapot, volgende dag stond er al een mannetje voor de deur met een vervangend exemplaar. Maar dan zit je wel eerst een uur aan de tel om alle oorzaken en oplossingen door te nemen.

Maar goed. Alles werkt nu weer, al snap ik het probleem van de printer niet. Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord van een printer die het opstarten kan blokkeren. Oplossing is nu om gewoon de printer uit te zetten als je opstart en weer aan als je wat wil printen. Valt mee te leven denk ik.

Verwijderd

Dat hij blijft hangen op de printer had ik ook. Ik had een canon printer. Ben het type nummer vergeten. Starte ook niet op. Was en Compaq deskpro pc.
Pagina: 1