Toon posts:

.be Domeinnaam koppelen aan dynamisch IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe domeinnaarm te registreren (.be) en de bijhorende website op mijn eigen server te hosten.
Nu heb ik een dynamisch ip en gebruik als url mijnnaam.no-ip.com.
Allemaal goed want nu heb ik een soort van vaste naam voor mijn dynamisch ip.

Laat ik mijnadres.be registreren dan vraagt men naar 2 nameservers.
Hier zit het probleem. Nameservers genoeg, maar hoe moet ik ze instellen...
Ik wil dus mijnnaam.be koppelen aan mijnnaam.no-ip.com

dus een dns-record als:
mijnnaam.be IN A mijnnaam.no-ip.com.

Blijkbaar mag dit niet want ik krijg steeds errors als ik dit probeer op een dns server in te geven.

Heeft er iemand dit al gerealiseerd of kan ik ergens een voorbeeldconfiguratie vinden?

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 21:49
Volgens mij is 't onmogelijk om een domeinnaam te registreren op een dynamisch IP, of op de manier zoals jij het probeert (dynamisch IP -> koppelen aan virtuele domeinnaam -> vaste domeinnaam).

Enige oplossing lijkt mij vast IP adres.

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat op www.hn.org dit wel mogelijk lijkt, alleen zit hun systeem overvol en raak ik er niet meer bij...
Is het dan wel mogelijk bv. mijn domeinnaam doormiddel van CNAME te koppelen aan mijnnaam.no-ip.com?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Je zou de nameservers van www.zoneedit.com kunnen opgeven, en bij hun dan iets regelen dat het doorverwijst naar je no-ip.com adresje. :)

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 21:10
r0b schreef op 16 januari 2004 @ 15:17:
Je zou de nameservers van www.zoneedit.com kunnen opgeven, en bij hun dan iets regelen dat het doorverwijst naar je no-ip.com adresje. :)
Nog makkelijker, bij zonneedit.com account aanmaken en een nieuwe zone toevoegen (dus je .be), de DNS servers die je dan krijgt moet je geven aan je ISP zodat ze deze invoeren bij je domien.

In zoneedit zet je onder www.domein.be dat hij naar jouw IP moet kijken.

Dan kan je op jouw PC een programma installen (weet niet hoe die heet) en die controleert elke x keer of je nieuw IP hebt, zoja, dan update hij direct zoneedit.com!

Super simpel, super makkelijk, en gratis!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, zoneedit werkt :)
Btw: op www.opendns.be (-> Belgisch...) kan je nu ook je dynamisch ip koppelen aan een blabla.opendns.be domeinnaam.
Pagina: 1