[W2K3] Hoe hotfixes (via GPO) deployen naar XP clients

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 22:01
Al het een en ander afgezocht, maar kan nergens vinden DAT ik Hotfixes via de GPO in W2K3 kan deployen naar mijn XP clients.

Wel gelezen over update.exe en het extracten van een Hotfix, ook over het NIEUW installeren van XP met alles SP's en hotfixes via RIS of vanaf CD.

Het probleem is namelijk dat de Hotfixes allemaal .EXE zijn en ik alleen maar .MSI kan deployen via GPO (om het netjes te doen). Is daar een manier voor (behalve met snaphot'ten en met startup scripts ?)

Ik bedoel dus NIET de auto-update instellingen want die pakken alleen maar Critical updates. Het gaat me ook om bijv: De Journal Vieuwer, DirectX, MSDAC Data Components, etc.

[ Voor 2% gewijzigd door Roel Broersma op 15-01-2004 18:27 . Reden: typo :) ]

...don't know what should be here...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
moet het gratis of mag het ook professioneel :?

sms 2003 zou je kunnen gebruiken (trial kan je downloaden)

A wise man's life is based around fuck you

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Wel eens van SUS gehoord? SUS kan hotfixes prima distibueren, met de configuratie ervan in een GOI ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

download hfnetchkpro en ga lekker kloten.....

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 22:01
Even over SUS (Software Update Service), die had ik al gezien.

Echter, ik begrijp dat je IIS nodig hebt aangezien je je eigen update service opzet. Maar kan je dan ook de Hotfixes (en NIET critical updates) PUSHEN naar je clients of wanneer ze opstarten ??

GOI =? Group object... ?

[ Voor 1% gewijzigd door Roel Broersma op 16-01-2004 00:44 . Reden: type :) ]

...don't know what should be here...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je SUs hebt draaien kan je kan dit instellen door in de Group Policy, te benaderen via 'Start > uitvoeren > poledit'<enter>

Ga naar 'Computer policy > Administrative templates .> windows Components > Windows Update' en stel daar de handel goed in.

Enige nadeel is dat alles gepusht wordt wat je hebt geauthorized als je in de gpo alles automagisch zet. Specifieke updates voor enkele clients wel zal dus een tweede server worden. Ook zou ik de computers waarvoor de policy geldt in een aparte OU zetten, of de policy op een aparte groep en de computers daar lid van maken, zodat je servers 'm niet ook krijgen. Servers automagisch patchen doe ik zelf toch liever niet. Te bedenken dat dingen als Media player dan bijvoorbeeld op m'n domaincontrollers komen te staan 8)7

Ook kan je vanaf de [url=htp://www.microsoft.com/downloads]Microsoft Download Page[/url]
gpedit downloaden. Dit is een tool om het beheren van de policies in je domein te vergemakkelijken.

[ Voor 49% gewijzigd door sanfranjake op 16-01-2004 04:28 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

gpedit zit standaard erin hoor denk eerder dat je GPMC bedoelt :D

Topic Starter....

over SUS
Gemaakt door Leon1 en helemaal uitgelegd wat je moet doen en instellen... (tja zoeken is een vak he..)
[rml][ Howto] Sus Server[/rml]

Verder kun je op www.microsoft.com/technet heeeeel veeeeel informatie vinden aangaande GPO's GPMC Windows Server 2003 etc.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

SUS dus (dat rijmt :P)
Had je best zelf wel even kunnen vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.