[WC]Verschil tussen IDLE en Stressed 20 graden

Pagina: 1
Acties:

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:04
Hey,

ik vroeg me af of jullie mij misschien het antwoord konden geven op de volgende vraag:

waarom is het verschil tussen Idle en stressed nou zo enorm groot bij mijn pc?

Ik heb al in het grote waterkoelingstopic gekeken, daar had iemand het zelfde probleem, daar zeiden ze dat er van buiten af koude lucht door de radiator moest worden geblazen, ik heb dus me fan om gedraait en dat scheelde al 3 graden.

Echter vind ik dat een setje van Nextcool een niet overclockte AMD 2400 wel onder de 55 graden mag houden. Idle is hij maar 34 Graden :S.

OOK heb ik koelpasta tussen mijn blokje en de processor zitten (Artic 3)

Hebben jullie misschien een idee?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Misshien kun je wat meer details geven over je systeem?

Het verschil tussen idle en stressed is meestal niet zo groot, en bij waterkoeling loopt de temperatuur minder snel op dan bij luchtkoeling. Als je binnen 30 seconden van 34 naar 55 graden gaat, lijkt het me duidelijk dat je waterblok niet goed contact maakt.

🖥️ | 🚗

• Xeo
MadMarky schreef op 15 januari 2004 @ 18:53:
Misshien kun je wat meer details geven over je systeem?

Het verschil tussen idle en stressed is meestal niet zo groot, en bij waterkoeling loopt de temperatuur minder snel op dan bij luchtkoeling. Als je binnen 30 seconden van 34 naar 55 graden gaat, lijkt het me duidelijk dat je waterblok niet goed contact maakt.
amd 2400
512mb ram (twinmos 2 reepjes)
200 GB hd (2 schijven)
128 MB radeon 9700 van club 3d
Soltek Nforce2 MOBO

(de temps klappen ineens omhoog: door prime 95 te starten scheelt t ineens 20 graden)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dan moet je waarschijnlijk je koelblok ff opnieuw op je proc zetten met niet teveel koelpasta :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Xeo
Wormaap schreef op 15 januari 2004 @ 19:08:
Dan moet je waarschijnlijk je koelblok ff opnieuw op je proc zetten met niet teveel koelpasta :)
ik heb t al door
ik was te voor zichtig
ik heb t blokje veel strakker gezet en t scheelde zoieso al 10 graden
dom dom dom dom |:(

toch thnx voor jullie replies

• Wormaap
  • Nu online
Mooi zo! :D Suc6 met oc'en :P

• Xeo
kan maar tot 2300 MHZ dan anders geeft hij fouten in Prime 95

maar jah @ 2300 mhz en dan 42 graden is niet slecht

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Dat doe je aardig idd,
Met die temperatuur heb je nog wel een leuke ruimte voor voltage verhogingen >:)

Zet je voltage op zijn hoogst en ga proberen of je nog hoger komt :P
De temps kun je meestal nog iets lager krijgen door een heel dun laagje as op de core te smeren, waar je net niet doorheen kunt kijken. Scheelde bij mij weer graad of 3 ;)

JayGTeam (213177)

• Xeo
AaroN schreef op 15 januari 2004 @ 20:57:
Dat doe je aardig idd,
Met die temperatuur heb je nog wel een leuke ruimte voor voltage verhogingen >:)

Zet je voltage op zijn hoogst en ga proberen of je nog hoger komt :P
De temps kun je meestal nog iets lager krijgen door een heel dun laagje as op de core te smeren, waar je net niet doorheen kunt kijken. Scheelde bij mij weer graad of 3 ;)
voltage is al 1,8 maar jah prime geeft fouten bij 2400 mhz dus ik denk dat ik t beter zou kan houden. Want als je het voltage nog hoger zou gooien dan blijven de fouten in prime toch?

• Wormaap
  • Nu online
'K heb precies hetzelfde, 2400MHz krijg ik niet stabiel, zelfs niet op 1.85V :( 'K moet een voltmodje vrees ik :P Proc werd na een paar minuten stressen op 2500MHz 55 graden, en toen klapte'ie eruit, 'k heb dus genoeg ruimte qua temperatuur, alleen stabiliteit is'n probleem :(

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23

Exigence

dnkroz

Xeo schreef op 15 januari 2004 @ 19:09:
[...]

ik heb t al door
ik was te voor zichtig
ik heb t blokje veel strakker gezet en t scheelde zoieso al 10 graden
dom dom dom dom |:(

toch thnx voor jullie replies
Yep, ik draai m'n koelblok ook altijd volledig aan, totdat je de veren bijna niet meer in kunt drukken. Scheelt veel, als je het superstrak aandraait. Hoe strakker hoe beter.
Een CPU en een mobo kunnen heel veel hebben hoor :)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Xeo schreef op 15 januari 2004 @ 21:06:
[...]

voltage is al 1,8 maar jah prime geeft fouten bij 2400 mhz dus ik denk dat ik t beter zou kan houden. Want als je het voltage nog hoger zou gooien dan blijven de fouten in prime toch?
Meer voltage kan ervoor zorgen dat die fouten weggaan hoor. Je moet alleen de temperatuur goed in de gaten houden :).

Verder kan het ook je fsb zijn die problemen of andere onderdelen, zoals pci en agp kaarten. Dus agp voltage iets ophogen net als pci if possible :)

JayGTeam (213177)

• Xeo
AaroN schreef op 15 januari 2004 @ 21:12:
[...]

Meer voltage kan ervoor zorgen dat die fouten weggaan hoor. Je moet alleen de temperatuur goed in de gaten houden :).

Verder kan het ook je fsb zijn die problemen of andere onderdelen, zoals pci en agp kaarten. Dus agp voltage iets ophogen net als pci if possible :)
ehmz me AGP(+pci geloof ik) is locked dus daar hoef ik dan nix aan te veranderen he??
anders kan t kapot gaan
Pagina: 1