Toon posts:

Videobewerking met meerdere preview streams tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb opnames gemaakt van een toneelstuk met 3 videocamera's, en die wil ik nou graag monteren.
Het makkelijkste zou zijn als ik die 3 streams tegelijk zou kunnen afspelen, als previews, en dan de beste camera kon selecteren.

Zijn er bewerkings programma's waarmee je aan elke video track een apart previewvenster kunt toewijzen?

Ik heb premiere en vegas al geprobeert, maar daar kan het voor zo ver ik weet niet. De beeldscherm ruimte is opzich geen probleem, want ik kan 3 monitoren aan mn computer hangen.

Andere tips zijn ook altijd welkom natuurlijk!

• innerchimp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2025

innerchimp

The Finer Things in Life

Je hebt richting de VJ wereld wel programma's die dat ondersteunen waarbij je live tussen beelden kunt switchen, maar daarbij is de kwaliteit niet erg belangrijk. Verder heb je hardwarematige montagekamers, waarbij je gewoon tussen monitoren live kunt switchen (zoals TV uitzendingen worden gemonteerd). Er zal misschien best een programma zijn die kan wat je wilt, maar het is niet heel gebruikelijk.

Je hebt dus je 3 streams. Je zet deze gewoon onder elkaar, waarbij je heel simpel kan aangeven welke track je op welk moment wilt zien. Tijdens het editen zul je toch elke stream apart bekijken op welk punt je em wil instarten, waarbij je je richt op 1 beeld. Dat lijkt me persoonlijk prettiger dan dat ik telkens 3 beelden in de gaten moet houden.

(Ik weet wel dat je in premiere extra monitorretjes kunt aanmaken (is geloof ik te vinden bij dat pijltje naar rechts bij de standaard preview monitor "New Reference"), maar of je daarin verschillende streams tegelijk kunt afspelen weet ik zo niet, en ik denk het ook niet.)